-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
8.2Hot Blood, Cold Steel: The Battle of Chawinda, September 15-16, 1965 (2017) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Paul Rohrbaugh
-
아티스트
Ilya Kudriashov
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
《핫 블러드, 콜드 스틸》은 인도의 차윈다 근처에서 벌어진 클라이맥스 전투를 시뮬레이션한 전쟁 게임이다. 1965년 9월 1일, 파키스탄군은 인도에서 잠무주와 카슈미르주로의 접근을 확보하기 위한 작전인 그랜드 슬램 작전을 개시했다.
수적으로 열세인 인도 국경 병력은 그들의 목표의 외곽인 필로라 마을로 데려가는 제한적인 이익만을 얻도록 성공적으로 유지한 필사적인 전투를 벌였다. 9월 15일 인도군은 반격을 시작했다
리들 작전은 파키스탄인들을 몰아내고 중요한 교차로 마을인 차윈다를 탈환하기 위한 작전이었다. 제2차 세계 대전 이후 가장 큰 전차 전투는 1973년 욤키푸르 전쟁 때 사라졌다.
Hot Blood, Cold Steel의 각 사본은 다음과 같이 구성되어 있습니다.
11x17인치 육각 지도 시트 2개
180개의 단일 면, 장착되지 않은 카운터 한 장(장착된 카운터는 $5.00에 추가로 제공 가능)
한 명의 플레이어 지원 시트
규칙 7페이지
폴 로바우가 디자인하고 일리야 쿠드리아쇼프가 그래픽을 담당했다. 핫 블러드, 콜드 스틸은 블러드 앤 스틸 디자인을 사용합니다. 플레이어들은 포메이션 치트를 그려 포메이션과 유닛을 활성화 시키고, 플레이는 매우 상호작용적이다. 게임을 완성하는 데는 약 2시간에서 3시간이 걸립니다. 콜드 스틸은 핫 블러드라는 두 명의 선수를 위해 설계되었지만, 솔리테어 플레이에 매우 적합합니다.
《핫 블러드, 콜드 스틸》은 인도의 차윈다 근처에서 벌어진 클라이맥스 전투를 시뮬레이션한 전쟁 게임이다. 1965년 9월 1일, 파키스탄군은 인도에서 잠무주와 카슈미르주로의 접근을 확보하기 위한 작전인 그랜드 슬램 작전을 개시했다.
수적으로 열세인 인도 국경 병력은 그들의 목표의 외곽인 필로라 마을로 데려가는 제한적인 이익만을 얻도록 성공적으로 유지한 필사적인 전투를 벌였다. 9월 15일 인도군은 반격을 시작했다
리들 작전은 파키스탄인들을 몰아내고 중요한 교차로 마을인 차윈다를 탈환하기 위한 작전이었다. 제2차 세계 대전 이후 가장 큰 전차 전투는 1973년 욤키푸르 전쟁 때 사라졌다.
Hot Blood, Cold Steel의 각 사본은 다음과 같이 구성되어 있습니다.
11x17인치 육각 지도 시트 2개
180개의 단일 면, 장착되지 않은 카운터 한 장(장착된 카운터는 $5.00에 추가로 제공 가능)
한 명의 플레이어 지원 시트
규칙 7페이지
폴 로바우가 디자인하고 일리야 쿠드리아쇼프가 그래픽을 담당했다. 핫 블러드, 콜드 스틸은 블러드 앤 스틸 디자인을 사용합니다. 플레이어들은 포메이션 치트를 그려 포메이션과 유닛을 활성화 시키고, 플레이는 매우 상호작용적이다. 게임을 완성하는 데는 약 2시간에서 3시간이 걸립니다. 콜드 스틸은 핫 블러드라는 두 명의 선수를 위해 설계되었지만, 솔리테어 플레이에 매우 적합합니다.
Description from the publisher:
Hot Blood, Cold Steel is a war game simulation of the climactic battle fought near Chawinda, India. On September 1st, 1965 Pakistani forces launched Operation Grand Slam, an offensive intended to secure approaches to Jammu and Kashmir provinces from India.
Outnumbered Indian frontier forces fought desperate holding actions that successfully held the Pakistanis to limited gains that brought them to the outskirts of their objective, the town of Phillora. On September 15th Indian forces launched their counter-attack,
Operation Riddle, that sought to throw back the Pakistanis and take back the crucial crossroads town of Chawinda. What ensued was the largest tank battle of the post-WWII era to that date, one that would only be eclipsed by the 1973 Yom Kippur War.
Each copy of Hot Blood, Cold Steel is composed of the following:
Two 11 by 17 inch hex map sheets
One sheet of 180 single-sided, un-mounted counters (mounted counters can be had for an additional $5.00).
One Players' aid sheet
7 pages of rules
The game is designed by Paul Rohrbaugh with graphics by Ilya Kudriashov. Hot Blood, Cold Steel uses the Blood and Steel design. Players draw formation chits to activate their formations and units, and play is very interactive. A complete game takes about 2 to 3 hours to complete. Although designed for two players, Hot Blood, Cold Steel is well suited to solitaire play.
Hot Blood, Cold Steel is a war game simulation of the climactic battle fought near Chawinda, India. On September 1st, 1965 Pakistani forces launched Operation Grand Slam, an offensive intended to secure approaches to Jammu and Kashmir provinces from India.
Outnumbered Indian frontier forces fought desperate holding actions that successfully held the Pakistanis to limited gains that brought them to the outskirts of their objective, the town of Phillora. On September 15th Indian forces launched their counter-attack,
Operation Riddle, that sought to throw back the Pakistanis and take back the crucial crossroads town of Chawinda. What ensued was the largest tank battle of the post-WWII era to that date, one that would only be eclipsed by the 1973 Yom Kippur War.
Each copy of Hot Blood, Cold Steel is composed of the following:
Two 11 by 17 inch hex map sheets
One sheet of 180 single-sided, un-mounted counters (mounted counters can be had for an additional $5.00).
One Players' aid sheet
7 pages of rules
The game is designed by Paul Rohrbaugh with graphics by Ilya Kudriashov. Hot Blood, Cold Steel uses the Blood and Steel design. Players draw formation chits to activate their formations and units, and play is very interactive. A complete game takes about 2 to 3 hours to complete. Although designed for two players, Hot Blood, Cold Steel is well suited to solitaire play.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18