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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tom Jensen
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아티스트
-
인원
게임 소개
Hind & Seek는 비대칭 전쟁에 관한 규칙 집합으로, 6mm 또는 3mm 크기의 중대형 또는 대대형 게임을 목표로 한다. 더 큰 스케일은 10mm와 15mm에서 1/72 스케일까지 쉽게 사용할 수 있습니다.
이 규칙들은 실제 전투원들에 대한 실제 이야기에 기초하고 있는데, 주로 "산을 넘어간 곰"과 "산의 반대편"이라는 책에서 찾아볼 수 있다. 이 게임이 소련-아프가니스탄 전쟁 게임처럼 느껴지도록 주의를 기울여 왔다. 소련은 많은 탱크와 헬리콥터를 탈취할 수 있을지 모르지만, 적들이 고지대의 숨겨진 위치에서 매복하고 있을 때, 탱크는 그들을 겨냥할 수 없을 것이고, 헬리콥터는 그들이 어디에 있는지조차 알지 못할 것이다. 탱크는 사격하기 위해 고지대에서 물러나야 하고 헬리콥터는 숨겨진 앰버서들을 탐지하거나 두시만이 어디 있는지 알아내기 위해 지상의 정보에 의존해야 한다.
결국 이 게임은 비대칭 전쟁과 당시의 느낌과 전술을 제공하는 것이 전부입니다. 게임은 자연스럽게 실생활의 전술과 유닛 조직(예를 들어 소련 조직도 제공됨)을 장려하며 각 파벌은 고유한 전술 선택과 극복해야 할 과제를 가지고 있다.
보병(정규 분대 및 정찰대, 중화기 팀과 같은 특수 팀), 차량(보잘것없는 수송 트럭에서 다양한 BTR, BMP, BMD 및 소련의 중장갑차까지) 및 헬리콥터에 대한 규칙이 제공된다. 차량 및 반차량 규칙은 최대한 단순하고 보병에 초점을 맞출 수 있도록 간소화되었다. 진압, 사기, 보병의 자질에 대한 규칙들이 모두 이 패키지의 일부이다. 헬리콥터와 차량은 병력과 헬리콥터를 수송할 수 있고, 게임 중에 이륙할 수도 있고, 적의 표적이 주변에 있다면 정찰병이 불러올 수도 있다.
대형 게임의 경우 1시간 30분에서 2시간 정도 소요되며, 게임을 쉽게 할 수 있도록 다양한 마커가 제공됩니다. 6' X 4' 또는 4' X 4' 테이블을 권장합니다.
이 규칙들은 실제 전투원들에 대한 실제 이야기에 기초하고 있는데, 주로 "산을 넘어간 곰"과 "산의 반대편"이라는 책에서 찾아볼 수 있다. 이 게임이 소련-아프가니스탄 전쟁 게임처럼 느껴지도록 주의를 기울여 왔다. 소련은 많은 탱크와 헬리콥터를 탈취할 수 있을지 모르지만, 적들이 고지대의 숨겨진 위치에서 매복하고 있을 때, 탱크는 그들을 겨냥할 수 없을 것이고, 헬리콥터는 그들이 어디에 있는지조차 알지 못할 것이다. 탱크는 사격하기 위해 고지대에서 물러나야 하고 헬리콥터는 숨겨진 앰버서들을 탐지하거나 두시만이 어디 있는지 알아내기 위해 지상의 정보에 의존해야 한다.
결국 이 게임은 비대칭 전쟁과 당시의 느낌과 전술을 제공하는 것이 전부입니다. 게임은 자연스럽게 실생활의 전술과 유닛 조직(예를 들어 소련 조직도 제공됨)을 장려하며 각 파벌은 고유한 전술 선택과 극복해야 할 과제를 가지고 있다.
보병(정규 분대 및 정찰대, 중화기 팀과 같은 특수 팀), 차량(보잘것없는 수송 트럭에서 다양한 BTR, BMP, BMD 및 소련의 중장갑차까지) 및 헬리콥터에 대한 규칙이 제공된다. 차량 및 반차량 규칙은 최대한 단순하고 보병에 초점을 맞출 수 있도록 간소화되었다. 진압, 사기, 보병의 자질에 대한 규칙들이 모두 이 패키지의 일부이다. 헬리콥터와 차량은 병력과 헬리콥터를 수송할 수 있고, 게임 중에 이륙할 수도 있고, 적의 표적이 주변에 있다면 정찰병이 불러올 수도 있다.
대형 게임의 경우 1시간 30분에서 2시간 정도 소요되며, 게임을 쉽게 할 수 있도록 다양한 마커가 제공됩니다. 6' X 4' 또는 4' X 4' 테이블을 권장합니다.
Hind & Seek is a ruleset all about asymmetrical warfare and is aimed at company to battalion sized games, in 6mm or 3mm scale. Larger scales can be used just as easily, from 10mm and 15mm, up to 1/72 scale.
These rules are based on the real-life accounts of actual combatants, largely from the books The Bear Went over the Mountain and The Other Side of the Mountain. Care has been taken to make the game feel like a Soviet-Afghan wargame; The Soviets may be able to take lots of tanks and helicopters, but when the enemy is ambushing from hidden positions on high ground, the tanks wont be able to target them and the helicopters wont even know where they are. Tanks will need to back off from areas of high ground in order to get a shot and helicopters will have to spot the hidden ambushers, or rely on information from the ground in order to work out where the Dushman (Enemy) are.
In the end this game is all about asymmetrical warfare and providing the feel and tactics of the period. The game naturally encourages real-life tactics and unit organizations (although example soviet organizations are also provided) and each faction has its own unique tactical choices and challenges to overcome.
Rules are provided for Infantry (both regular squads and specialist teams like spotters and heavy weapon teams), vehicles (from the humble transport truck to the various BTRs, BMPs, BMD and heavier armor of the soviets.) and helicopters. Vehicle and anti-vehicle rules have been streamlined to be as simple as possible and allow the focus to be on infantry. Rules for suppression, morale and infantry quality are all part of the package. Helicopters and vehicles can transport troops and helicopters can land and take off in-game, or be called in by spotters, provided there are enemy targets around...
Games take anywhere from an hour and a half to 2 hours for larger games and a variety of markers are provided with the rules for ease of play. A 6' X 4' or 4' X 4' table is recommended.
These rules are based on the real-life accounts of actual combatants, largely from the books The Bear Went over the Mountain and The Other Side of the Mountain. Care has been taken to make the game feel like a Soviet-Afghan wargame; The Soviets may be able to take lots of tanks and helicopters, but when the enemy is ambushing from hidden positions on high ground, the tanks wont be able to target them and the helicopters wont even know where they are. Tanks will need to back off from areas of high ground in order to get a shot and helicopters will have to spot the hidden ambushers, or rely on information from the ground in order to work out where the Dushman (Enemy) are.
In the end this game is all about asymmetrical warfare and providing the feel and tactics of the period. The game naturally encourages real-life tactics and unit organizations (although example soviet organizations are also provided) and each faction has its own unique tactical choices and challenges to overcome.
Rules are provided for Infantry (both regular squads and specialist teams like spotters and heavy weapon teams), vehicles (from the humble transport truck to the various BTRs, BMPs, BMD and heavier armor of the soviets.) and helicopters. Vehicle and anti-vehicle rules have been streamlined to be as simple as possible and allow the focus to be on infantry. Rules for suppression, morale and infantry quality are all part of the package. Helicopters and vehicles can transport troops and helicopters can land and take off in-game, or be called in by spotters, provided there are enemy targets around...
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