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BGG랭킹
BGG전체 : 4408
THEMATIC : 717
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-360 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.44 / 5
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디자이너
Marko Jelen, Jan Wagner
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아티스트
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
Jagged Alliance TBG는 미니어처가 적용된 협동 보드게임으로, 유니크하게 가변적인 전투전술을 구사하는 게임에서 자신이 좋아하는 Jagged Alliance 용병 역할을 맡아 Deirdranna와 그녀의 부하들과 싸울 수 있다.
모듈식 지도 타일 시스템과 시나리오 제작 및 유연한 진행으로, Jagged Alliance는 간단한 교전 게임이나 저녁 시간대의 캠페인을 할 수 있으며 여러분만의 시나리오를 만들 수도 있습니다!
플레이어는 추가적인 움직임을 추가할 수 있으며, 더 큰 효과를 위해 피로를 소모하거나 무기를 손상시킴으로써 전투 중 타격 확률을 높일 수 있다. 머크들은 휴식을 취하거나 스스로 회복하거나 치유할 수 있지만, 휴식을 취할 때마다 적의 다음 반격이나 새로운 사건으로 시간 카운터를 앞당겨 전투 조건을 바꾸거나 해결해야 할 추가적인 측면 임무를 추가하게 된다. 플레이어들은 각각의 시나리오에 따라 달라지는 맵에서 자신의 주요 목표를 발전시키면서 서로 다른 위협과 미션을 관리해야 한다.
머크들은 그들의 장비, 동맹군, 그리고 그들의 전투 경험을 가지고, 지속적으로 그들의 머크들을 향상시킨다.
플레이어는 장비를 갖추고 용병을 개선하며 점령군으로부터 해방되어 현금을 받고 더 나은 장비를 받을 수 있으며, 감사한 민간인을 구해 민병대를 동원하거나 데어드란나의 흉악한 지휘관들과 싸우려 할 때 배회하는 핏캣에 걸려들 수 있다.
이 게임은 다크 소울, 제국 어택, 코난과 같은 전투 게임의 요소들을 사용하며 지형과 커버, 그리고 진화하는 적들, 새로운 머큐 스킬, 수많은 기어와 무기, 민병대를 관리하고 어렵게 얻은 부문을 방어하는 메타 게임플레이를 추가한다.
또한: 블러드캣!
Jagged Alliance 비디오 게임 시리즈 기반
Jagged Alliance TBG는 미니어처가 적용된 협동 보드게임으로, 유니크하게 가변적인 전투전술을 구사하는 게임에서 자신이 좋아하는 Jagged Alliance 용병 역할을 맡아 Deirdranna와 그녀의 부하들과 싸울 수 있다.
모듈식 지도 타일 시스템과 시나리오 제작 및 유연한 진행으로, Jagged Alliance는 간단한 교전 게임이나 저녁 시간대의 캠페인을 할 수 있으며 여러분만의 시나리오를 만들 수도 있습니다!
플레이어는 추가적인 움직임을 추가할 수 있으며, 더 큰 효과를 위해 피로를 소모하거나 무기를 손상시킴으로써 전투 중 타격 확률을 높일 수 있다. 머크들은 휴식을 취하거나 스스로 회복하거나 치유할 수 있지만, 휴식을 취할 때마다 적의 다음 반격이나 새로운 사건으로 시간 카운터를 앞당겨 전투 조건을 바꾸거나 해결해야 할 추가적인 측면 임무를 추가하게 된다. 플레이어들은 각각의 시나리오에 따라 달라지는 맵에서 자신의 주요 목표를 발전시키면서 서로 다른 위협과 미션을 관리해야 한다.
머크들은 그들의 장비, 동맹군, 그리고 그들의 전투 경험을 가지고, 지속적으로 그들의 머크들을 향상시킨다.
플레이어는 장비를 갖추고 용병을 개선하며 점령군으로부터 해방되어 현금을 받고 더 나은 장비를 받을 수 있으며, 감사한 민간인을 구해 민병대를 동원하거나 데어드란나의 흉악한 지휘관들과 싸우려 할 때 배회하는 핏캣에 걸려들 수 있다.
이 게임은 다크 소울, 제국 어택, 코난과 같은 전투 게임의 요소들을 사용하며 지형과 커버, 그리고 진화하는 적들, 새로운 머큐 스킬, 수많은 기어와 무기, 민병대를 관리하고 어렵게 얻은 부문을 방어하는 메타 게임플레이를 추가한다.
또한: 블러드캣!
Jagged Alliance 비디오 게임 시리즈 기반
Description from the publisher:
Jagged Alliance TBG is a co-operative board game with miniatures allowing you to take the role of your favorite Jagged Alliance mercenaries to battle Deirdranna and her minions in a game with uniquely variable combat tactics.
With its modular map tile system and scenario creation and flexible progression, Jagged Alliance allows for brief skirmish games or evening-spanning campaigns and allows you to build your own scenarios as well!
Players can add extra movement and improve their odds of hitting in combat by spending fatigue or damaging weapons for greater effects. Mercs can then rest and repair or heal themselves, but each turn resting will move the time counter forward to the next counter-attack from the enemy or a new event, that will change the conditions of battle and/or add extra side missions to solve. Players have to manage the different threats and missions while advancing their main goal on the map, which changes with each scenario.
Mercs take their gear, allies and experience with them through the campaign, continually improving their mercs.
Players can gear up and improve mercs, free sectors from occupying forces to receive cash and better gear, save grateful civilians to man your militia or stumble into roaming bloodcats as you try to fight Deirdranna's nefarious commanders and their plots, which will escalate the more sectors you liberate.
The game uses elements from combat games such as Dark Souls, Imperial Assault or Conan and adds more tactical player decisions and influence such as terrain and cover and different, evolving enemies as well as new merc skills and tons of gears and weapons and a meta gameplay managing your militia and defending your hard won sectors.
Also: Bloodcats!
Based on the Jagged Alliance Video game series
Jagged Alliance TBG is a co-operative board game with miniatures allowing you to take the role of your favorite Jagged Alliance mercenaries to battle Deirdranna and her minions in a game with uniquely variable combat tactics.
With its modular map tile system and scenario creation and flexible progression, Jagged Alliance allows for brief skirmish games or evening-spanning campaigns and allows you to build your own scenarios as well!
Players can add extra movement and improve their odds of hitting in combat by spending fatigue or damaging weapons for greater effects. Mercs can then rest and repair or heal themselves, but each turn resting will move the time counter forward to the next counter-attack from the enemy or a new event, that will change the conditions of battle and/or add extra side missions to solve. Players have to manage the different threats and missions while advancing their main goal on the map, which changes with each scenario.
Mercs take their gear, allies and experience with them through the campaign, continually improving their mercs.
Players can gear up and improve mercs, free sectors from occupying forces to receive cash and better gear, save grateful civilians to man your militia or stumble into roaming bloodcats as you try to fight Deirdranna's nefarious commanders and their plots, which will escalate the more sectors you liberate.
The game uses elements from combat games such as Dark Souls, Imperial Assault or Conan and adds more tactical player decisions and influence such as terrain and cover and different, evolving enemies as well as new merc skills and tons of gears and weapons and a meta gameplay managing your militia and defending your hard won sectors.
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