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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
레지던트 이블 프랜차이즈를 기반으로 한 2-4명 이상의 플레이어를 위한 혼합 카드 게임입니다.
플레이어는 10가지 종류의 카드로 구성된 공통 덱을 공유한다. 앨리스 카드(친구), 앨리 카드(친구), 팀 카드(친구), 웨폰 카드(친구), 미션 카드(친구), 빌런 카드(Foe), 엄브렐라 카드(Foe), 실험 카드(Foe), 좀비 카드(Foe), 이벤트 카드(Foe). 종류별로 10개의 카드가 있으며, 모든 카드는 1에서 5 사이의 포인트 값을 가집니다.
각 턴에는 5상이 있습니다.
전개 단계: 각 플레이어에게 2장의 카드가 아래로 향하게 됩니다. 다음 3배 더미 2장씩은 테이블 중앙에 배치됩니다(X = 플레이어 수). 모든 스택 카드는 모든 플레이어가 볼 수 있습니다.
모집 단계: 플레이어들은 돌아가면서 카드 한 스택을 손에 쥐어줍니다. 이 작업은 모든 스택을 사용할 때까지 계속됩니다(각각 3개의 스택이 있어야 합니다. 연속 턴할 때마다, 지난 번에 먼저 간 선수의 왼쪽에 있는 선수가 먼저 가게 된다.
실행 단계: 플레이어는 모집 단계와 같은 순서로 한 가지 동작을 번갈아 합니다. 행동을 취할 때는 카드 1장을 손에서 버리세요. 이렇게 하면 폐기하는 카드 유형에 따라 결과가 달라집니다. 즉, 앨리스 카드를 폐기하는 경우 3장의 카드를 뽑고 1장을 보관할 수 있습니다. Alli 카드를 폐기하면 2장의 카드를 뽑을 수 있습니다.
혼합 단계: 멜드를 만들기 위해서는, 한 선수가 10가지 종류 각각 1개씩의 카드를 가지고 있어야 합니다. 멜드는 위를 향하여 플레이되며, 점수는 멜드에 있는 모든 카드의 총 포인트 값과 같습니다. 만약 친구 카드의 합계가 적 카드 합계보다 크다면, 추가로 5 멜드 포인트가 적립됩니다. 모든 멜드 카드는 채점 후 폐기됩니다.
종료 단계: 최대 손 크기는 10장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
우승자는 가장 먼저 70점을 획득한 선수입니다.
플레이어는 10가지 종류의 카드로 구성된 공통 덱을 공유한다. 앨리스 카드(친구), 앨리 카드(친구), 팀 카드(친구), 웨폰 카드(친구), 미션 카드(친구), 빌런 카드(Foe), 엄브렐라 카드(Foe), 실험 카드(Foe), 좀비 카드(Foe), 이벤트 카드(Foe). 종류별로 10개의 카드가 있으며, 모든 카드는 1에서 5 사이의 포인트 값을 가집니다.
각 턴에는 5상이 있습니다.
전개 단계: 각 플레이어에게 2장의 카드가 아래로 향하게 됩니다. 다음 3배 더미 2장씩은 테이블 중앙에 배치됩니다(X = 플레이어 수). 모든 스택 카드는 모든 플레이어가 볼 수 있습니다.
모집 단계: 플레이어들은 돌아가면서 카드 한 스택을 손에 쥐어줍니다. 이 작업은 모든 스택을 사용할 때까지 계속됩니다(각각 3개의 스택이 있어야 합니다. 연속 턴할 때마다, 지난 번에 먼저 간 선수의 왼쪽에 있는 선수가 먼저 가게 된다.
실행 단계: 플레이어는 모집 단계와 같은 순서로 한 가지 동작을 번갈아 합니다. 행동을 취할 때는 카드 1장을 손에서 버리세요. 이렇게 하면 폐기하는 카드 유형에 따라 결과가 달라집니다. 즉, 앨리스 카드를 폐기하는 경우 3장의 카드를 뽑고 1장을 보관할 수 있습니다. Alli 카드를 폐기하면 2장의 카드를 뽑을 수 있습니다.
혼합 단계: 멜드를 만들기 위해서는, 한 선수가 10가지 종류 각각 1개씩의 카드를 가지고 있어야 합니다. 멜드는 위를 향하여 플레이되며, 점수는 멜드에 있는 모든 카드의 총 포인트 값과 같습니다. 만약 친구 카드의 합계가 적 카드 합계보다 크다면, 추가로 5 멜드 포인트가 적립됩니다. 모든 멜드 카드는 채점 후 폐기됩니다.
종료 단계: 최대 손 크기는 10장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
우승자는 가장 먼저 70점을 획득한 선수입니다.
A meld making card game for 2-4+ players based on the Resident Evil Franchise.
Players share a common deck comprising 10 card types: Alice Cards (Friend), Ally Cards (Friend), Team Cards (Friend), Weapon Cards (Friend), Mission Cards (Friend), Villain Cards (Foe), Umbrella Cards (Foe), Experiment Cards (Foe), Zombie Cards (Foe), Event Cards (Foe). There are 10 cards of each type with every card having a point value between 1 and 5.
Each turn has 5 phases:
Deploy Phase: 2 cards are dealt face down to each player. Next 3X stacks of 2 cards each are dealt to the centre of the table (X = number of players). All stack cards are visible to all players.
Recruit Phase: Players take turns taking 1 stack of cards and putting it into their hand. This continues until all stacks are taken (each should get 3 stacks). On each consecutive turn, the player to the left of the player who went first last time now gets to go first.
Action Phase: Players take turns taking one action each, in the same order as in Recruit phase. When taking an action, discard 1 card from your hand. This produces a result that that depends on the type of card you discard (i.e. if you discard an Alice card you may draw 3 cards and keep 1, discarding an Ally card allows you to draw 2 cards
Meld Phase: To make a meld, a player needs to have 1 card of each of the 10 types. Melds are played face up and score points equal to the total point value of all the cards in the meld. If the total of the friend cards is greater than the total of the foe cards an extra 5 meld points are scored. All meld cards are discarded after scoring.
End Phase: Max hand size is 10 cards. Discard excess cards.
The winner is the player to be the first to score 70 meld points.
Players share a common deck comprising 10 card types: Alice Cards (Friend), Ally Cards (Friend), Team Cards (Friend), Weapon Cards (Friend), Mission Cards (Friend), Villain Cards (Foe), Umbrella Cards (Foe), Experiment Cards (Foe), Zombie Cards (Foe), Event Cards (Foe). There are 10 cards of each type with every card having a point value between 1 and 5.
Each turn has 5 phases:
Deploy Phase: 2 cards are dealt face down to each player. Next 3X stacks of 2 cards each are dealt to the centre of the table (X = number of players). All stack cards are visible to all players.
Recruit Phase: Players take turns taking 1 stack of cards and putting it into their hand. This continues until all stacks are taken (each should get 3 stacks). On each consecutive turn, the player to the left of the player who went first last time now gets to go first.
Action Phase: Players take turns taking one action each, in the same order as in Recruit phase. When taking an action, discard 1 card from your hand. This produces a result that that depends on the type of card you discard (i.e. if you discard an Alice card you may draw 3 cards and keep 1, discarding an Ally card allows you to draw 2 cards
Meld Phase: To make a meld, a player needs to have 1 card of each of the 10 types. Melds are played face up and score points equal to the total point value of all the cards in the meld. If the total of the friend cards is greater than the total of the foe cards an extra 5 meld points are scored. All meld cards are discarded after scoring.
End Phase: Max hand size is 10 cards. Discard excess cards.
The winner is the player to be the first to score 70 meld points.
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