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BGG랭킹
BGG전체 : 4898
STRATEGY : 1847
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Gaël Lannurien, Igor Polouchine
-
인원
게임 소개
아문리: 카드 게임은 아문리의 카드 기반 버전이며, 이 게임의 핵심인 경매가 여전히 이 디자인으로 진행되며, 이러한 경매의 결과가 나머지 액션의 원동력이 된다.
자세한 내용은 Amun-Re: 카드 게임은 3라운드로 진행되며, 각 라운드에서 3번의 경매가 진행되며, 이후 다른 액션과 득점이 뒤따른다. 각 선수는 0-8의 머니카드를 가지고 게임을 시작하고, 게임을 시작할 때 모든 사람이 합계 14장(0장이 포함된)의 머니카드를 선택해 그 카드를 테이블 위에 올려놓는다. 참가자 수와 동일한 지방 카드가 공개되며, 선수들은 한 지방 옆에 정확히 한 장의 돈 카드를 놓고 다른 사람이 이미 입찰한 경우 상대방을 앞지르고, 만약 당신이 입찰가를 넘겼다면, 당신의 돈을 되찾고, 다음 차례에 다시 입찰한다. 결국 모두가 다른 도에 입찰을 하게 되고, 그 후 0이 아닌 도표를 버리고 새로운 도표를 펼쳐놓고 두 차례 더 입찰을 하게 된다.
지방 카드는 다양한 수의 피라미드, 발찌 및 필드를 보여주며, 캐러밴도 볼 수 있다. 발찌가 가장 많이 보이는 사람은 바로인데, 매 동작마다 바로에게서 끊어진 넥타이를 시계방향으로 돌립니다.
세 번의 경매가 끝난 후 플레이어는 일정 금액의 돈을 손에 쥐게 된다. 모든 사람들이 동시에 금제물을 바치는데, 제물의 합이 나일강의 홍수를 결정하는데, 이것은 플레이어들이 밭에서 얼마나 많은 돈을 벌지를 결정합니다. 합계가 10 이하일 경우 캐러밴을 보유한 플레이어는 캐러밴당 10개의 골드를 받는다. 가장 많은 금을 제공하는 사람은 지방 카드에 넣을 세 개의 피라미드를 받고, 다른 사람들은 두 개의 피라미드와 한 개의 피라미드를 받는다.
플레이어 순서에서 플레이어는 자신의 수입 수준을 결정한 다음 금을 사용하여 카드에 피라미드를 만들고(가능한 한 균등하게 분배), 지출하지 않은 수입을 계산하기 위해 돈을 손에 쥐어준다. 그런 다음 피라미드 세트, 9개 이상의 필드, 그리고 가장 많은 발찌를 가진 것에 대해 점수를 매긴다.
경매에 이어 카드를 청구할 때 각인되고 획득한 피라미드만 보이도록 이전 지방 카드 위에 이러한 지방 카드를 놓는 것을 제외하면 게임 2차전과 3차전은 비슷하게 진행된다. 다른 것들은 모래 속에 묻혔어요. 각 라운드가 끝날 때마다 다시 점수를 매기면 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
자세한 내용은 Amun-Re: 카드 게임은 3라운드로 진행되며, 각 라운드에서 3번의 경매가 진행되며, 이후 다른 액션과 득점이 뒤따른다. 각 선수는 0-8의 머니카드를 가지고 게임을 시작하고, 게임을 시작할 때 모든 사람이 합계 14장(0장이 포함된)의 머니카드를 선택해 그 카드를 테이블 위에 올려놓는다. 참가자 수와 동일한 지방 카드가 공개되며, 선수들은 한 지방 옆에 정확히 한 장의 돈 카드를 놓고 다른 사람이 이미 입찰한 경우 상대방을 앞지르고, 만약 당신이 입찰가를 넘겼다면, 당신의 돈을 되찾고, 다음 차례에 다시 입찰한다. 결국 모두가 다른 도에 입찰을 하게 되고, 그 후 0이 아닌 도표를 버리고 새로운 도표를 펼쳐놓고 두 차례 더 입찰을 하게 된다.
지방 카드는 다양한 수의 피라미드, 발찌 및 필드를 보여주며, 캐러밴도 볼 수 있다. 발찌가 가장 많이 보이는 사람은 바로인데, 매 동작마다 바로에게서 끊어진 넥타이를 시계방향으로 돌립니다.
세 번의 경매가 끝난 후 플레이어는 일정 금액의 돈을 손에 쥐게 된다. 모든 사람들이 동시에 금제물을 바치는데, 제물의 합이 나일강의 홍수를 결정하는데, 이것은 플레이어들이 밭에서 얼마나 많은 돈을 벌지를 결정합니다. 합계가 10 이하일 경우 캐러밴을 보유한 플레이어는 캐러밴당 10개의 골드를 받는다. 가장 많은 금을 제공하는 사람은 지방 카드에 넣을 세 개의 피라미드를 받고, 다른 사람들은 두 개의 피라미드와 한 개의 피라미드를 받는다.
플레이어 순서에서 플레이어는 자신의 수입 수준을 결정한 다음 금을 사용하여 카드에 피라미드를 만들고(가능한 한 균등하게 분배), 지출하지 않은 수입을 계산하기 위해 돈을 손에 쥐어준다. 그런 다음 피라미드 세트, 9개 이상의 필드, 그리고 가장 많은 발찌를 가진 것에 대해 점수를 매긴다.
경매에 이어 카드를 청구할 때 각인되고 획득한 피라미드만 보이도록 이전 지방 카드 위에 이러한 지방 카드를 놓는 것을 제외하면 게임 2차전과 3차전은 비슷하게 진행된다. 다른 것들은 모래 속에 묻혔어요. 각 라운드가 끝날 때마다 다시 점수를 매기면 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다.
Amun-Re: The Card Game is a card-based version of Amun-Re, and the auction at the heart of that game is still present in this design, with the results of those auctions driving the rest of the action.
In more detail, Amun-Re: The Card Game lasts three rounds, with three auctions in each round, followed by other actions, then a scoring. Each player starts the game with money cards valued 0-8, and at the start of the game, everyone chooses money cards that sum to 14 (with the 0 being included) and lays those cards face up on the table. Province cards equal to the number of players are revealed, and players take turns bidding on provinces by placing exactly one money card next to one province, outbidding an opponent if someone else has already bid there; if you're outbid, you take back your money card, then bid again on your next turn. Eventually everyone will have bid on separate provinces, after which you discard the non-0 bids, then lay out new province cards and run through two more rounds of bidding.
Province cards show different numbers of pyramids, ankhs, and fields, with a caravan possibly being visible as well. Whoever has the most ankhs visible is Pharaoh, going first in each action with ties broken from the Pharaoh going clockwise.
After three rounds of auctions, players will have some amount of money (possibly only the 0) still in hand. Everyone simultaneously makes an offering of gold, and the sum of the offerings determines how much the Nile floods, which determines how much money players will earn from fields. If the sum is 10 or less, players with caravans receive 10 gold per caravan. Whoever offers the most gold receives three pyramids to place on their province cards, with others receiving two and one pyramids.
In player order, players determine their income level, then spend gold to build pyramids on their cards (distributing them as equally as possible), then they take money cards into their hand to account for any income not spent. They then score points for sets of pyramids, for having nine or more fields, and for having the most ankhs.
The second and third rounds of the game play out similarly, except that when you claim cards following the auction, you place these province cards on top of your previous province cards so that only the imprinted and acquired pyramids are visible. Everything else is buried in the sands. You score again at the end of each of these rounds, then the player with the most points wins.
In more detail, Amun-Re: The Card Game lasts three rounds, with three auctions in each round, followed by other actions, then a scoring. Each player starts the game with money cards valued 0-8, and at the start of the game, everyone chooses money cards that sum to 14 (with the 0 being included) and lays those cards face up on the table. Province cards equal to the number of players are revealed, and players take turns bidding on provinces by placing exactly one money card next to one province, outbidding an opponent if someone else has already bid there; if you're outbid, you take back your money card, then bid again on your next turn. Eventually everyone will have bid on separate provinces, after which you discard the non-0 bids, then lay out new province cards and run through two more rounds of bidding.
Province cards show different numbers of pyramids, ankhs, and fields, with a caravan possibly being visible as well. Whoever has the most ankhs visible is Pharaoh, going first in each action with ties broken from the Pharaoh going clockwise.
After three rounds of auctions, players will have some amount of money (possibly only the 0) still in hand. Everyone simultaneously makes an offering of gold, and the sum of the offerings determines how much the Nile floods, which determines how much money players will earn from fields. If the sum is 10 or less, players with caravans receive 10 gold per caravan. Whoever offers the most gold receives three pyramids to place on their province cards, with others receiving two and one pyramids.
In player order, players determine their income level, then spend gold to build pyramids on their cards (distributing them as equally as possible), then they take money cards into their hand to account for any income not spent. They then score points for sets of pyramids, for having nine or more fields, and for having the most ankhs.
The second and third rounds of the game play out similarly, except that when you claim cards following the auction, you place these province cards on top of your previous province cards so that only the imprinted and acquired pyramids are visible. Everything else is buried in the sands. You score again at the end of each of these rounds, then the player with the most points wins.
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