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Trade and War: Ancient Mediterranean (2017)
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

출처: http://tradeandwar.com
무역과 전쟁 - 고대 지중해 보드 게임은 기원전 3세기 지중해에서 일어난 무역과 전쟁 활동의 실제 역사적 사실에 기초합니다. 이 시기는 문명이 건설되고 파괴되는 시기인 지중해 역사의 극적인, 급변하는 시기였다. 포에니 전쟁의 시간. 이번에는 4가지 주요 업체를 살펴보겠습니다.
- 카르타고 공화국은 아프리카 북부와 이베리아 반도의 광대한 영토를 남쪽으로 에브로 강까지 가진 무역 제국이었다.
- 이집트 왕국은 프톨레마이오스 왕의 통치하에 알렉산더 대제국의 일부로서 중요한 무역과 문화적 영향력을 가지고 있었다.
- 헬레니즘 그리스는 여전히 알렉산더 대왕과 그리스 제국의 과거에 대한 꿈을 꾸고 있었다.
- 로마 공화국은 인상적인 기술과 군사적 진보로 지중해 북부에서 떠오르는 세력이었다.

무역과 전쟁 - 고대 지중해는 무역과 전쟁 활동의 균형 잡힌 조합을 가진 전략 보드 게임이다. 당신은 카르타고, 이집트, 그리스 또는 로마 문명의 통치자로 놀고 있습니다. 엠파이어를 건설하고 확장하여 게임에서 승리하십시오!

당신은 자원으로 무역을 수행하고, 선박, 캐러밴, 군단을 건설하고, 항구, 교역소, 막사, 성벽, 원더와 같은 건물들로 도시를 개선하면 당신에게 중요한 이점을 줄 것입니다.

랜덤 자원 지도는 모든 게임을 다르고 독특하게 만듭니다. 세금과 비용은 위대한 문명을 건설하는 데 필요한 돈의 균형을 결정합니다. 배와 캐러밴은 자원과 군단을 도시에서 도시로 이동시킨다. 군단의 공격을 통해 플레이어’의 제국을 확장할 수 있습니다. 배와 군대의 전투가 가장 강하고 운 좋은 제국을 결정한다. 각 건물과 배틀에서의 승리는 승점으로 보상된다. 가장 많은 승점을 획득하여 승리하십시오!

고대 지중해 무역 및 전쟁 지도는 기원전 3세기 말 실제 도시와 교역로를 바탕으로 만들어졌다.

게임에는 각 턴마다 3개의 주요 단계가 있다.

- 이벤트 단계


가장 먼저 움직이는 선수가 무엇인지를 하나님의 축복이 결정할 것이다.
이벤트 카드 플레이는 턴별 장점과 단점을 결정합니다.
플레이어가 턴 전략과 문명 우선 순위를 결정합니다.


- 무역단계


각 플레이어는 곡물, 도자기, 금속, 유리, 올리브 등의 자원을 사고 팔 수 있다.
은화와 금화는 교환에 사용됩니다.
자원과 동전은 건물이나 원더를 사는 데 사용될 수 있습니다.
새 건물 또는 원더에 대한 승리 포인트가 부여됩니다.
세금과 비용은 플레이어의 도시와 플레이어의 군단에 따라 달라집니다.
플레이어는 무역, 전쟁, 이동 카드 구입 가능
플레이어는 도시를 위한 건물이 있다면 배, 카라반, 군단을 살 수 있다.
아테네 파르테논 신전은 고대 그리스에서 국고로 사용되었습니다.
트레이드 카드를 사용할 수 있습니다.


- 이동 및 전쟁 단계

-이동


지도는 움직이는 배와 캐러밴을 위한 타일로 구성되어 있습니다.
각 플레이어는 바다에서 배를, 육지에서 캐러밴을 이동할 수 있습니다.
선박 또는 캐러밴을 이동할 타일 수를 결정하는 장치
캐러밴과 배들은 자원과 군단을 도시에서 도시로 옮길 수 있었다.
사막이나 산악 타일은 추가적인 이동이 필요합니다.
알렉산드리아 등대가 없으면 무역선은 깊은 바다에 가라앉는다.
알렉산드리아 등대는 그것을 소유한 플레이어에게 추가적인 움직임을 부여한다.
황금 사원과 생명의 봄은 여행의 끝에서 플레이어를 기다립니다.
플레이어는 무브 카드를 사용할 수 있습니다.


-전쟁


캐러밴을 탄 군단은 도시/배/캐러밴을 공격할 수 있습니다.
최대 3개 군단이 전함으로 이동할 수 있다.
선박/캐러밴은 다른 선박/캐러밴을 공격할 수 있습니다.
로마 포럼은 소유자에게 추가 공격을 부여합니다.
카르타고 시타델은 그것을 소유한 플레이어에게 추가적인 수비를 제공합니다.
라이프 토큰은 잃어버린 배, 카라반, 군단을 구조하는 데 사용될 수 있다.
승리 포인트는 배틀의 승자에게 주어집니다.
플레이어는 워 카드를 사용할 수 있습니다.


자세한 내용은 http://tradeandwar.com에서 확인하십시오.
From http://tradeandwar.com
Trade and War - Ancient Mediterranean board game is based on real historical facts of trade and war activity happened in 3d century BCE in Mediterranean Sea. This was a dramatic, rapidly changing period of Mediterranean history, time of civilizations building and destroyng. Time of Punic wars. Let's look at four major players on this time:
- Carthage Republic was a trading empire with vast lands of northern eastern Africa and Iberian Peninsula south to Ebro river.
- Egypt kingdom was a part of Alexander the Great Empire under Ptolemy kings with important trade and cultural influence.
- Hellenistic Greece was still dreaming about legacy of Alexander the Great and Greek empire past.
- Roman Republic was a rising force in the northern part of Mediterranean with impressive technological and military advances.

Trade And War - Ancient Mediterranean is a strategy board game with a balanced combination of a trade and war activity. You are playing as a ruler of Carthage, Egypt, Greece or Rome civilizations. Build and expand your Empire and win the game!

You perform trade with resources, and builds ships, caravans, legions and improves cities with buildings like ports, trade posts, barracks, walls and a Wonder, that will give you an important advantage.

Random resource map makes every game different and unique. Taxation and expenses determine the money balance required to build a great civilization. Ships and caravans move resources and legions from city to city. Legions attack gives the ability to expand the player’s Empire. Ships and armies battle determines the strongest and luckiest Empire. Each building and a win in a battle is rewarded by victory points. Score the most of victory points to win!

Ancient Mediterranean Trade and War map is created based on actual cities (some of them still have the same name now) and trade routes in the end of 3rd century BC.

There are three main phases in the game each turn:

- Event phase


God's blessing will determine what player is first to move
Event card play determines turn specific advantages and disadvantages.
Player determines the turn strategy and civilization priorities.


- Trade phase


Each player can buy and sell resources - grain, pottery, metal, glass and olives.
Silver and gold coins are used for exchange.
Resources and coins can be used to buy a building or a Wonder.
Victory Points are given for the new building or a Wonder.
Taxation and expenses depend on player's cities and player's legions.
Player can buy trade, war and move cards
Player can buy ships, caravans or legions in player's city if it has building for that.
Athens Parthenon was used as a treasury in Ancient Greece.
Player can use Trade cards.


- Move and War phase

-Move


Map consists on tiles for moving ships and caravans.
Each player can move ships on the sea and caravans on land.
Dices determine how many tiles to move ship or caravan
Caravans and ships could move resources and legions from city to city.
Desert or mountain tile takes extra move.
Trade ship sinks in the deep sea unless player has Alexandria Lighthouse.
Alexandria Lighthouse gives extra move to player who owns it.
Golden Temple and Spring of Life await player in the end of journey.
Player can use Move cards.


-War


Legion on ship/caravan can attack city/ship/caravan.
Up to three legions can travel by war ship.
Ship/caravan can attack another ship/caravan.
Roman Forum gives extra attack to player who owns it.
Carthage Citadel gives extra defense to player who owns it.
Life token can be used to ressurect lost ship or caravan or legion.
Victory Points are given to a winner of a battle.
Player can use War cards.


See more details on http://tradeandwar.com

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