-
BGG랭킹
BGG전체 : 4167
WARGAMES : 562
-
-
인원
2-12 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.56 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
평화를 위한 시간이 없다. 용서는 없다. 휴식이 없다. 전쟁만 있을 뿐이다.
4만년이 넘는 별들 간의 전쟁과 투쟁 끝에 인류는 멸종의 위기에 처했다. 적대적인 외계인들에 의해 사면초가에 빠지고 반역자들의 내부로부터 위협을 받는 인류는 임페리움이라고 알려진 잔인하고 유혈이 낭자한 정권의 지속에 생존의 유일한 기회가 있다. 그러나 인류의 알려지지 않은 사람들 중 그들의 상황에 대한 완전한 진실을 깨닫는 사람은 거의 없다. 조금이라도 미래가 있다면 그것은 암울한 것이다.
책
280페이지 분량의 하드백으로 Warhammer 40,000 &ndash의 팬이라면 누구나 시타델 미니어처 수집, 제작, 페인트칠, 플레이를 위해 알아야 할 모든 것을 읽을 수 있습니다.
규칙.
핵심 규칙은 워해머 4만 게임을 하기 위해 필요한 모든 것을 설명합니다. 이동, 사격, 초능력 사용, 충전, 격투, 사기 테스트 등이 다뤄져 플레이의 기본 틀을 제공한다. 이 8페이지만 사용하여 게임을 플레이할 수 있으며, 상대방이 준비가 되었을 때 더 고급스럽고 복잡한 규칙을 적용할 수 있습니다.
세 가지 놀이 방법
Play – 몇 가지 모델을 선택하여 테이블에 놓고 게임을 시작합니다. 이는 거의 제한 없이 설계된 가장 유연한 접근 방식이며, 일부 모델, 데이터시트 및 핵심 규칙만 있으면 됩니다. 게임에 분위기를 더하기 위해 사용하거나 구축할 수 있는 몇 가지 테마와 아이디어, 그리고 세 가지 예시 미션들이 포함되어 있습니다.
내러티브 플레이 &NDASHMER 40,000은 수많은 서사시 전투로 방대하고 풍부한 역사를 가지고 있다. 내러티브 플레이는 당신과 당신의 친구들이 당신이 한가할 때 그 전투를 재현할 수 있도록 고안되었습니다. 은닉된 전개와 예측할 수 없는 임의의 전투 길이와 같은 특별한 규칙이 있으며, 이 책에는 여러 미션 * 6개의 전쟁의 도가니 미션과 1개의 전쟁의 메아리 미션 등이 포함되어 있으며, 각각 이러한 스타일로 플레이하는 방법을 보여줍니다.
많은 플레이어들에게 워해머 40,000은 전략과 전술로 자신의 기개를 증명할 수 있는 기회이다. 매치플레이는 그들을 위한 것이다. 힘의 균형을 유지하기 위한 몇 가지 방법이 있습니다. 점수 제한이 일반적인 방법이지만, 시스템은 단위 수, 전력 등급, 상처에 따라 군대를 파병할 수 있을 만큼 유연합니다. 한도에 동의하는 한 가능성은 다양합니다. 이 책은 군대를 선택하는 방법에 대한 세부 사항을 제공하며, 이용할 수 있는 전술적 도전의 예로서 미션을 제공한다: 6개의 영원한 전쟁과 6개의 전쟁 Maelstrom 미션, 전술 목표 사용에 대한 설명과 함께.
고급 규칙
핵심 규칙은 재생에 필요한 모든 것을 제공하지만 고급 규칙은 미니어처를 원하는 방식으로 재생하는 데 사용할 수 있는 규칙 및 확장의 선택입니다. 이러한 규칙에는 항상 새로운 도전과 새로운 전투, 새로운 게임 방식이 있습니다.
전투용 군대: Warhammer 40,000 &ndash의 군대를 반영하는 방식으로 모델을 구성합니다. 이는 군대에 제한을 가하지만 강력한 혜택으로 보완합니다. 이는 명령 포인트 시스템을 사용합니다.
전장 지형: 다양한 지형(목재, 폐허, 바리케이드, 장애물, 제국 조각상, 연료 파이프, 배틀스케이프 및 힐)에 대한 규칙. 각각 전투의 성격을 바꾸는 시나리오와 기회를 소개합니다.
배틀존(Battlezones) : 낮은 시야를 포함한 타세계 환경의 영향, 종말론적 궤도 전투, 파괴적인 초자연적 소용돌이의 중간에서 싸우는 규칙.
플래닛스트라이크: 무시무시한 행성공격으로 궤도에서 추락했다. 두 명의 플레이어가 공격자와 디펜더로 나뉘며, 완전한 공격과 플래닛폴 미션을 수행하는 시나리오가 있다.
죽음의 도시: 건물들이 심하게 싸웠고, 부서진 도시의 폐허에서 거리 싸움; 도시 전쟁의 폐소 공포증은 저격수와 수류탄과 함께 긴박한 전투를 만듭니다. 각 방의 전투를 치르기 위한 파이어십 미션을 포함합니다.
거점 공격: 요새화된 포위전 게임을 위해 파고 듭니다. 한 플레이어는 벙커 어택 미션을 포함하여 준비된 다른 플레이어의 수비를 압도하려고 합니다.
'하늘에서 온 죽음': 플라이어 모델을 위한 개싸움으로 전장 위에서의 장대한 충돌을 재현할 수 있습니다. 전술타격 임무는 폭격에 대한 방어를 포함한다.
멀티플레이어 배틀(Multiplayer Battle): 3명 이상의 플레이어를 수용할 수 있는 규칙(멀티플레이어 배틀의 예)
캠페인: 게임을 트리, 매트릭스, 지도 캠페인에 연결하는 개요입니다.
4만년이 넘는 별들 간의 전쟁과 투쟁 끝에 인류는 멸종의 위기에 처했다. 적대적인 외계인들에 의해 사면초가에 빠지고 반역자들의 내부로부터 위협을 받는 인류는 임페리움이라고 알려진 잔인하고 유혈이 낭자한 정권의 지속에 생존의 유일한 기회가 있다. 그러나 인류의 알려지지 않은 사람들 중 그들의 상황에 대한 완전한 진실을 깨닫는 사람은 거의 없다. 조금이라도 미래가 있다면 그것은 암울한 것이다.
책
280페이지 분량의 하드백으로 Warhammer 40,000 &ndash의 팬이라면 누구나 시타델 미니어처 수집, 제작, 페인트칠, 플레이를 위해 알아야 할 모든 것을 읽을 수 있습니다.
규칙.
핵심 규칙은 워해머 4만 게임을 하기 위해 필요한 모든 것을 설명합니다. 이동, 사격, 초능력 사용, 충전, 격투, 사기 테스트 등이 다뤄져 플레이의 기본 틀을 제공한다. 이 8페이지만 사용하여 게임을 플레이할 수 있으며, 상대방이 준비가 되었을 때 더 고급스럽고 복잡한 규칙을 적용할 수 있습니다.
세 가지 놀이 방법
Play – 몇 가지 모델을 선택하여 테이블에 놓고 게임을 시작합니다. 이는 거의 제한 없이 설계된 가장 유연한 접근 방식이며, 일부 모델, 데이터시트 및 핵심 규칙만 있으면 됩니다. 게임에 분위기를 더하기 위해 사용하거나 구축할 수 있는 몇 가지 테마와 아이디어, 그리고 세 가지 예시 미션들이 포함되어 있습니다.
내러티브 플레이 &NDASHMER 40,000은 수많은 서사시 전투로 방대하고 풍부한 역사를 가지고 있다. 내러티브 플레이는 당신과 당신의 친구들이 당신이 한가할 때 그 전투를 재현할 수 있도록 고안되었습니다. 은닉된 전개와 예측할 수 없는 임의의 전투 길이와 같은 특별한 규칙이 있으며, 이 책에는 여러 미션 * 6개의 전쟁의 도가니 미션과 1개의 전쟁의 메아리 미션 등이 포함되어 있으며, 각각 이러한 스타일로 플레이하는 방법을 보여줍니다.
많은 플레이어들에게 워해머 40,000은 전략과 전술로 자신의 기개를 증명할 수 있는 기회이다. 매치플레이는 그들을 위한 것이다. 힘의 균형을 유지하기 위한 몇 가지 방법이 있습니다. 점수 제한이 일반적인 방법이지만, 시스템은 단위 수, 전력 등급, 상처에 따라 군대를 파병할 수 있을 만큼 유연합니다. 한도에 동의하는 한 가능성은 다양합니다. 이 책은 군대를 선택하는 방법에 대한 세부 사항을 제공하며, 이용할 수 있는 전술적 도전의 예로서 미션을 제공한다: 6개의 영원한 전쟁과 6개의 전쟁 Maelstrom 미션, 전술 목표 사용에 대한 설명과 함께.
고급 규칙
핵심 규칙은 재생에 필요한 모든 것을 제공하지만 고급 규칙은 미니어처를 원하는 방식으로 재생하는 데 사용할 수 있는 규칙 및 확장의 선택입니다. 이러한 규칙에는 항상 새로운 도전과 새로운 전투, 새로운 게임 방식이 있습니다.
전투용 군대: Warhammer 40,000 &ndash의 군대를 반영하는 방식으로 모델을 구성합니다. 이는 군대에 제한을 가하지만 강력한 혜택으로 보완합니다. 이는 명령 포인트 시스템을 사용합니다.
전장 지형: 다양한 지형(목재, 폐허, 바리케이드, 장애물, 제국 조각상, 연료 파이프, 배틀스케이프 및 힐)에 대한 규칙. 각각 전투의 성격을 바꾸는 시나리오와 기회를 소개합니다.
배틀존(Battlezones) : 낮은 시야를 포함한 타세계 환경의 영향, 종말론적 궤도 전투, 파괴적인 초자연적 소용돌이의 중간에서 싸우는 규칙.
플래닛스트라이크: 무시무시한 행성공격으로 궤도에서 추락했다. 두 명의 플레이어가 공격자와 디펜더로 나뉘며, 완전한 공격과 플래닛폴 미션을 수행하는 시나리오가 있다.
죽음의 도시: 건물들이 심하게 싸웠고, 부서진 도시의 폐허에서 거리 싸움; 도시 전쟁의 폐소 공포증은 저격수와 수류탄과 함께 긴박한 전투를 만듭니다. 각 방의 전투를 치르기 위한 파이어십 미션을 포함합니다.
거점 공격: 요새화된 포위전 게임을 위해 파고 듭니다. 한 플레이어는 벙커 어택 미션을 포함하여 준비된 다른 플레이어의 수비를 압도하려고 합니다.
'하늘에서 온 죽음': 플라이어 모델을 위한 개싸움으로 전장 위에서의 장대한 충돌을 재현할 수 있습니다. 전술타격 임무는 폭격에 대한 방어를 포함한다.
멀티플레이어 배틀(Multiplayer Battle): 3명 이상의 플레이어를 수용할 수 있는 규칙(멀티플레이어 배틀의 예)
캠페인: 게임을 트리, 매트릭스, 지도 캠페인에 연결하는 개요입니다.
There is no time for peace. No forgiveness. No respite. There is only war.
After more than forty thousand years of war and strife among the stars, Humanity stands on the brink of extinction. Beset on all sides by hostile aliens and threatened from within by traitors, Humanity’s only chance for survival rests with the continuation of the cruel and bloody regime known as the Imperium. Yet few among Mankind’s untold population realise the full truth of their situation. If there is any future at all, it is a grim one…
The Book
A 280-page hardback, this is the essential book for any fan of Warhammer 40,000 – everything you need to know to collect, build, paint and play with Citadel miniatures.
Rules
The Core Rules explain everything you need to play to play Warhammer 40,000. Moving, shooting, using psychic powers, charging, fighting and morale tests are covered, giving you the basic framework to play with. You can play a game using only these 8 pages, bolting on more advanced and complex rules when you and your opponent are ready.
Three Ways to Play
Open Play – pick some models, put them on the table and begin a game. This is the most flexible approach, designed with near-limitless possibilities; all you need is some models, their datasheets and the core rules. Included are some themes and ideas you can use or build upon to add atmosphere to your games, and 3 example missions.
Narrative Play – Warhammer 40,000 has a vast, rich history with countless epic battles. Narrative Play is designed to let you and your friends re-enact those battles at your leisure. There are special rules to help you do this, such as Concealed Deployment and unpredictable, random battle lengths, and the book includes several missions * 6 Crucible of War missions and 1 Echoes of War mission, each showing you how to play in this style.
Matched Play – for many players, Warhammer 40,000 is an opportunity to prove their mettle with tactics and strategy, an exercise in out-thinking and out-gunning their opponent with balanced, equal armies: Matched Play is for them. There are several ways to ensure that your forces are balanced against each other – a points limit is the typical way, but the system is flexible enough to allow armies based on unit numbers, Power Ratings, Wounds; as long as your limits are agreed, the possibilities are manifold. This book provides details on choosing your armies, and provides missions as examples of the tactical challenges available: 6 Eternal War and 6 Maelstrom of War missions, with explanations covering the use of Tactical Objectives.
Advanced Rules
While the Core Rules provide with you with everything needed to play, the Advanced Rules are a selection of rules and expansions that can be used to play with your miniatures the way that you want to. With these rules, there are always new challenges to face, new battles to fight, and new ways to play:
Battle-Forged Armies: organise your models in a way that reflects the armies of Warhammer 40,000 – this places restrictions on your army, but makes up for it with powerful benefits, which use a system of Command Points;
Battlefield Terrain: rules for a variety of terrains (Woods, Ruins, Barricades, Obstacles, Imperial Statuary, Fuel Pipes, Battlescape and Hills), each of which introduce scenarios and opportunities that change the nature of battle;
Battlezones: rules for fighting amidst the effects of otherworldly environments, including low visibility, beneath an apocalyptic orbital battle and in the middle of a devastating psychic maelstrom;
Planetstrike: slam down from orbit in a terrifying planetary assault. Two players are separated into Attacker and Defender, with scenarios that play out a full incursion and a Planetfall mission;
Cities of Death: street fighting in the ruins of a shattered city, with buildings bitterly fought over – the claustrophobia of urban warfare makes for tense battles with snipers and grenades coming to the fore. Includes a Firesweep mission for playing out room-to-room combat;
Stronghold Assault: dig in for a game of fortified siege warfare. One player seeks to overwhelm the prepared defences of another, with a Bunker Assault mission included;
Death From the Skies: dogfighting for your Flyer models, allowing the recreation of epic clashes above the battlefield. A Tactical Strike mission involves a defence against a bombing run;
Multiplayer Battles: rules accommodating three (or more!) players, with an example of a multiplayer battle to work from;
Campaigns: an overview of linking your games into Tree, Matrix and Map campaigns.
After more than forty thousand years of war and strife among the stars, Humanity stands on the brink of extinction. Beset on all sides by hostile aliens and threatened from within by traitors, Humanity’s only chance for survival rests with the continuation of the cruel and bloody regime known as the Imperium. Yet few among Mankind’s untold population realise the full truth of their situation. If there is any future at all, it is a grim one…
The Book
A 280-page hardback, this is the essential book for any fan of Warhammer 40,000 – everything you need to know to collect, build, paint and play with Citadel miniatures.
Rules
The Core Rules explain everything you need to play to play Warhammer 40,000. Moving, shooting, using psychic powers, charging, fighting and morale tests are covered, giving you the basic framework to play with. You can play a game using only these 8 pages, bolting on more advanced and complex rules when you and your opponent are ready.
Three Ways to Play
Open Play – pick some models, put them on the table and begin a game. This is the most flexible approach, designed with near-limitless possibilities; all you need is some models, their datasheets and the core rules. Included are some themes and ideas you can use or build upon to add atmosphere to your games, and 3 example missions.
Narrative Play – Warhammer 40,000 has a vast, rich history with countless epic battles. Narrative Play is designed to let you and your friends re-enact those battles at your leisure. There are special rules to help you do this, such as Concealed Deployment and unpredictable, random battle lengths, and the book includes several missions * 6 Crucible of War missions and 1 Echoes of War mission, each showing you how to play in this style.
Matched Play – for many players, Warhammer 40,000 is an opportunity to prove their mettle with tactics and strategy, an exercise in out-thinking and out-gunning their opponent with balanced, equal armies: Matched Play is for them. There are several ways to ensure that your forces are balanced against each other – a points limit is the typical way, but the system is flexible enough to allow armies based on unit numbers, Power Ratings, Wounds; as long as your limits are agreed, the possibilities are manifold. This book provides details on choosing your armies, and provides missions as examples of the tactical challenges available: 6 Eternal War and 6 Maelstrom of War missions, with explanations covering the use of Tactical Objectives.
Advanced Rules
While the Core Rules provide with you with everything needed to play, the Advanced Rules are a selection of rules and expansions that can be used to play with your miniatures the way that you want to. With these rules, there are always new challenges to face, new battles to fight, and new ways to play:
Battle-Forged Armies: organise your models in a way that reflects the armies of Warhammer 40,000 – this places restrictions on your army, but makes up for it with powerful benefits, which use a system of Command Points;
Battlefield Terrain: rules for a variety of terrains (Woods, Ruins, Barricades, Obstacles, Imperial Statuary, Fuel Pipes, Battlescape and Hills), each of which introduce scenarios and opportunities that change the nature of battle;
Battlezones: rules for fighting amidst the effects of otherworldly environments, including low visibility, beneath an apocalyptic orbital battle and in the middle of a devastating psychic maelstrom;
Planetstrike: slam down from orbit in a terrifying planetary assault. Two players are separated into Attacker and Defender, with scenarios that play out a full incursion and a Planetfall mission;
Cities of Death: street fighting in the ruins of a shattered city, with buildings bitterly fought over – the claustrophobia of urban warfare makes for tense battles with snipers and grenades coming to the fore. Includes a Firesweep mission for playing out room-to-room combat;
Stronghold Assault: dig in for a game of fortified siege warfare. One player seeks to overwhelm the prepared defences of another, with a Bunker Assault mission included;
Death From the Skies: dogfighting for your Flyer models, allowing the recreation of epic clashes above the battlefield. A Tactical Strike mission involves a defence against a bombing run;
Multiplayer Battles: rules accommodating three (or more!) players, with an example of a multiplayer battle to work from;
Campaigns: an overview of linking your games into Tree, Matrix and Map campaigns.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18