-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Philip C. Barker, Bob O'Brien, Ed Smith
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙집의 설명:
이 규칙들은 약 6개월간의 토론과 테스트의 결과이며, 2년에 걸친 연구와 실험을 포함한다. 우리는 그것들을 현실성과 흥미의 한 단계 발전시킨 것으로 간주하고 있으며, 기원전 1,000년에서 기원후 500년 사이의 고대 전쟁게이밍의 필요를 충족시킬 수 있다고 확신한다. 우리는 결코 그들을 마지막 말로 여기지 않으며, 합리적인 경기 경험을 바탕으로 한 비판과 제안을 받으면 언제나 기쁠 것이다.
이 규칙은 1969년 워게이머 챔피언십을 위해 워싱 그룹에 의해 채택되었으며, 챔피언십의 특정 요구사항에 대한 언급은 본문에서 확인할 수 있다. 우리는 기본 포인트 값 시스템을 챔피언십 군대만의 한계인 800 포인트 최대치를 유지하지 않고 힘 선택에 채택할 것을 권고한다.
- 규칙 소개에서
사용자 요약(제2판의 경우):
제2판은 워 게임 룰 1000 B라는 제목의 제1판 직후에 출판되었다.C에서 500A까지.D (제1판)는 1969년 워게이머 챔피언십을 위한 워싱 그룹 동안 1970년과 1971년 내셔널 워게임 챔피언십에 사용할 해당 시대와 관련 군대를 확장하기 위해 업데이트되었다.
대부분의 변화는 확장된 시대(특히 이집트와 아시리아)의 군대 유형에 대한 사소한 규칙 변경과 명확화이다.
이 규칙들은 약 6개월간의 토론과 테스트의 결과이며, 2년에 걸친 연구와 실험을 포함한다. 우리는 그것들을 현실성과 흥미의 한 단계 발전시킨 것으로 간주하고 있으며, 기원전 1,000년에서 기원후 500년 사이의 고대 전쟁게이밍의 필요를 충족시킬 수 있다고 확신한다. 우리는 결코 그들을 마지막 말로 여기지 않으며, 합리적인 경기 경험을 바탕으로 한 비판과 제안을 받으면 언제나 기쁠 것이다.
이 규칙은 1969년 워게이머 챔피언십을 위해 워싱 그룹에 의해 채택되었으며, 챔피언십의 특정 요구사항에 대한 언급은 본문에서 확인할 수 있다. 우리는 기본 포인트 값 시스템을 챔피언십 군대만의 한계인 800 포인트 최대치를 유지하지 않고 힘 선택에 채택할 것을 권고한다.
- 규칙 소개에서
사용자 요약(제2판의 경우):
제2판은 워 게임 룰 1000 B라는 제목의 제1판 직후에 출판되었다.C에서 500A까지.D (제1판)는 1969년 워게이머 챔피언십을 위한 워싱 그룹 동안 1970년과 1971년 내셔널 워게임 챔피언십에 사용할 해당 시대와 관련 군대를 확장하기 위해 업데이트되었다.
대부분의 변화는 확장된 시대(특히 이집트와 아시리아)의 군대 유형에 대한 사소한 규칙 변경과 명확화이다.
Description from the rulebook:
These rules are the result of some six months discussion and testing, embodying research and experiment covering over two years. We regard them as a step forward in realism and interest, and are confident that the can cover Ancient Wargaming needs in the period, approximately 1,000 B.C. to 500 A.D. We do not regard them as the last word by any means, and will always be glad to receive criticism and suggestions based on a reasonable amount of playing experience.
The rules have been adopted by the Worthing Group for the 1969 Wargamers Championship, and references to the particular requirements of the Championship will be found in the text. We recommend that the basic points values system be adopted for choosing forces, without course keeping to the 800 points maximum which is the limit for the Championship armies only.
- From the Rules Intro
User summary (for the second edition):
The Second Edition was published immediately after the first edition, titled War Games Rules 1000 B.C to 500 A.D (1st Edition) and were updated during the Worthing Group for the 1969 Wargamers Championship to expand the applicable eras and associated armies for use in the 1970 and 1971 National Wargames Championships.
Most of the changes are minor rules changes and clarifications for army unit types in the expanded eras (notably the Egyptian and Assyrian).
These rules are the result of some six months discussion and testing, embodying research and experiment covering over two years. We regard them as a step forward in realism and interest, and are confident that the can cover Ancient Wargaming needs in the period, approximately 1,000 B.C. to 500 A.D. We do not regard them as the last word by any means, and will always be glad to receive criticism and suggestions based on a reasonable amount of playing experience.
The rules have been adopted by the Worthing Group for the 1969 Wargamers Championship, and references to the particular requirements of the Championship will be found in the text. We recommend that the basic points values system be adopted for choosing forces, without course keeping to the 800 points maximum which is the limit for the Championship armies only.
- From the Rules Intro
User summary (for the second edition):
The Second Edition was published immediately after the first edition, titled War Games Rules 1000 B.C to 500 A.D (1st Edition) and were updated during the Worthing Group for the 1969 Wargamers Championship to expand the applicable eras and associated armies for use in the 1970 and 1971 National Wargames Championships.
Most of the changes are minor rules changes and clarifications for army unit types in the expanded eras (notably the Egyptian and Assyrian).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18