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BGG랭킹
BGG전체 : 12226
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-50 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jack Murray
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아티스트
Gong Studios, Monztre, Evan Surya Nugraha
-
인원
게임 소개
Radiant: Offline Battle Arena(ROBA)는 MOBA에서 영감을 받은 전략 카드 게임으로 영웅과 전설이 충돌하여 궁극의 상을 거머쥐게 된다. 팀을 선발하고, 친구들에게 도전하고, 챔피언이 되라!
ROBA는 두 선수가 빠르게 움직이는 전술 게임이다. 5분이면 배울 수 있지만, 노련한 게이머들의 실력을 한계까지 시험해 볼 수 있는 도전을 제공한다. ROBA는 보상받을 수 있는 깊이와 지속적인 재생 가치를 제공하는 동적 데크 드로잉 메카닉을 사용하여 화려하고 다양한 영웅들을 서로 상대한다.
ROBA는 잭 머레이에 의해 설계되었고, 전 세계에서 온 100명이 넘는 플레이테이터들의 팀에 의해 테스트되었다.
ROBA의 모든 게임은 드래프트로 시작되며, 공유 풀에서 영웅을 선택하여 자신만의 덱을 만듭니다. 각자 3명씩 팀을 이룰 때까지 영웅 드래프트를 상대방과 번갈아 합니다. 모든 영웅은 10장의 카드를 가지고 온다. 그 중 하나는 영웅&rsquo의 강력한 얼티밋 능력이다. 3개의 데크를 섞으면 30개의 카드가 있는 플레이 덱이 생성되며, 이 카드와 3개의 히어로를 함께 사용하여 게임을 할 수 있습니다.
모든 영웅은 팀에 고유한 강점을 가져오고, 각기 다른 영웅들이 각기 다른 전략을 지원하며 독특한 승리의 길을 열어준다. 탐험할 수 있는 많은 가능한 조합들이 있지만, 예측 가능한 패턴으로 떨어지는 것을 경계하세요! 각 플레이어는 또한 드래프트 기간 동안 영웅들을 금지시킬 수 있으며, 영웅들을 사용 가능한 선택들의 풀에서 완전히 제거한다. 상대방의 전략이 투명하다면 교활한 픽으로 응징할 수 있습니다. 하지만 조심하세요! 그들은 당신에게도 똑같이 할 수 있습니다.
ROBA는 배짱, 재치, 기술을 겨루는 시합에서 당신을 다른 플레이어와 겨루게 합니다. 이 게임의 목적은 게임을 시작하는 강력한 신의 힘인 상대방을 물리치는 것이다.
이를 위해 3명의 영웅으로 구성된 팀을 상대편’s와 격돌시켜 각각 고유한 기술과 능력을 발휘합니다. 적들의 약점을 이용하면서 영웅들을 최대한 활용하는 플레이어가 승리하게 됩니다.
전투는 3개의 레인을 가로지르며 진행되며, 각 레인은 두 개의 신성한 도관을 가지고 있다. 상대편과 스쿼의 도관 세 개가 모두 파괴되면 그들의 신이 나타나서 신적인 힘을 발휘합니다. 신이 쓰러지면 게임은 종료되고 승리자는 승리한다.
ROBA는 두 선수가 빠르게 움직이는 전술 게임이다. 5분이면 배울 수 있지만, 노련한 게이머들의 실력을 한계까지 시험해 볼 수 있는 도전을 제공한다. ROBA는 보상받을 수 있는 깊이와 지속적인 재생 가치를 제공하는 동적 데크 드로잉 메카닉을 사용하여 화려하고 다양한 영웅들을 서로 상대한다.
ROBA는 잭 머레이에 의해 설계되었고, 전 세계에서 온 100명이 넘는 플레이테이터들의 팀에 의해 테스트되었다.
ROBA의 모든 게임은 드래프트로 시작되며, 공유 풀에서 영웅을 선택하여 자신만의 덱을 만듭니다. 각자 3명씩 팀을 이룰 때까지 영웅 드래프트를 상대방과 번갈아 합니다. 모든 영웅은 10장의 카드를 가지고 온다. 그 중 하나는 영웅&rsquo의 강력한 얼티밋 능력이다. 3개의 데크를 섞으면 30개의 카드가 있는 플레이 덱이 생성되며, 이 카드와 3개의 히어로를 함께 사용하여 게임을 할 수 있습니다.
모든 영웅은 팀에 고유한 강점을 가져오고, 각기 다른 영웅들이 각기 다른 전략을 지원하며 독특한 승리의 길을 열어준다. 탐험할 수 있는 많은 가능한 조합들이 있지만, 예측 가능한 패턴으로 떨어지는 것을 경계하세요! 각 플레이어는 또한 드래프트 기간 동안 영웅들을 금지시킬 수 있으며, 영웅들을 사용 가능한 선택들의 풀에서 완전히 제거한다. 상대방의 전략이 투명하다면 교활한 픽으로 응징할 수 있습니다. 하지만 조심하세요! 그들은 당신에게도 똑같이 할 수 있습니다.
ROBA는 배짱, 재치, 기술을 겨루는 시합에서 당신을 다른 플레이어와 겨루게 합니다. 이 게임의 목적은 게임을 시작하는 강력한 신의 힘인 상대방을 물리치는 것이다.
이를 위해 3명의 영웅으로 구성된 팀을 상대편’s와 격돌시켜 각각 고유한 기술과 능력을 발휘합니다. 적들의 약점을 이용하면서 영웅들을 최대한 활용하는 플레이어가 승리하게 됩니다.
전투는 3개의 레인을 가로지르며 진행되며, 각 레인은 두 개의 신성한 도관을 가지고 있다. 상대편과 스쿼의 도관 세 개가 모두 파괴되면 그들의 신이 나타나서 신적인 힘을 발휘합니다. 신이 쓰러지면 게임은 종료되고 승리자는 승리한다.
Radiant: Offline Battle Arena (ROBA) is the MOBA-inspired strategy card game where heroes and legends clash to claim the ultimate prize. Draft your team, challenge your friends, become a champion!
ROBA is a fast-paced tactical game for two players. It can be taught in five minutes, but offers a challenge that will test the skills of even veteran gamers to their limit. ROBA pits a colorful and diverse cast of heroes against each other using a dynamic deck-drafting mechanic that offers rewarding depth and lasting replay value.
ROBA was designed by Jack Murray, and tested by a team of over one-hundred playtesters from all around the world.
Every game of ROBA begins with the draft, where you’ll create your own deck by selecting heroes from a shared pool. You’ll alternate drafting heroes with your opponent until you’ve each assembled a team of three. Every hero brings an associated deck of ten cards – one of which will be that hero’s powerful Ultimate ability. Shuffling your heroes’ three decks together will create a play deck of thirty cards, and this – along with the three heroes themselves –is what you’ll use to play the game.
Every hero brings unique strengths to a team, and different heroes support different strategies, opening up unique paths to victory. There are many possible combinations to explore, but be wary of falling into predictable patterns! Each player also gets to ban heroes during the draft, removing them from the pool of available picks entirely. If your opponent’s strategy is transparent, you can punish them with a crafty pick. But beware! They can do the same to you.
ROBA pitches you against another player in a contest of nerve, wits, and skill. The aim of the game is to defeat the opponent’s deity, a powerful divine force that begins the game out of play, and must be forced to manifest before it can be destroyed.
To achieve this, you pit your team of three heroes against your opponent’s, each of you wielding your heroes’ unique skills and abilities. The player who does this best – utilizing their heroes to the fullest, while exploiting the weaknesses of their enemies – will emerge victorious.
The battle takes place across three lanes, each of which holds two divine conduits – one belonging to each player. When all three of your opponent’s conduits are destroyed, their deity will appear – bringing its divine might to bear upon the conflict. When a deity falls, the game ends – with victory going to the player who defeated it.
ROBA is a fast-paced tactical game for two players. It can be taught in five minutes, but offers a challenge that will test the skills of even veteran gamers to their limit. ROBA pits a colorful and diverse cast of heroes against each other using a dynamic deck-drafting mechanic that offers rewarding depth and lasting replay value.
ROBA was designed by Jack Murray, and tested by a team of over one-hundred playtesters from all around the world.
Every game of ROBA begins with the draft, where you’ll create your own deck by selecting heroes from a shared pool. You’ll alternate drafting heroes with your opponent until you’ve each assembled a team of three. Every hero brings an associated deck of ten cards – one of which will be that hero’s powerful Ultimate ability. Shuffling your heroes’ three decks together will create a play deck of thirty cards, and this – along with the three heroes themselves –is what you’ll use to play the game.
Every hero brings unique strengths to a team, and different heroes support different strategies, opening up unique paths to victory. There are many possible combinations to explore, but be wary of falling into predictable patterns! Each player also gets to ban heroes during the draft, removing them from the pool of available picks entirely. If your opponent’s strategy is transparent, you can punish them with a crafty pick. But beware! They can do the same to you.
ROBA pitches you against another player in a contest of nerve, wits, and skill. The aim of the game is to defeat the opponent’s deity, a powerful divine force that begins the game out of play, and must be forced to manifest before it can be destroyed.
To achieve this, you pit your team of three heroes against your opponent’s, each of you wielding your heroes’ unique skills and abilities. The player who does this best – utilizing their heroes to the fullest, while exploiting the weaknesses of their enemies – will emerge victorious.
The battle takes place across three lanes, each of which holds two divine conduits – one belonging to each player. When all three of your opponent’s conduits are destroyed, their deity will appear – bringing its divine might to bear upon the conflict. When a deity falls, the game ends – with victory going to the player who defeated it.
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