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게임 소개

레지던트 이블 프랜차이즈를 기반으로 한 한 명 이상의 플레이어에게 트랙, 카드, 주사위를 사용하는 퀘스트 스타일 게임입니다. 각 플레이어는 비밀 엄브렐라 연구 시설에 침투하여 파괴하려는 작전팀, Mercs 및/또는 생존자들로 구성된 팀이다. 그 팀들은 좀비, 돌연변이, 엄브렐라 직원들, 그리고 시설 방어들과 싸울 것입니다. 그들은 무기, 앨리스, 그리고 신병들을 나타내는 카드들에 의해 도움을 받을 것이다.
일반적인 데크는 4가지가 있습니다.
에이전트 갑판 - 팀에 대해 모집할 수 있는 에이전트가 포함되어 있습니다.
도움의 손길 - 여행 중에 유용한 이벤트 및 기타 정보를 제공합니다.
조우갑판 - 적과 불리한 사건.
보스 갑판 - 빅 몬스터
에이전트와 적에게는 생명력, 회피 능력, 공격 계획 능력치, 조준 능력치가 있습니다.

이 시설은 40칸 길이의 트랙으로 표현된다. 첫 번째 공간은 입구입니다. 끝자락은 마지막 만남이다.

각 플레이어는 에이전트 덱에서 7장의 카드를 뽑고 1장은 폐기한다. 플레이어는 손에 3장의 에이드 카드를 들고 시작합니다.

선수들은 6단계로 구성된 각 턴에 대해 교대로 한다.

1. 원조 단계
- 에이드 카드 1장을 뽑아서 손에 넣어주세요.

2. 채용 단계
- 이 단계에서는 일부 액션 에이드 카드가 재생됩니다.

3. 이동 단계
- 1D6을 굴려서 마커를 앞으로 그렇게 많이 이동합니다. 다른 플레이어&rsquo의 폰에 착지할 경우 즉시 1칸 앞으로 이동합니다.

4. 조우 단계
- 만남 덱에서 카드 1장을 뽑습니다. 이번엔 네가 싸워야 할 차례야 만약 당신이 마지막 공간에 도착했다면, Excounter 덱 대신 Boss 덱에서 카드를 뽑으세요.

5. 전투 단계
- 유닛은 이니셔티브 순으로 공격을 합니다.
- 공격 롤 1D10: 목표 점수와 같거나 작으면 적중합니다.
- 방어 장치가 1D10을 굴립니다. 이 값이 장치의 회피 점수와 같거나 작으면 공격이 무효화됩니다.
- 명중하여 회피하지 않는 공격은 피해를 입힌다. 생명보다 더 큰 피해를 입은 유닛을 죽입니다.
- 전투 단계에서 모든 유닛이 공격을 받습니다(보통 한 번만).
- 한쪽이 완전히 죽거나 지원 카드를 사용하여 탈출할 수 있을 때까지 전투 단계 시퀀스를 반복합니다.

6. 종료 단계
- 에이전트가 손상되었지만 죽지 않았는지 오염 여부를 확인하여 좀비로 변하는지 확인합니다.
- 최대 손 크기는 6장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.

우승자는 트랙 끝까지 가서 그곳에서 마주친 보스 몬스터를 파괴하는 첫 번째 플레이어입니다.
A quest style game using track, cards, and dice for one or more players, based on the Resident Evil franchise. Each player is a team of Operatives, Mercs, and/or Survivors that have infiltrated a Top Secret Underground Umbrella Corporation Research Facility with the intent to destroy it. The teams will fight zombies, mutants, Umbrella employees, and facility defences. They will be aided by cards representing weapons, Alice, and new recruits.
There are 4 common decks:
Agent Deck - Contains agents you can recruit for your team.
Aid Deck - Helpful events and things you find along the way.
Encounter Deck - Foes and unfavourable events.
Boss Deck - Big Monsters
Agents and Foes have stats for Life, Evade, Attacks Initiative, Aim and Strength.

The facility is represented by a track that is 40 spaces long. The first space is the entrance. The end space is the final encounter.

Each player draws 7 cards from the Agent deck and discards one. Players start with 3 Aid cards in their hand.

Players take turns with each turn comprising 6 phases:

1. Aid Phase
- Draw 1 Aid card and add it to your hand.

2. Recruit Phase
- Some Action Aid cards are played in this phase.

3. Move Phase
- Roll 1D6 and move your marker forward that many spaces. If you land on another player’s pawn immediately move forward 1 space.

4. Encounter Phase
- Draw 1 card from the Encounter deck. This will be something you have to fight this turn. If you reached the final space draw a card from the Boss deck instead of the Encounter deck.

5. Fight Phase
- Units make attacks in order of Initiative.
- When making an attack roll 1D10: if this is equal to or less than the Aim score then the attack hits.
- The defending unit then rolls 1D10: if this equal to or less than the Evade score of the Unit then the attack is negated.
- Attacks that hit and are not evaded do damage. A Unit that has more damage than life is killed.
- During a fight phase turn all Units get to attack (usually just once)
- Repeat the Fight Phase sequence until one side is completely killed off or an Aid card allows you to escape.

6. End Phase
- Make contamination checks if the Agent has been damaged but not killed to determine if they will turn into a zombie.
- Max hand size is 6 cards. Discard excess cards.

The winner is the first player to make it to the end of the track and destroy the Boss Monster encountered there.

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