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BGG랭킹
BGG전체 : 2107
STRATEGY : 1074
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.03 / 5
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디자이너
Dominique Ehrhard, Duccio Vitale
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아티스트
Dominique Ehrhard, Guillaume Rohmer, Duccio Vitale
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인원
게임 소개
테마
14세기에, 대서양은 끝이 없는 바다였고 미국은 아직 발견되지 않았습니다. 지중해는 동양과 서양을 잇는 유일한 통로인 매우 번영한 바다였다. 당대의 가장 큰 함대는 가장 수익성이 좋은 무역로를 놓고 싸웠다.베네치아, 제노바, 바르셀로나, 이스탄불과 같은 무역 도시들은 북아프리카나 중동까지 무역로를 설립하여 지중해 서부에 향신료, 젬스 또는 골드를 다시 가져왔다. 세레니시마는 지중해가 세계 무역의 중심이었던 이 시대를 재현한다.
더 게임
각 참가자는 네 개의 도시 국가 중 하나의 역할을 맡는다. 그들의 목표는 지중해에서 그들의 영향권을 확립하고, 그들의 무역 제국을 가장 번영하게 만들기 위해 모든 종류의 상품들을 공유하는 것이다. 게임 과정에서 플레이어는 갤리선을 만들고 승무원을 고용하며 상품을 구매/판매해야 한다. 상품의 가치는 특정 상품을 독점하는 플레이어들에 의해 영향을 받을 수 있다. 플레이어들은 또한 포트를 통제할 수 있으며, 따라서 포트를 사용하는 플레이어로부터 추가 수입을 얻을 수 있을 뿐만 아니라 이 포트의 특정 상품을 얻을 수 있다.
결국 점수는 각 플레이어가 제어하는 포트 수뿐만 아니라 이러한 포트에서 사용할 수 있는 다른 종류의 물품을 가지고 있다는 사실에 기초한다. 항구는 세 가지 유형으로 나뉜다: 소, 중, 도시 국가. 작은 항구들은 만족시키기 매우 쉬운 반면, 네 개의 시작 도시 국가들은 모든 종류의 상품들을 필요로 하기 때문에 만족시키기가 훨씬 더 어렵다.
게임 진행 중에 항구에서 사용할 수 있는 물품의 수와 종류는 또한 갤리선이나 요새를 만들 수 있는지, 물건을 팔 때 가격을 통제합니다. 예를 들어, 플레이어는 자신이 통제하는 포트 중 하나에서 사용할 수 있는 나무와 철을 얻을 때까지 새로운 갤리를 만들 수 없다. 갤리가 만들어지면 5개의 공간이 생기는데, 이 공간은 선원이나 화물이 채울 수 있다. 모든 승무원은 한 공간을 통해 이동할 수 있으며, 갤리를 더욱 강력하게 만듭니다. 하지만 그 공간들은 값진 물건들을 나르기 위해서도 필요합니다. 새로운 승무원을 고용하고, 새로운 갤리선을 만들거나, 상품을 만드는 데 사용될 수 있는 돈입니다. 따라서 무역 상품과 항구 관리, 즉 상선 갤리 선단과 군함 선단 사이에 균형을 맞출 필요가 있다.
경기는 활동적인 플레이어의 수에 따라 5~8턴 동안 지속됩니다. 턴 순서는 입찰에 의해 정의된다. 입찰에서 이긴 사람이 1등, 2등, 3등, 꼴찌 중 하나를 선택할 것이다. 상황과 선수가 하고 싶은 일에 따라 처음 혹은 마지막으로 경기를 하는 것도 똑같이 흥미로울 수 있다. 예를 들어, 먼저 경기를 함으로써, 선수는 다른 선수들의 움직임에 반응할 수 없지만, 그의 갤리선이 차단되는 것을 피할 수 있다.
14세기에, 대서양은 끝이 없는 바다였고 미국은 아직 발견되지 않았습니다. 지중해는 동양과 서양을 잇는 유일한 통로인 매우 번영한 바다였다. 당대의 가장 큰 함대는 가장 수익성이 좋은 무역로를 놓고 싸웠다.베네치아, 제노바, 바르셀로나, 이스탄불과 같은 무역 도시들은 북아프리카나 중동까지 무역로를 설립하여 지중해 서부에 향신료, 젬스 또는 골드를 다시 가져왔다. 세레니시마는 지중해가 세계 무역의 중심이었던 이 시대를 재현한다.
더 게임
각 참가자는 네 개의 도시 국가 중 하나의 역할을 맡는다. 그들의 목표는 지중해에서 그들의 영향권을 확립하고, 그들의 무역 제국을 가장 번영하게 만들기 위해 모든 종류의 상품들을 공유하는 것이다. 게임 과정에서 플레이어는 갤리선을 만들고 승무원을 고용하며 상품을 구매/판매해야 한다. 상품의 가치는 특정 상품을 독점하는 플레이어들에 의해 영향을 받을 수 있다. 플레이어들은 또한 포트를 통제할 수 있으며, 따라서 포트를 사용하는 플레이어로부터 추가 수입을 얻을 수 있을 뿐만 아니라 이 포트의 특정 상품을 얻을 수 있다.
결국 점수는 각 플레이어가 제어하는 포트 수뿐만 아니라 이러한 포트에서 사용할 수 있는 다른 종류의 물품을 가지고 있다는 사실에 기초한다. 항구는 세 가지 유형으로 나뉜다: 소, 중, 도시 국가. 작은 항구들은 만족시키기 매우 쉬운 반면, 네 개의 시작 도시 국가들은 모든 종류의 상품들을 필요로 하기 때문에 만족시키기가 훨씬 더 어렵다.
게임 진행 중에 항구에서 사용할 수 있는 물품의 수와 종류는 또한 갤리선이나 요새를 만들 수 있는지, 물건을 팔 때 가격을 통제합니다. 예를 들어, 플레이어는 자신이 통제하는 포트 중 하나에서 사용할 수 있는 나무와 철을 얻을 때까지 새로운 갤리를 만들 수 없다. 갤리가 만들어지면 5개의 공간이 생기는데, 이 공간은 선원이나 화물이 채울 수 있다. 모든 승무원은 한 공간을 통해 이동할 수 있으며, 갤리를 더욱 강력하게 만듭니다. 하지만 그 공간들은 값진 물건들을 나르기 위해서도 필요합니다. 새로운 승무원을 고용하고, 새로운 갤리선을 만들거나, 상품을 만드는 데 사용될 수 있는 돈입니다. 따라서 무역 상품과 항구 관리, 즉 상선 갤리 선단과 군함 선단 사이에 균형을 맞출 필요가 있다.
경기는 활동적인 플레이어의 수에 따라 5~8턴 동안 지속됩니다. 턴 순서는 입찰에 의해 정의된다. 입찰에서 이긴 사람이 1등, 2등, 3등, 꼴찌 중 하나를 선택할 것이다. 상황과 선수가 하고 싶은 일에 따라 처음 혹은 마지막으로 경기를 하는 것도 똑같이 흥미로울 수 있다. 예를 들어, 먼저 경기를 함으로써, 선수는 다른 선수들의 움직임에 반응할 수 없지만, 그의 갤리선이 차단되는 것을 피할 수 있다.
The Theme
In the fourteenth century, the Atlantic was an ocean without end and America was yet to be discovered. The Mediterranean was a sea of great prosperity - the only route between East and West. The greatest fleets of the age battled for the most lucrative trade routes.
Trade cities like Venice, Genoa, Barcelona or Istanbul grew as powerful as whole nations, establishing trade routes as far as North Africa or Middle East, bringing back Spice, Gems or Gold to the western Mediterranean. SERENISSIMA recreates this era, when the Mediterranean was at the centre of world trade.
The Game
Each players assume the role of one of those four city-states. Their goal is to establish their sphere of influence in the Mediterranean, and share all sorts of commodities to make their trading empire the most prosperous. In the course of a game, players must build galleys, hire crew and buy/sell commodities. The value of goods can be influenced by players having monopolies in certain commodities. Players can also take control of ports, thereby earning extra income from players using the port, as well as being able to get this port's specific commodity.
In the end, the scoring is based on the number of ports each player control, but also on the fact that those ports have commodities of different kind available. Ports come in three types : small, medium, and city-states. Whereas small ports are quite easy to satisfy (they need only two commodities to be considered "full"), the four starting city-states are far more difficult to please, as they will need all kind of commodities available (6 additional commodities, plus the one they produce).
During the course of the game, the number and type of commodities available in ports also controls the number of crew members you can hire, if you can build galleys or forts, and the price of commodities when you sell them. For example, a player won't be able to build new galleys until they have wood and iron available in one of the ports they control. Once a galley has been built, it has 5 spaces available, that can be filled by the crew or the goods. Every crew member allows movement through one space, and makes the galley more powerful. But those spaces are also needed to carry the goods that are worth money. Money that can be used to hire new crews, build new galleys, or commodities. A balance thus needs to be struck between trading commodities and taking control of ports - between a fleet of merchant galleys and a fleet of warships.
The game lasts between 5 to 8 turns depending on the number of active players. Turn order is defined by bidding. The winner of the bid choose whether he will play first, second, third or last. Depending on the situation and what the player wants to do, playing first or last might be equally interesting. For example, by playing first, a player would be unable to react to other players move, but he could avoid having his galleys blockaded.
In the fourteenth century, the Atlantic was an ocean without end and America was yet to be discovered. The Mediterranean was a sea of great prosperity - the only route between East and West. The greatest fleets of the age battled for the most lucrative trade routes.
Trade cities like Venice, Genoa, Barcelona or Istanbul grew as powerful as whole nations, establishing trade routes as far as North Africa or Middle East, bringing back Spice, Gems or Gold to the western Mediterranean. SERENISSIMA recreates this era, when the Mediterranean was at the centre of world trade.
The Game
Each players assume the role of one of those four city-states. Their goal is to establish their sphere of influence in the Mediterranean, and share all sorts of commodities to make their trading empire the most prosperous. In the course of a game, players must build galleys, hire crew and buy/sell commodities. The value of goods can be influenced by players having monopolies in certain commodities. Players can also take control of ports, thereby earning extra income from players using the port, as well as being able to get this port's specific commodity.
In the end, the scoring is based on the number of ports each player control, but also on the fact that those ports have commodities of different kind available. Ports come in three types : small, medium, and city-states. Whereas small ports are quite easy to satisfy (they need only two commodities to be considered "full"), the four starting city-states are far more difficult to please, as they will need all kind of commodities available (6 additional commodities, plus the one they produce).
During the course of the game, the number and type of commodities available in ports also controls the number of crew members you can hire, if you can build galleys or forts, and the price of commodities when you sell them. For example, a player won't be able to build new galleys until they have wood and iron available in one of the ports they control. Once a galley has been built, it has 5 spaces available, that can be filled by the crew or the goods. Every crew member allows movement through one space, and makes the galley more powerful. But those spaces are also needed to carry the goods that are worth money. Money that can be used to hire new crews, build new galleys, or commodities. A balance thus needs to be struck between trading commodities and taking control of ports - between a fleet of merchant galleys and a fleet of warships.
The game lasts between 5 to 8 turns depending on the number of active players. Turn order is defined by bidding. The winner of the bid choose whether he will play first, second, third or last. Depending on the situation and what the player wants to do, playing first or last might be equally interesting. For example, by playing first, a player would be unable to react to other players move, but he could avoid having his galleys blockaded.
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