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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
레지던트 이블 프랜차이즈를 기반으로 한 미니어처와 카드를 사용하는 2인용 8x8 교전 게임입니다. 한 선수는 히어로즈이다. 다른 하나는 엄브렐라 회사입니다.
8x8 격자가 놀이 공간으로 사용되며, 피규어 또는 치트는 단위를 나타낸다.
플레이어는 고유한 목록에서 자신의 유닛을 선택합니다. 단위에는 히트 포인트 수가 정해져 있으며 다른 특성이 있을 수 있습니다. 일반적인 게임의 경우, 각 면에는 약 20개의 히트 포인트 유닛이 있어야 하며, 플레이어&rsquo의 등 2줄에 유닛이 배치되어야 한다.
플레이어들은 같은 데크를 공유합니다. 카드 유형은 공격, 이동, 방어, 특수입니다.
각 턴마다 3단계로 구성된다.
단계 그리기
카드를 5장 뽑으세요.
작업 단계
손에서 카드를 꺼내어 유닛을 이동시키고 공격합니다. 무브 카드와 공격 카드에는 장치가 이동하거나 소스의 공격에 맞은 공간의 정확한 거리를 결정하는 관련 범위 값이 있습니다. 다른 언급이 없는 한 공격은 하나의 명중점에 피해를 입힌다. 히트 포인트 값이 0으로 감소하면 단위는 제거됩니다.
상대방은 공격을 무효화하기 위해 방어 카드를 사용할 수 있습니다.
끝 단계
최대 손 크기는 5장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
적 유닛을 모두 완전히 제거한 첫 번째 선수가 승자다.
8x8 격자가 놀이 공간으로 사용되며, 피규어 또는 치트는 단위를 나타낸다.
플레이어는 고유한 목록에서 자신의 유닛을 선택합니다. 단위에는 히트 포인트 수가 정해져 있으며 다른 특성이 있을 수 있습니다. 일반적인 게임의 경우, 각 면에는 약 20개의 히트 포인트 유닛이 있어야 하며, 플레이어&rsquo의 등 2줄에 유닛이 배치되어야 한다.
플레이어들은 같은 데크를 공유합니다. 카드 유형은 공격, 이동, 방어, 특수입니다.
각 턴마다 3단계로 구성된다.
단계 그리기
카드를 5장 뽑으세요.
작업 단계
손에서 카드를 꺼내어 유닛을 이동시키고 공격합니다. 무브 카드와 공격 카드에는 장치가 이동하거나 소스의 공격에 맞은 공간의 정확한 거리를 결정하는 관련 범위 값이 있습니다. 다른 언급이 없는 한 공격은 하나의 명중점에 피해를 입힌다. 히트 포인트 값이 0으로 감소하면 단위는 제거됩니다.
상대방은 공격을 무효화하기 위해 방어 카드를 사용할 수 있습니다.
끝 단계
최대 손 크기는 5장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
적 유닛을 모두 완전히 제거한 첫 번째 선수가 승자다.
A 2-player 8x8 skirmish game using miniatures and cards, based on the Resident Evil Franchise. One player is the Heroes. The other is the Umbrella Corporation.
An 8x8 grid is used as the playing area, with figurines or chits representing units.
Players select their units from a unique list. Units have a set number of hit points and may have other characteristics. For a typical game, each side should have about 20 hit points worth of units with units being placed on a player’s back 2 rows.
Players share a common deck. Cards types are, Attack, Move, Defend, Special
Players take turns with each turn comprising 3 phases:
Draw Phase
Draw 5 Cards.
Action Phase
Play cards from your hand to have your units move and attack. Move and attack cards have an associated range value that determines the exact distance in spaces in which a unit moves or is hit by an attack from its source. Attacks do one hit point worth of damage unless otherwise stated. Units are eliminated when their hit point value is reduced to zero.
You opponent may play defence cards to negate attacks.
End Phase
Max hand size is 5 cards. Discard excess cards.
The winner is the first player to completely eliminate all enemy units.
An 8x8 grid is used as the playing area, with figurines or chits representing units.
Players select their units from a unique list. Units have a set number of hit points and may have other characteristics. For a typical game, each side should have about 20 hit points worth of units with units being placed on a player’s back 2 rows.
Players share a common deck. Cards types are, Attack, Move, Defend, Special
Players take turns with each turn comprising 3 phases:
Draw Phase
Draw 5 Cards.
Action Phase
Play cards from your hand to have your units move and attack. Move and attack cards have an associated range value that determines the exact distance in spaces in which a unit moves or is hit by an attack from its source. Attacks do one hit point worth of damage unless otherwise stated. Units are eliminated when their hit point value is reduced to zero.
You opponent may play defence cards to negate attacks.
End Phase
Max hand size is 5 cards. Discard excess cards.
The winner is the first player to completely eliminate all enemy units.
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