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Kharkov Battles: Before & After Fall Blau (2021)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    90-4800 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.71 / 5

게임 소개

하리코프 전투: 가을 전, 가을 후, 블라우.

하르코프 전투는 제2차 하르코프 전투와 제3차 하르코프 전투를 아우르기 위해 폴 블라우의 기본 규칙을 사용한다.

시스템의 기본 사항은 다음과 같습니다.
스택은 헥스당 3단위로 헥스 외 전투가 제한됩니다. 대규모 부대(주로 독일 사단과 소련 군단)는 전투 등급을 가지고 있어 전투 시 강권 전표를 뽑는다. 일반적으로 힘 키트를 가진 한 유닛만이 모든 작은 유닛과 함께 육각형의 공격을 할 수 있다. 이동 중 기계화된 유닛에 대한 이동 및 전투 단계. CRT는 수비수의 지형에서 키를 떼기 위한 용도로 사용되며, 공중 지원, 복합 암, 요새 등과 같은 추가 용도로 칼럼 시프트를 사용합니다. 전투 결과에 따라 스텝 손실은 의무적으로 발생하지만 나머지는 스텝 손실 또는 후퇴 중에서 플레이어가 선택할 수 있습니다. 전투 후 진격은 메치가 아닌 유닛의 경우 퇴각 경로를 따라 진행되지만 메치 또는 캐비 유닛이 이탈할 수 있습니다. 지원 지점은 독일 보급품이 기계화된 이동과 공격을 위한 유닛에 도달할 수 있도록 하는 데 사용됩니다. 지원(Axis 공격의 경우)은 단순히 HQ에 대한 많은 16진수를 추적한 다음 소스에 이르는 도로로 이어지는 16진수를 추적합니다. 공급은 소스에 대한 일반적인 추적일 뿐입니다.

이 게임은 커버드 전투의 특성상 플레이 시간이 짧고 공간 요구 사항이 작아 Fall Blau가 사용하는 시스템에 더 쉽게 도입할 수 있다. 개정된 지형 효과 도표가 포함되어 있어 두 경기 모두에서 참조 피로를 완화시킬 수 있다. 추가 지도가 포함되어 있어 Fall Blau 지도와 짝을 이루며 플레이어는 두 게임을 하나의 "Grand Campaign"로 결합하여 1943년 3월에 플레이할 수 있다. 또한 이러한 가능성을 감안한 추가 카운터 및 강화 차트도 포함되어 있습니다. 게임 내에는 4가지 시나리오가 있다: 3개의 독립 시나리오와 1개의 독립 시나리오가 있다.

독립 시나리오:

두 번째 하르코프 (K) (6회전/수비시간 90-120분)- 소련군의 공격과 독일군의 프리데리쿠스 작전으로 1942년 5월 12일부터 28일까지 이줌 돌출부를 축소했다.
세 번째 하르코프 (L) (6회전/평균시간 90-120분) - 1943년 3월에 하르코프를 탈환하기 위한 독일 드라이브.
스타 시나리오 작전 - 1943년 2월 2일부터 3월 21일까지 소련이 하르코프 및 드네프르 도하를 위해 운전했다.


가을 블라우 시나리오:

1월 전역 (J)(14 Turns/Avg Time 10시간)- 지도 A & B - 소련 “리틀 새턴 작전이 최고조에 달했고 포포브&rsquo의 제5전차군이 공격을 개시할 예정입니다. 윈터게이터는 실패했고 제4기갑군은 1942년 12월 26일부터 1943년 2월 5일까지 전투 철수를 단행했다.
새로운 카운터 및 보강 차트(74회전/평균 시간 60-70시간)- 모든 지도(KH 제외) - 1942년 6월 28일에 시작하여 1943년 2월 5일에 끝남.


복잡성: 10점 만점에 5점

카드놀이의 적합성: 10점 만점에 8점

시간 척도: 1회전 = 3일

지도 축척: 1 16진수 = 6.5마일 또는 약 10km

부대 규모: 대부분의 사단, 필요에 따라 군단, 여단 및 대대가 있음

플레이어: 2 및 솔리테어

게임 시간: 소규모 시나리오의 경우 2시간 미만, 연장된 Fall Blau 캠페인의 경우 최대 80시간 미만

구성 요소:

22 X 34인치 메인 맵 1개
Fall Blau용 22 X 34인치 확장 맵 1개
19mm 육각형의 소형 지도 1개
약 840개의 카운터가 있는 3개의 카운터시트 ½인치
하나의 규칙집
다양한 시나리오 설정, 트랙, 차트 및 테이블이 포함된 10개의 플레이어 지원 카드
10면 주사위 하나
상자 및 뚜껑 세트 1개


게시자의 설명:
Kharkov Battles: Before & After Fall Blau.

Kharkov Battles uses the Fall Blau basic rules to cover the Second & Third Battles of Kharkov.

Basics of the system are:
Stacking is 3 units per hex and combat out of a hex is restricted. Large units (mainly German divisions and Soviet corps) have Combat Ratings which pull a strength chit for combat. Typically only one unit with a strength chit may combat out of a hex along with all smaller units. Movement and Combat phases with Mobile Assaults for mechanized units during certain situations of movement. CRT for combats keys off the defender's terrain and uses column shifts for extras like air support, combined arms, fortifications, etc. Combat results have some mandatory step losses, but the rest a player's choice on taking step loss or retreating. Advances after combat are along the Path of Retreat for non-mech units, but mech or cav units may deviate. Support Points are used to allow German supply to reach units for mechanized movement and attacks during turn. Support (for Axis attacks) is traced simply a number of hexes to a HQ and then a number of hexes to a road which leads to the source. Supply is just a general trace to a source.

Given the nature of the covered battles, this game has a shorter playtime and smaller space requirements making it an easier intro into the system used by Fall Blau. Included is a revised Terrain Effects Chart which should ease reference fatigue for either game. An additional map is included which is made to mate with the Fall Blau maps, allowing players to combine the two games into one "Grand Campaign" to be played into March 1943. Also included are extra counters and reinforcement charts to allow for this possibility. There are four scenarios within the game: three independent and one which requires Fall Blau to play.

Independent Scenarios:

Second Kharkov (K)(Six Turns/Avg Time 90-120 min)- Soviet attack and German Operation Fridericus to reduce the Izyum Salient from 12-28 May 1942.
Third Kharkov (L)(Six Turns/Avg Time 90-120 min)- German drive to retake Kharkov in March 1943.
Operation Star Scenario (Sixteen Turns/Avg Time 8 hrs)- Soviet drive for Kharkov and the Dnepr crossings from 2 February to 21 March 1943.


Fall Blau Scenarios:

January Campaign (J)(14 Turns/Avg Time 10 hrs)- Maps A & B - Soviet “Little Saturn” Operation has reached its high water mark and Popov’s 5th Tank Army is about to launch attacks of its own. Wintergewitter has failed and Fourth PanzerArmee is conducting a fighting withdrawal - 26 December 1942 to 5 February 1943.
Extended Fall Blau using new counters and reinforcement charts (74 Turns/Avg Time 60-70 hrs)- All Maps (except KH) - Starting at 28 June 1942 and ending on 5 February 1943.


Complexity: 5 out of 10

Solitaire Suitability: 8 out of 10

Time Scale: 1 turn = 3 days

Map Scale: 1 hex = 6.5 miles or about 10km

Unit Scale: Mostly Divisions, with Corps, Brigades and Battalions, as needed

Players: 2 and solitaire

Playing Time: Less than two hours for small scenarios and up to 80 hours for the extended Fall Blau campaign

Components:

One 22 X 34 inch main map
One 22 X 34 inch expansion map for Fall Blau
One smaller map with 19mm hexes
Three Countersheets with approximately 840 counters ½ inch counters
One Rulebook
Ten Player Aid cards with various Scenario Set-Ups, Tracks, Charts and Tables
One 10-sided dice
One Box and Lid set


Description from the publisher:

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