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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 "의 먼 친척이다.살아남아!많은 흥미로운 반전을 가져온다.
여러분은 노아의 조력자이고 물이 너무 불어나기 전에 최고의 동물들을 배에 태우려고 경쟁하고 있습니다. 판지와 비트는 판지로 된 동물을 제외하고는 매우 좋은 플라스틱이다. 널빤지 가운데 네 줄 돼지 저금통 역할을 하는 큰 아크가 앉아 있다. 번개처럼 생긴 네 개의 사각형 밑바탕은 세 가지 색으로 되어 있으며, 시원한 대륙(흰색), 온대 대륙(녹색), 더운 대륙(노란색)을 나타낸다. 각각의 베이스는 동물을 수용할 수 있습니다. 베이스와 동물은 게임 시작 시 반 임의적으로 배치되며(게임 결과에 상당한 영향을 미치기 때문에 규칙에 의해 더 잘 제한될 수 있음), 제한은 각 대륙이 하나의 땅덩어리를 형성해야 한다는 것이다. 비록 베이스가 3개의 높이로 나오지만, 이것은 규칙에서 무시된다.
이 동물들은 그들이 어느 대륙에 속하는지 표시하기 위해 그들의 바탕에 색깔로 구분되어 있다. 그들은 모두 쌍으로 나온다. 어떤 동물들은 빨간 배경을 가진 포식자입니다. 쌍을 분할하도록 배포해야 합니다. 네 작은 보트에는 동물 두 마리가 탈 수 있는 공간이 있어. 포식자와 먹잇감을 동시에 운반할 수는 없지만, 다른 모든 조합은 괜찮습니다.
육면체 주사위를 굴려 움직입니다. 한 쪽에서는 대륙 기지가 가라앉고(제거됨) 움직이지 않습니다. 침수된 기지는 동물을 태울 수 없기 때문에 침수 기지가 없으면 다시 굴러가야 한다. 그렇지 않으면 정확한 다이 롤을 사용하여 --다이아곤알을 사용할 수 없습니다. 한 대륙 옆에 있을 때, 다이롤은 동물을 잡기 위해 "expension"을 보내는 데 사용되며, 이 역시 정확한 숫자에 도달해야 한다. 만약 그 흔적이 다른 동물을 통해서도 지나간다면, 당신은 그것을 포획할 수 있는 선택권이 있습니다. 여러분은 동물을 내려놓기 위해 성궤 옆에 있는 두 개의 "berth"공간으로 돌아가게 됩니다. 이것은 또한 여러분의 두 번째 움직임을 자유롭게 할 수 있게 해줍니다.
마지막 동물이 땅에서 제거되면 게임은 즉시 종료됩니다. 수송 중인 모든 동물(플레이어 보트에 탑승한 동물)은 버려지고, 아크 안에 있는 동물들은 점수가 매겨진다. 먹이는 한 마리, 포식자는 두 마리입니다. 한 쌍의 동물은 두 배의 가치가 있다. 만약 당신이 세 대륙에서 온 동물들을 가지고 있다면, 당신의 점수는 두 배가 됩니다.
방주가 자신의 칸에 떨어뜨린 동물들을 숨겨놓기 때문에 기억의 요소가 수반됩니다. 누가 선두에 있는지 알기 위해서는 각 플레이어가 지금까지 무엇을 가지고 왔는지 기억하려고 노력해야 합니다.
이동 시스템은 대각선이 허용되지 않기 때문에 성가시고(따라서 패리티 보존이 시행됨), 실제로 마지막에 게임을 약간 끌리게 만듭니다. 즉, 정확한 롤이 필요하지 않거나 대각선이 허용됩니다.
여러분은 노아의 조력자이고 물이 너무 불어나기 전에 최고의 동물들을 배에 태우려고 경쟁하고 있습니다. 판지와 비트는 판지로 된 동물을 제외하고는 매우 좋은 플라스틱이다. 널빤지 가운데 네 줄 돼지 저금통 역할을 하는 큰 아크가 앉아 있다. 번개처럼 생긴 네 개의 사각형 밑바탕은 세 가지 색으로 되어 있으며, 시원한 대륙(흰색), 온대 대륙(녹색), 더운 대륙(노란색)을 나타낸다. 각각의 베이스는 동물을 수용할 수 있습니다. 베이스와 동물은 게임 시작 시 반 임의적으로 배치되며(게임 결과에 상당한 영향을 미치기 때문에 규칙에 의해 더 잘 제한될 수 있음), 제한은 각 대륙이 하나의 땅덩어리를 형성해야 한다는 것이다. 비록 베이스가 3개의 높이로 나오지만, 이것은 규칙에서 무시된다.
이 동물들은 그들이 어느 대륙에 속하는지 표시하기 위해 그들의 바탕에 색깔로 구분되어 있다. 그들은 모두 쌍으로 나온다. 어떤 동물들은 빨간 배경을 가진 포식자입니다. 쌍을 분할하도록 배포해야 합니다. 네 작은 보트에는 동물 두 마리가 탈 수 있는 공간이 있어. 포식자와 먹잇감을 동시에 운반할 수는 없지만, 다른 모든 조합은 괜찮습니다.
육면체 주사위를 굴려 움직입니다. 한 쪽에서는 대륙 기지가 가라앉고(제거됨) 움직이지 않습니다. 침수된 기지는 동물을 태울 수 없기 때문에 침수 기지가 없으면 다시 굴러가야 한다. 그렇지 않으면 정확한 다이 롤을 사용하여 --다이아곤알을 사용할 수 없습니다. 한 대륙 옆에 있을 때, 다이롤은 동물을 잡기 위해 "expension"을 보내는 데 사용되며, 이 역시 정확한 숫자에 도달해야 한다. 만약 그 흔적이 다른 동물을 통해서도 지나간다면, 당신은 그것을 포획할 수 있는 선택권이 있습니다. 여러분은 동물을 내려놓기 위해 성궤 옆에 있는 두 개의 "berth"공간으로 돌아가게 됩니다. 이것은 또한 여러분의 두 번째 움직임을 자유롭게 할 수 있게 해줍니다.
마지막 동물이 땅에서 제거되면 게임은 즉시 종료됩니다. 수송 중인 모든 동물(플레이어 보트에 탑승한 동물)은 버려지고, 아크 안에 있는 동물들은 점수가 매겨진다. 먹이는 한 마리, 포식자는 두 마리입니다. 한 쌍의 동물은 두 배의 가치가 있다. 만약 당신이 세 대륙에서 온 동물들을 가지고 있다면, 당신의 점수는 두 배가 됩니다.
방주가 자신의 칸에 떨어뜨린 동물들을 숨겨놓기 때문에 기억의 요소가 수반됩니다. 누가 선두에 있는지 알기 위해서는 각 플레이어가 지금까지 무엇을 가지고 왔는지 기억하려고 노력해야 합니다.
이동 시스템은 대각선이 허용되지 않기 때문에 성가시고(따라서 패리티 보존이 시행됨), 실제로 마지막에 게임을 약간 끌리게 만듭니다. 즉, 정확한 롤이 필요하지 않거나 대각선이 허용됩니다.
This game is a distant relative of "Survive!" which introduces a number of interesting twists.
You are Noah's helpers and are competing to bring the best variety of animals on board before the waters rise too much. The board and bits are very nice plastic, except for the animals which are cardboard (and whose bases tend to fray after a while). There is a big Ark sitting in the middle of the board that acts as a four-slotted piggy bank. A whole bunch of four-squares bases shaped like lightning bolts come in three colours and represent the cool (white), temperate (green) and hot (yellow) continents. Each of these bases can hold an animal. The bases and animals are deployed semi-randomly at the game outset by all players (this could need to be better constrained by the rules as the set-up has considerable consequences on the game's outcome); the restriction is that each continent must form a single land mass. Although the bases come in three heights, this is ignored in the rules.
The animals are colour-coded at their bases to indicate on which continent they belong. They all come in pairs. Some animals are predators, with a red background. You must deploy them so as to split the pairs. Your little boat has room for two animals on board. You cannot carry a predator and a prey at once, but all other combinations are OK.
You roll a six-sided die to move; on a one, a continent base sinks (is removed) instead; you do not move. The flooded base cannot have an animal on it, so if there are no floodable bases, you reroll. Otherwise, you must use the exact die roll to move with --diagonals aren't allowed. Once beside a continent, the die roll is used to send an "expedition" to catch an animal, which again must be reached by exact count. If the trail goes through another animal as well, you have the option of capturing it too. You go back to your two "berth" spaces beside the Ark to drop the animals off --this also gets you a free second move.
Once the last animal is removed from the land, the game ends instantly. All animals in transit (on board players' boats) are discarded and those in the Ark are scored. Prey are worth one, predators two. A pair of animals doubles in worth. If you have animals from each of the three continents, your score doubles.
As the Ark hides the animals dropped in its compartments, there is an element of memory involved --you should try to remember what each player has brought back so far to have an idea of who's in the lead.
The movement system is annoying because diagonals aren't allowed (so parity conservation is enforced) and actually makes the game drag a bit at the end; it'd suggest playing that exact rolls aren't required --or that diagonals are allowed.
You are Noah's helpers and are competing to bring the best variety of animals on board before the waters rise too much. The board and bits are very nice plastic, except for the animals which are cardboard (and whose bases tend to fray after a while). There is a big Ark sitting in the middle of the board that acts as a four-slotted piggy bank. A whole bunch of four-squares bases shaped like lightning bolts come in three colours and represent the cool (white), temperate (green) and hot (yellow) continents. Each of these bases can hold an animal. The bases and animals are deployed semi-randomly at the game outset by all players (this could need to be better constrained by the rules as the set-up has considerable consequences on the game's outcome); the restriction is that each continent must form a single land mass. Although the bases come in three heights, this is ignored in the rules.
The animals are colour-coded at their bases to indicate on which continent they belong. They all come in pairs. Some animals are predators, with a red background. You must deploy them so as to split the pairs. Your little boat has room for two animals on board. You cannot carry a predator and a prey at once, but all other combinations are OK.
You roll a six-sided die to move; on a one, a continent base sinks (is removed) instead; you do not move. The flooded base cannot have an animal on it, so if there are no floodable bases, you reroll. Otherwise, you must use the exact die roll to move with --diagonals aren't allowed. Once beside a continent, the die roll is used to send an "expedition" to catch an animal, which again must be reached by exact count. If the trail goes through another animal as well, you have the option of capturing it too. You go back to your two "berth" spaces beside the Ark to drop the animals off --this also gets you a free second move.
Once the last animal is removed from the land, the game ends instantly. All animals in transit (on board players' boats) are discarded and those in the Ark are scored. Prey are worth one, predators two. A pair of animals doubles in worth. If you have animals from each of the three continents, your score doubles.
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