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BGG랭킹
BGG전체 : 6650
WARGAMES : 719
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-360 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.37 / 5
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디자이너
Dean Essig, Hans Kishel
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아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
《바르바로사를 위한 가을》은 1941년 여름 스몰렌스크를 점령하기 위한 투쟁을 다룬 SF 게임이다. 이로써 가을 태풍 작전으로 모스크바를 점령하기 위한 노력까지 바르바로사 작전의 개시단계와 전선의 안정화가 종료됐다.
AfB는 지도 면적이 작고 유닛 수가 제한되어 있어 빠른 플레이나 경쟁 플레이를 위해 쉽게 접근할 수 있는 것이 특징이다. 전체 캠페인은 10번으로 끝납니다.
독일군의 공격이 만개하면서 경기가 시작된다. 독일 선수는 가능한 한 빠르게 (승리 포인트 위치 형태로) 지도를 확보하려고 시도한다. 스피드는 매우 중요하다; 그는 줄여야 할 몇몇 도시가 있지만, 히틀러가 그의 노력을 중단하기 전에 시간이 촉박하다는 것을 알고 있다. 지휘관들은 이것이 카드 안에 있다는 것을 깨닫지 못했지만, 우리는 설계상 플레이어가 권총이 자신의 머리를 겨누고 있다고 느낀다고 추측한다. 독일군은 그들의 목표를 달성하기 위해 많은 공기와 기계화된 군대를 가지고 있다...현재로서는. 어느 시점에서 "에 의해 결정된다.히틀러 롤", 독일 기계화 군대는 지도에서 제거되고, 그들의 공중 지원은 반으로 줄었으며, 적군은 상황을 반전시키기 위해 반격을 가한다.
소련 선수는 독일군의 공세가 소모되도록 내버려두면서 그의 병력을 정지시키고, 철수시키고, 보존한다. 만조가 지나감에 따라, 그는 경기 후반을 위해 재건된 붉은 군대를 준비하였다: 소련은 독일의 승리를 저지하고 그들의 패배를 최대한 만회하기 위해 노력했다.
게임 규모:
게임 턴: 6일
16진수: 11.2km/7마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리(특수 운영 에디션):
16 x 28" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
8페이지 분량의 가을 바르바로사 규정집
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 3-6
플레이어는 다음을 제공해야 한다.
6면 주사위 2개
표준 전투 시리즈 규칙의 최신 버전 - http://www.gamersarchive.net/scs.htm
AfB는 지도 면적이 작고 유닛 수가 제한되어 있어 빠른 플레이나 경쟁 플레이를 위해 쉽게 접근할 수 있는 것이 특징이다. 전체 캠페인은 10번으로 끝납니다.
독일군의 공격이 만개하면서 경기가 시작된다. 독일 선수는 가능한 한 빠르게 (승리 포인트 위치 형태로) 지도를 확보하려고 시도한다. 스피드는 매우 중요하다; 그는 줄여야 할 몇몇 도시가 있지만, 히틀러가 그의 노력을 중단하기 전에 시간이 촉박하다는 것을 알고 있다. 지휘관들은 이것이 카드 안에 있다는 것을 깨닫지 못했지만, 우리는 설계상 플레이어가 권총이 자신의 머리를 겨누고 있다고 느낀다고 추측한다. 독일군은 그들의 목표를 달성하기 위해 많은 공기와 기계화된 군대를 가지고 있다...현재로서는. 어느 시점에서 "에 의해 결정된다.히틀러 롤", 독일 기계화 군대는 지도에서 제거되고, 그들의 공중 지원은 반으로 줄었으며, 적군은 상황을 반전시키기 위해 반격을 가한다.
소련 선수는 독일군의 공세가 소모되도록 내버려두면서 그의 병력을 정지시키고, 철수시키고, 보존한다. 만조가 지나감에 따라, 그는 경기 후반을 위해 재건된 붉은 군대를 준비하였다: 소련은 독일의 승리를 저지하고 그들의 패배를 최대한 만회하기 위해 노력했다.
게임 규모:
게임 턴: 6일
16진수: 11.2km/7마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리(특수 운영 에디션):
16 x 28" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
8페이지 분량의 가을 바르바로사 규정집
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 3-6
플레이어는 다음을 제공해야 한다.
6면 주사위 2개
표준 전투 시리즈 규칙의 최신 버전 - http://www.gamersarchive.net/scs.htm
Autumn For Barbarossa, (AfB) is a Standard Combat Series (SCS) game that was published in Special_Ops magazine #7 (2017), covering the the struggle to seize Smolensk in the late summer of 1941. This marks the end of the opening phase of Operation Barbarossa and the stabilization of the front until the effort to take Moscow in Operation Typhoon in the fall.
AfB features a small map area and a limited number of units, making it easily accessible for fast or competition play. The entire campaign finishes in 10 turns.
Play begins with the German offensive in full bloom. The German player attempts to rapidly seize as much of the map (in the form of Victory Point locations) as he can. Speed is essential; while he has several cities to reduce, he knows the clock is ticking before Hitler pulls the plug on his efforts. The commanders did not realize this was in the cards, but for design purposes we assume the player feels the pistol pointed at his head. The Germans have copious air and mechanized forces to accomplish their goals...for the moment. At some point determined by the "Hitler Roll", the German mechanized forces are taken off the map, their air support is cut in half, and the Red counteroffensive strikes in an attempt to turn things around.
The Soviet player stalls, withdraws, and conserves his forces while letting the German offensive expend itself. As the high tide passes, he prepares his rebuilt Red Army for the second half of the game: the Soviet effort to blunt the German gains and recoup their losses as best they can.
Game Scale:
Game Turn: 6 days
Hex: 7 miles / 11.2 kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory (Special Ops edition):
One 16 x 28" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 8-page Autumn for Barbarossa rules booklet
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 3-6
Players will need to provide the following:
Two 6-sided dice
Latest version of the Standard Combat Series rules from - http://www.gamersarchive.net/scs.htm
AfB features a small map area and a limited number of units, making it easily accessible for fast or competition play. The entire campaign finishes in 10 turns.
Play begins with the German offensive in full bloom. The German player attempts to rapidly seize as much of the map (in the form of Victory Point locations) as he can. Speed is essential; while he has several cities to reduce, he knows the clock is ticking before Hitler pulls the plug on his efforts. The commanders did not realize this was in the cards, but for design purposes we assume the player feels the pistol pointed at his head. The Germans have copious air and mechanized forces to accomplish their goals...for the moment. At some point determined by the "Hitler Roll", the German mechanized forces are taken off the map, their air support is cut in half, and the Red counteroffensive strikes in an attempt to turn things around.
The Soviet player stalls, withdraws, and conserves his forces while letting the German offensive expend itself. As the high tide passes, he prepares his rebuilt Red Army for the second half of the game: the Soviet effort to blunt the German gains and recoup their losses as best they can.
Game Scale:
Game Turn: 6 days
Hex: 7 miles / 11.2 kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory (Special Ops edition):
One 16 x 28" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 8-page Autumn for Barbarossa rules booklet
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
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