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BGG랭킹
BGG전체 : 2722
FAMILYGAMES : 874
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.86 / 5
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디자이너
Roberto Fraga, Yohan Lemonnier
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아티스트
Xavier Gueniffey Durin, Ervin, Sabrina Tobal
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인원
게임 소개
음파탐지 두 팀이 각각 상대에게 2점씩의 데미지를 가장 먼저 입히기 위해 경쟁하는 가운데, 물밑에서 고양이와 쥐의 승부가 펼쳐질 시간이다. 그렇게 하면, 당신이 바로 게임에서 이길 수 있어요.
세부적으로 음파탐지에는 4쌍의 지도가 포함되어 있으며, 각 팀은 같은 색깔의 지도를 가지고 있다. 한 팀은 한 명 또는 두 명의 선수가 될 수 있고, 두 명의 선수가 한 팀에 있을 때, 각각의 선수는 다른 역할을 맡는다: 캡틴 또는 라디오 오퍼레이터. (1인 팀은 두 역할을 모두 처리합니다.) 분할자가 팀을 나누고, 각 캡틴은 지도에 그들의 출발 위치를 표시합니다.
차례에 따라 함장은 그들의 잠수함을 일반적으로 북쪽, 남쪽, 동쪽 또는 서쪽으로 한 칸 이동시키는 행동을 명령한다. 이렇게 할 때, 그들은 방향을 부르고, 그들의 새로운 위치를 표시하며, 그들의 배의 등록부에 하나의 에너지를 더한다. 다른 팀의 라디오 오퍼레이터는 플라스틱 시트에 이 잠수함의 움직임을 기록하고, 추론과 시행착오를 통해 지도에서 상대 잠수함의 위치를 정확히 파악하려고 합니다.
대위는 움직이는 대신 다음을 수행할 수 있습니다.
음파 탐지 사용: 레지스터에서 두 개의 에너지를 지웁니다. 상대 팀은 자신의 행이나 열을 공개해야 합니다.
침묵하라: 레지스터에서 세 가지 에너지를 지우고, 잠수함을 옮기되, 에너지를 얻지 말고, 상대편에게 여러분이 어느 방향으로 움직이고 있는지 말하지 말라.
어뢰를 발사한다. 레지스터에서 4개의 에너지를 지우고 사분면에 있는 좌표(예: F6)를 불러옵니다. 상대가 해당 공간에 있으면 피해 지점이 발생합니다.
지표면: 상대 팀에게 자신의 위치를 알린 다음 지도에서 이전 경로를 지우십시오. 게임 중에는 자신의 경로를 넘을 수 없으므로 때때로 자신을 속박하지 않기 위해 수면 위로 올라와야 합니다.
최대 4개의 에너지를 비축할 수 있으므로 움직임과 기타 동작을 주의 깊게 관리하여 상대가 어디에 있는지 알게 되면 공격할 수 있습니다. 이상적인 경우 응답에 어뢰를 맞지 않습니다!
세부적으로 음파탐지에는 4쌍의 지도가 포함되어 있으며, 각 팀은 같은 색깔의 지도를 가지고 있다. 한 팀은 한 명 또는 두 명의 선수가 될 수 있고, 두 명의 선수가 한 팀에 있을 때, 각각의 선수는 다른 역할을 맡는다: 캡틴 또는 라디오 오퍼레이터. (1인 팀은 두 역할을 모두 처리합니다.) 분할자가 팀을 나누고, 각 캡틴은 지도에 그들의 출발 위치를 표시합니다.
차례에 따라 함장은 그들의 잠수함을 일반적으로 북쪽, 남쪽, 동쪽 또는 서쪽으로 한 칸 이동시키는 행동을 명령한다. 이렇게 할 때, 그들은 방향을 부르고, 그들의 새로운 위치를 표시하며, 그들의 배의 등록부에 하나의 에너지를 더한다. 다른 팀의 라디오 오퍼레이터는 플라스틱 시트에 이 잠수함의 움직임을 기록하고, 추론과 시행착오를 통해 지도에서 상대 잠수함의 위치를 정확히 파악하려고 합니다.
대위는 움직이는 대신 다음을 수행할 수 있습니다.
음파 탐지 사용: 레지스터에서 두 개의 에너지를 지웁니다. 상대 팀은 자신의 행이나 열을 공개해야 합니다.
침묵하라: 레지스터에서 세 가지 에너지를 지우고, 잠수함을 옮기되, 에너지를 얻지 말고, 상대편에게 여러분이 어느 방향으로 움직이고 있는지 말하지 말라.
어뢰를 발사한다. 레지스터에서 4개의 에너지를 지우고 사분면에 있는 좌표(예: F6)를 불러옵니다. 상대가 해당 공간에 있으면 피해 지점이 발생합니다.
지표면: 상대 팀에게 자신의 위치를 알린 다음 지도에서 이전 경로를 지우십시오. 게임 중에는 자신의 경로를 넘을 수 없으므로 때때로 자신을 속박하지 않기 위해 수면 위로 올라와야 합니다.
최대 4개의 에너지를 비축할 수 있으므로 움직임과 기타 동작을 주의 깊게 관리하여 상대가 어디에 있는지 알게 되면 공격할 수 있습니다. 이상적인 경우 응답에 어뢰를 맞지 않습니다!
Time for an underwater game of cat-and-mouse, with each of the two teams in Sonar competing to be the first to deal two points of damage to the other. Do that, and you win the game instantly.
In detail, Sonar includes four pairs of maps, and each team takes the same maps in their color. A team can be one or two players, and with two players on a team, each player takes a different role: Captain or Radio Operator. (A one-person team handles both roles.) A divider separates the teams, and each Captain marks their starting location on the map.
On a turn, the Captain calls out an action, typically moving their sub one space north, south, east, or west. When they do this, they call out a direction, mark their new location, and add one energy to their ship's register. The Radio Operator on the other team notes the movement of this sub on a plastic sheet, and through deduction and trial-and-error tries to determine exactly where the opposing sub might be on the map.
Instead of a moving, a Captain can also:
Use sonar: Erase two energy from your register; the opposing team must reveal their row or column.
Go silent: Erase three energy from your register; move your sub, but don't gain energy and don't tell the opponents which direction you're moving.
Fire a torpedo: Erase four energy from your register; call out coordinates in your quadrant (e.g., F6); if the opponents are on that space, they take a point of damage.
Surface: Announce your location to the opposing team, then erase your previous path on your map; you can't cross your own path during the game, so sometimes you need to surface in order not to box yourself in.
You can have at most four energy in reserve, so you need to manage movement and the other actions carefully so that you'll be able to fire at the opponents once you know where they are — ideally without being torpedoed in response!
In detail, Sonar includes four pairs of maps, and each team takes the same maps in their color. A team can be one or two players, and with two players on a team, each player takes a different role: Captain or Radio Operator. (A one-person team handles both roles.) A divider separates the teams, and each Captain marks their starting location on the map.
On a turn, the Captain calls out an action, typically moving their sub one space north, south, east, or west. When they do this, they call out a direction, mark their new location, and add one energy to their ship's register. The Radio Operator on the other team notes the movement of this sub on a plastic sheet, and through deduction and trial-and-error tries to determine exactly where the opposing sub might be on the map.
Instead of a moving, a Captain can also:
Use sonar: Erase two energy from your register; the opposing team must reveal their row or column.
Go silent: Erase three energy from your register; move your sub, but don't gain energy and don't tell the opponents which direction you're moving.
Fire a torpedo: Erase four energy from your register; call out coordinates in your quadrant (e.g., F6); if the opponents are on that space, they take a point of damage.
Surface: Announce your location to the opposing team, then erase your previous path on your map; you can't cross your own path during the game, so sometimes you need to surface in order not to box yourself in.
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