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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
펍 배틀에서: 마렝고, 플레이어들은 1800년 나폴레옹의 이탈리아 전역 중 오스트리아에 대항한 마지막 전투에서 싸웁니다. 이 시스템의 용도는 다음과 같습니다.
빠른 재생 시간(1.5시간)
단순 규칙(1페이지 빠른 시작 규칙)
놀라운 구성요소(하드우드 크리그슈피엘 스타일 블록이 있는 실제 캔버스 기간 지도)
유닛은 군단별로 무작위로 움직입니다(칫 풀). 본부에서 이 순서를 변경하려고 할 수 있습니다. 이것은 전장의 무작위적인 혼란을 재현한다. 플레이어는 타이밍 기회/위협을 주시해야 하며, 자신의 계획을 전장 상황에 맞게 조정할 수 있어야 한다. 부대에게 전진 명령을 내릴 수는 있지만 언제 이동할지 확신할 수는 없습니다.
이 게임에는 육각이나 영역이 없습니다. 조각들은 단순히 지형을 가로질러 작은 스타일을 움직입니다.
CRT는 없습니다. 플레이어는 전투 중에 주사위를 굴려 적중물을 얻습니다. 일반적으로 모든 유닛이 이동한 후 각 턴이 끝날 때마다 전투를 해결합니다. 프랑스 근위대와 기병대는 이동 후 순번 중 즉시 전투를 해결할 수 있는 특별한 능력이 있다. 턴 순서를 쉽게 바꾸는 나폴레옹의 능력과 결합하면, 이것은 매우 역동적이고 위험한 무기가 된다.
이번 전투에서 프랑스군은 수적으로 열세입니다. 오스트리아군은 포병에서 4:1로 우위를 점하고 있다. 프랑스인들은 우선 인내심과 신중함을 발휘해야 한다. 프랑스 기병대와 근위대의 돌격으로 오스트리아군은 한방에 격파될 수 있다. 적절한 시간과 장소에서 격파한다면 말이다.
각 플레이어가 통신 제한으로 1개 군단을 통제하는 멀티 플레이어 팀(최대 8명)으로 플레이할 수 있습니다.
펍 배틀에서: 마렝고, 플레이어들은 1800년 나폴레옹의 이탈리아 전역 중 오스트리아에 대항한 마지막 전투에서 싸웁니다. 이 시스템의 용도는 다음과 같습니다.
빠른 재생 시간(1.5시간)
단순 규칙(1페이지 빠른 시작 규칙)
놀라운 구성요소(하드우드 크리그슈피엘 스타일 블록이 있는 실제 캔버스 기간 지도)
유닛은 군단별로 무작위로 움직입니다(칫 풀). 본부에서 이 순서를 변경하려고 할 수 있습니다. 이것은 전장의 무작위적인 혼란을 재현한다. 플레이어는 타이밍 기회/위협을 주시해야 하며, 자신의 계획을 전장 상황에 맞게 조정할 수 있어야 한다. 부대에게 전진 명령을 내릴 수는 있지만 언제 이동할지 확신할 수는 없습니다.
이 게임에는 육각이나 영역이 없습니다. 조각들은 단순히 지형을 가로질러 작은 스타일을 움직입니다.
CRT는 없습니다. 플레이어는 전투 중에 주사위를 굴려 적중물을 얻습니다. 일반적으로 모든 유닛이 이동한 후 각 턴이 끝날 때마다 전투를 해결합니다. 프랑스 근위대와 기병대는 이동 후 순번 중 즉시 전투를 해결할 수 있는 특별한 능력이 있다. 턴 순서를 쉽게 바꾸는 나폴레옹의 능력과 결합하면, 이것은 매우 역동적이고 위험한 무기가 된다.
이번 전투에서 프랑스군은 수적으로 열세입니다. 오스트리아군은 포병에서 4:1로 우위를 점하고 있다. 프랑스인들은 우선 인내심과 신중함을 발휘해야 한다. 프랑스 기병대와 근위대의 돌격으로 오스트리아군은 한방에 격파될 수 있다. 적절한 시간과 장소에서 격파한다면 말이다.
각 플레이어가 통신 제한으로 1개 군단을 통제하는 멀티 플레이어 팀(최대 8명)으로 플레이할 수 있습니다.
Description from the publisher:
In Pub Battles: Marengo, players fight in this final battle of Napoleon's Italian campaign of 1800 against the Austrians. This system is know for:
fast play time (1.5 hours)
simple rules (1 page quick start rules)
stunning components (real canvas period map with hardwood kriegsspiel style blocks.)
Units move by Corps in random order (chit pull). Your HQs can attempt to alter this sequence. This recreates the random chaos of battlefields. Players must watch for timing opportunities / threats; and be able to adapt their plans to battlefield conditions. You can order your troops forward but you can’t be certain WHEN they will move.
There are no hexes or areas in this game. Pieces simply move mini style across the terrain.
No CRT. Players simply roll dice to score hits in combat. Normally, you resolve combat at the end of each turn, after all units have moved. French Guard and Cavalry units have the special ability to resolve combat immediately during the turn after they move. Combined with Napoleon's ability to easily alter the turn sequence, this becomes a very dynamic and dangerous weapon.
The French are badly outnumbered in this battle. The Austrians have a 4:1 artillery advantage. The French must exercise patience and caution at first. A French Cavalry and Guard charge can shatter the Austrian army in one blow, IF unleashed at the right time and place.
You can play in multiplayer teams (up to 8 players) with each player controlling 1 Corps with restricted communication.
In Pub Battles: Marengo, players fight in this final battle of Napoleon's Italian campaign of 1800 against the Austrians. This system is know for:
fast play time (1.5 hours)
simple rules (1 page quick start rules)
stunning components (real canvas period map with hardwood kriegsspiel style blocks.)
Units move by Corps in random order (chit pull). Your HQs can attempt to alter this sequence. This recreates the random chaos of battlefields. Players must watch for timing opportunities / threats; and be able to adapt their plans to battlefield conditions. You can order your troops forward but you can’t be certain WHEN they will move.
There are no hexes or areas in this game. Pieces simply move mini style across the terrain.
No CRT. Players simply roll dice to score hits in combat. Normally, you resolve combat at the end of each turn, after all units have moved. French Guard and Cavalry units have the special ability to resolve combat immediately during the turn after they move. Combined with Napoleon's ability to easily alter the turn sequence, this becomes a very dynamic and dangerous weapon.
The French are badly outnumbered in this battle. The Austrians have a 4:1 artillery advantage. The French must exercise patience and caution at first. A French Cavalry and Guard charge can shatter the Austrian army in one blow, IF unleashed at the right time and place.
You can play in multiplayer teams (up to 8 players) with each player controlling 1 Corps with restricted communication.
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