-
BGG랭킹
BGG전체 : 9385
WARGAMES : 1195
7.7All is lost save Honour: Campaigns of the Italian Wars 1494-1530 – Vol.1 (2006) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.39 / 5
-
디자이너
Nicola Contardi
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Europa Simulazioni 웹사이트에서:
《올 로스트 세이브 아너(All lost save honor”)》는 이탈리아 전쟁(1494-1530) 동안 주로 제국 합스부르크와 프랑스 왕국 발루아 사이에서 벌어진 전쟁에 관한 게임이다. 1권은 아가델로 (1509)와 파비아 (1525) 사이의 전쟁에 할애되어 있다.
이 모든 것은 테일러’s “를 읽고 시작되었다.1920년 런던, 이탈리아 전쟁술 1494-1529”. 곧 그 시기는 우리에게 매우 흥미로워 보였고 전쟁 게임 공동체로부터 거의 무시당했다.
우리의 의도는 전쟁술에 현대 전략을 처음 적용한 고대 시대에 대해 <애피시오네도”와 역사학자들 사이에서 관심을 불러일으키는 것이었습니다.
이 시기는 최고의 활강갑을 가진 기병들이 처음으로 화기와 포를 사용하는 시기이며, 공성전, 용병전, 배반, 약탈, 그리고 전쟁 게임을 깨달을 수 있는 모든 것.
그 작전들은 종종 결정적인 전투인 &ldqu;battle&rdqu;를 가져오게 되었고, 우리는 주요 전투의 상세한 순서를 가져오기로 결정했다.메이저 배틀”). 그래서 이 게임에는 세 가지 종류의 배틀이 있다: 주요 전투, 교전, 공성전은 양측의 전술이 서로 다른 전투였다.
이 지도는 16세기 롬바르디아주와 인근 주를 나타낸다. 지도의 출처는 새 책과 오래된 필사본, 지도였는데, 그 중에는 로디와 피아첸차 사이의 도로 상태에 관한 1520년(!)의 필사본이 포함되어 있었다.
이 주제에 대한 많은 책들이 쓰여졌고 저는 우리가 가장 중요한 것들을 읽었다고 생각합니다.
우리는 이탈리아 전쟁 동안 이탈리아에서 싸웠던 모든 작전들을 선별해야 했다. 5가지 캠페인은 다음과 같습니다.
- 아나델로 1509년, 베네치아는 적으로부터 공화국을 방어한다.
- 노바라 1513, 프랑스군에 대항한 스위스군. 스위스의 마지막 승리입니다.
- 프랑수아 1세 마리냐노 1515년 스위스로부터 밀라노 공국을 빼앗았다.
- 비코카 1522, 프랑스는 밀라노 공국을 잃는다.
- 파비아 1525, 프랑수아 1세는 가장 큰 전투에서 패하고 밀라노는 제국에 패한다.
게임 하이라이트:
16세기 캠페인의 전쟁에 전념하는 작전 수준의 새로운 게임 시스템
기동과 신중한 계획에 초점을 맞춘 매우 상호작용적인 경기 순서
다양한 형태의 전투: 주요 전투, 교전, 공성전
각 캠페인에 대한 배타적 규칙 및 특정 규칙 및 이벤트 세트
고대 지도와 출처에 대한 정확한 연구를 바탕으로 이탈리아 제16대 북부의 일부를 재현한 22" x 34" 정교한 지도
그곳에서 싸웠던 모든 주요 카피타니와 다른 전투 부대를 대표하는 멋진 상징적인 카운터
힘, 최대 움직임, 품질 및 신뢰성에 따라 구별되는 전투 부대와 함께 상세한(가능한 한) 전투 순서
매우 낮은 카운터 밀도 및 제한된 재생 시간
《올 로스트 세이브 아너(All lost save honor”)》는 이탈리아 전쟁(1494-1530) 동안 주로 제국 합스부르크와 프랑스 왕국 발루아 사이에서 벌어진 전쟁에 관한 게임이다. 1권은 아가델로 (1509)와 파비아 (1525) 사이의 전쟁에 할애되어 있다.
이 모든 것은 테일러’s “를 읽고 시작되었다.1920년 런던, 이탈리아 전쟁술 1494-1529”. 곧 그 시기는 우리에게 매우 흥미로워 보였고 전쟁 게임 공동체로부터 거의 무시당했다.
우리의 의도는 전쟁술에 현대 전략을 처음 적용한 고대 시대에 대해 <애피시오네도”와 역사학자들 사이에서 관심을 불러일으키는 것이었습니다.
이 시기는 최고의 활강갑을 가진 기병들이 처음으로 화기와 포를 사용하는 시기이며, 공성전, 용병전, 배반, 약탈, 그리고 전쟁 게임을 깨달을 수 있는 모든 것.
그 작전들은 종종 결정적인 전투인 &ldqu;battle&rdqu;를 가져오게 되었고, 우리는 주요 전투의 상세한 순서를 가져오기로 결정했다.메이저 배틀”). 그래서 이 게임에는 세 가지 종류의 배틀이 있다: 주요 전투, 교전, 공성전은 양측의 전술이 서로 다른 전투였다.
이 지도는 16세기 롬바르디아주와 인근 주를 나타낸다. 지도의 출처는 새 책과 오래된 필사본, 지도였는데, 그 중에는 로디와 피아첸차 사이의 도로 상태에 관한 1520년(!)의 필사본이 포함되어 있었다.
이 주제에 대한 많은 책들이 쓰여졌고 저는 우리가 가장 중요한 것들을 읽었다고 생각합니다.
우리는 이탈리아 전쟁 동안 이탈리아에서 싸웠던 모든 작전들을 선별해야 했다. 5가지 캠페인은 다음과 같습니다.
- 아나델로 1509년, 베네치아는 적으로부터 공화국을 방어한다.
- 노바라 1513, 프랑스군에 대항한 스위스군. 스위스의 마지막 승리입니다.
- 프랑수아 1세 마리냐노 1515년 스위스로부터 밀라노 공국을 빼앗았다.
- 비코카 1522, 프랑스는 밀라노 공국을 잃는다.
- 파비아 1525, 프랑수아 1세는 가장 큰 전투에서 패하고 밀라노는 제국에 패한다.
게임 하이라이트:
16세기 캠페인의 전쟁에 전념하는 작전 수준의 새로운 게임 시스템
기동과 신중한 계획에 초점을 맞춘 매우 상호작용적인 경기 순서
다양한 형태의 전투: 주요 전투, 교전, 공성전
각 캠페인에 대한 배타적 규칙 및 특정 규칙 및 이벤트 세트
고대 지도와 출처에 대한 정확한 연구를 바탕으로 이탈리아 제16대 북부의 일부를 재현한 22" x 34" 정교한 지도
그곳에서 싸웠던 모든 주요 카피타니와 다른 전투 부대를 대표하는 멋진 상징적인 카운터
힘, 최대 움직임, 품질 및 신뢰성에 따라 구별되는 전투 부대와 함께 상세한(가능한 한) 전투 순서
매우 낮은 카운터 밀도 및 제한된 재생 시간
from Europa Simulazioni website:
“All is lost save Honour” is a game about the campaigns fought during the Italian Wars (1494-1530), mainly between the Hapsburgs (the Empire) and the Valois (the French kingdom). The first volume is devoted to campaigns between Agnadello (1509) and Pavia (1525)
All began after reading Taylor’s “The Art of War in Italy 1494-1529”, London, 1920. Soon that period looked extremely interesting to us and nearly neglected by the wargame community.
Our intent was to generate any interest, among “aficionados” and historians, about that ancient era, when the first applications of modern strategy in the art of war took place.
This is the time of charges of cavalrymen with the finest gliding armors; of the first use of fire arms and artillery (with some effect); sieges, mercenary troops, treachery, pillaging and all that “chrome” that may enlighten a wargame.
Those campaigns were led to bring to “the battle”, which was often decisive, we decided to bring in a detailed sequence of the main battle (said “Major Battle”). So in the game, there are three kinds of battle: Major Battle, Skirmish and Siege with the Major Battle involving different tactics played by each side.
The map represents Lombardy in the XVIth century and the neighbors states. The sources for the maps were new books and old manuscripts and maps, among which a manuscript dated 1520 (!), regarding the state of the roads in the area between Lodi and Piacenza.
Many books have been written about this subject and I think we have read the most important ones.
We had to make a selection of all those campaigns fought in Italy during the Italian Wars. The five campaigns we have included are:
- Agnadello 1509, Venice defends its Republic against the foes.
- Novara 1513, the Swiss against the French army. The last triumph of the Swiss.
- Marignano 1515, François I grabs the Duchy of Milan from the Swiss
- Bicocca 1522, the French lose the Duchy of Milan
- Pavia 1525, François I loses the largest battle and Milan to the Empire
Game Highlights:
new game system, operational-level, devoted to warfare in the XVIth century campaigns
highly interactive sequence of play, focused on maneuver and careful planning
various forms of combat: Major Battles, Skirmishes, Sieges
set of Exclusive Rules and specific rules and events for each campaign
a 22" x 34" fine-art map , reproducing a part of XVIth northern Italy, based on an accurate study of ancient maps and sources
gorgeous iconic counters representing all the main Capitani who fought there and the different combat units
detailed (as it is possible) order of battle, with combat units differentiated by strength, maximum movement, quality and reliability
very low counter density and limited play time
“All is lost save Honour” is a game about the campaigns fought during the Italian Wars (1494-1530), mainly between the Hapsburgs (the Empire) and the Valois (the French kingdom). The first volume is devoted to campaigns between Agnadello (1509) and Pavia (1525)
All began after reading Taylor’s “The Art of War in Italy 1494-1529”, London, 1920. Soon that period looked extremely interesting to us and nearly neglected by the wargame community.
Our intent was to generate any interest, among “aficionados” and historians, about that ancient era, when the first applications of modern strategy in the art of war took place.
This is the time of charges of cavalrymen with the finest gliding armors; of the first use of fire arms and artillery (with some effect); sieges, mercenary troops, treachery, pillaging and all that “chrome” that may enlighten a wargame.
Those campaigns were led to bring to “the battle”, which was often decisive, we decided to bring in a detailed sequence of the main battle (said “Major Battle”). So in the game, there are three kinds of battle: Major Battle, Skirmish and Siege with the Major Battle involving different tactics played by each side.
The map represents Lombardy in the XVIth century and the neighbors states. The sources for the maps were new books and old manuscripts and maps, among which a manuscript dated 1520 (!), regarding the state of the roads in the area between Lodi and Piacenza.
Many books have been written about this subject and I think we have read the most important ones.
We had to make a selection of all those campaigns fought in Italy during the Italian Wars. The five campaigns we have included are:
- Agnadello 1509, Venice defends its Republic against the foes.
- Novara 1513, the Swiss against the French army. The last triumph of the Swiss.
- Marignano 1515, François I grabs the Duchy of Milan from the Swiss
- Bicocca 1522, the French lose the Duchy of Milan
- Pavia 1525, François I loses the largest battle and Milan to the Empire
Game Highlights:
new game system, operational-level, devoted to warfare in the XVIth century campaigns
highly interactive sequence of play, focused on maneuver and careful planning
various forms of combat: Major Battles, Skirmishes, Sieges
set of Exclusive Rules and specific rules and events for each campaign
a 22" x 34" fine-art map , reproducing a part of XVIth northern Italy, based on an accurate study of ancient maps and sources
gorgeous iconic counters representing all the main Capitani who fought there and the different combat units
detailed (as it is possible) order of battle, with combat units differentiated by strength, maximum movement, quality and reliability
very low counter density and limited play time
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18