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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Ryan Kirk
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아티스트
Ilya Kudriashov
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
도네츠크: 비행장 전투(Battle for the Flyfield)는 플라잉 피그 게임즈의 야아! 9호에 수록된 잡지 게임이다.
도네츠크는 시장에 나와 있는 대부분의 전술적 레벨 게임과는 다르다. 첫째, 규모가 다르다. 단위는 상대적으로 작지만(스쿼드, 개별 팀 및 차량), 육각형은 상대적으로 크다(약 150m). 이것은 이전의 분쟁에 비해 현대 전장의 상대적 공허함을 시뮬레이션하기 위해 행해졌다. 현대 무기의 사거리와 치명성이 증가하기 때문에 현대 전투 부대는 더 느리고 조심스럽게 움직인다. 이러한 요소들은 다리 단위 이동 요인이 낮고 이전의 충돌 기간 전술 시뮬레이션과 같은 ‘ 근접 공격’ 규칙이 없는 이유를 설명한다.
둘째로, 이 전투는 리틀 스탈린그라드라고 불렸지만, 중요한 2차 세계대전에 참여한 군대와는 달리, 이 전투의 병력은 매우 취약했다. 한 쪽이 공격적인 정신과 전투 의지를 잃기까지 많은 좌절과 사상자가 필요하지 않았다. 플레이어가 관리해야 하는 이를 묘사하는 중심 게임 메카닉은 이니셔티브 /헤지션이다. 이니셔티브 레벨을 보호하는 것은 전술적 옵션과 승리의 기회를 열어두는 데 중요합니다. 처음에 가장 높은 이니셔티브를 가진 플레이어가 일반적으로 먼저 활성화됩니다. 특히 터미널의 접전 상황에서 상대방이 발사하기 전에 먼저 발사하거나 나쁜 상황에서 철수하는 능력이 매우 중요합니다. 나중에, 당신의 계획 수준이 당신의 망설임 수준으로 떨어지면 당신의 선택은 매우 제한적이 됩니다. 공격을 할 경우, 플레이어는 원거리 사격을 통해 수비수를 감소시켜 승리할 수 있다. 방어적인 자세를 취하면 상대방이 더 공격적으로 변할 수 있고 결정적인 공격 앞에서 중요한 목표를 유지하는 것이 매우 어려워진다. 그러므로, 인명 피해에 민감해지는 것은 승리에 매우 중요합니다.
도네츠크: 비행장 전투(Battle for the Flyfield)는 플라잉 피그 게임즈의 야아! 9호에 수록된 잡지 게임이다.
도네츠크는 시장에 나와 있는 대부분의 전술적 레벨 게임과는 다르다. 첫째, 규모가 다르다. 단위는 상대적으로 작지만(스쿼드, 개별 팀 및 차량), 육각형은 상대적으로 크다(약 150m). 이것은 이전의 분쟁에 비해 현대 전장의 상대적 공허함을 시뮬레이션하기 위해 행해졌다. 현대 무기의 사거리와 치명성이 증가하기 때문에 현대 전투 부대는 더 느리고 조심스럽게 움직인다. 이러한 요소들은 다리 단위 이동 요인이 낮고 이전의 충돌 기간 전술 시뮬레이션과 같은 ‘ 근접 공격’ 규칙이 없는 이유를 설명한다.
둘째로, 이 전투는 리틀 스탈린그라드라고 불렸지만, 중요한 2차 세계대전에 참여한 군대와는 달리, 이 전투의 병력은 매우 취약했다. 한 쪽이 공격적인 정신과 전투 의지를 잃기까지 많은 좌절과 사상자가 필요하지 않았다. 플레이어가 관리해야 하는 이를 묘사하는 중심 게임 메카닉은 이니셔티브 /헤지션이다. 이니셔티브 레벨을 보호하는 것은 전술적 옵션과 승리의 기회를 열어두는 데 중요합니다. 처음에 가장 높은 이니셔티브를 가진 플레이어가 일반적으로 먼저 활성화됩니다. 특히 터미널의 접전 상황에서 상대방이 발사하기 전에 먼저 발사하거나 나쁜 상황에서 철수하는 능력이 매우 중요합니다. 나중에, 당신의 계획 수준이 당신의 망설임 수준으로 떨어지면 당신의 선택은 매우 제한적이 됩니다. 공격을 할 경우, 플레이어는 원거리 사격을 통해 수비수를 감소시켜 승리할 수 있다. 방어적인 자세를 취하면 상대방이 더 공격적으로 변할 수 있고 결정적인 공격 앞에서 중요한 목표를 유지하는 것이 매우 어려워진다. 그러므로, 인명 피해에 민감해지는 것은 승리에 매우 중요합니다.
Description from the publisher:
Donetsk: The Battle for the Airfield is the feature magazine game included in Yaah! #9 by Flying Pig Games.
Donetsk is not like most tactical level games on the market. First, it differs in scale - while units are relatively small (squads,individual teams and vehicles) the hexes are relatively large(approx. 150m). This was done to simulate the relative emptiness of the modern battlefield as compared to earlier conflicts. Modern combat units move slower and more cautiously due to the increased range and lethality of modern weapons. These factors explain why leg unit movement factors are low and there are no ‘close assault’ rules like earlier conflict period tactical simulations.
Second, even though the battle was called Little Stalingrad, unlike the forces involved in that pivotal WW2 battle, the forces in these battles were very brittle. It did not take many setbacks and casualties before a side lost their aggressive spirit and will to fight. The central game mechanic that depicts this, which the player needs to manage, is initiative /Hesitation. Protecting your Initiative Level is critical to keeping your tactical options and chances for victory open. Initially the player with the highest initiative normally gets to activate first - especially if in a close quarters battle in the Terminals the ability to fire first or withdraw from a bad situation before the other side can fire can be critical. Later, if your initiative level drops to your Hesitation Level then your options become very limited. If on the Offensive, the player is left with ranged fire hoping to attrition the defender to victory. If on the Defensive, then the other player can be more aggressive and it becomes very hard to hold important objectives in the face of a determined assault. Therefore,being sensitive to casualties is critical to winning.
Donetsk: The Battle for the Airfield is the feature magazine game included in Yaah! #9 by Flying Pig Games.
Donetsk is not like most tactical level games on the market. First, it differs in scale - while units are relatively small (squads,individual teams and vehicles) the hexes are relatively large(approx. 150m). This was done to simulate the relative emptiness of the modern battlefield as compared to earlier conflicts. Modern combat units move slower and more cautiously due to the increased range and lethality of modern weapons. These factors explain why leg unit movement factors are low and there are no ‘close assault’ rules like earlier conflict period tactical simulations.
Second, even though the battle was called Little Stalingrad, unlike the forces involved in that pivotal WW2 battle, the forces in these battles were very brittle. It did not take many setbacks and casualties before a side lost their aggressive spirit and will to fight. The central game mechanic that depicts this, which the player needs to manage, is initiative /Hesitation. Protecting your Initiative Level is critical to keeping your tactical options and chances for victory open. Initially the player with the highest initiative normally gets to activate first - especially if in a close quarters battle in the Terminals the ability to fire first or withdraw from a bad situation before the other side can fire can be critical. Later, if your initiative level drops to your Hesitation Level then your options become very limited. If on the Offensive, the player is left with ranged fire hoping to attrition the defender to victory. If on the Defensive, then the other player can be more aggressive and it becomes very hard to hold important objectives in the face of a determined assault. Therefore,being sensitive to casualties is critical to winning.
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