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BGG랭킹
BGG전체 : 12388
ABSTRACTS : 569
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인원
1-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.84 / 5
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디자이너
Benjamin Corliss
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아티스트
Benjamin Corliss
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인원
게임 소개
웨이파인더는 네 개의 폴리네시아 부족에 관한 이야기인데, 그들은 항해하는 동안 섬들 사이에 섞여 있었다. 각 플레이어는 웨이파인더(내비게이터-사제)를 플레이합니다. 웨이파인더의 목표는 부족의 사람들을 통합하고 마을을 형성하기 위해 일련의 항해를 떠나는 것이다.
플레이어 차례가 되면 플레이어는 길찾기가 있는 곳을 항해해야 한다 - 그 공간에 사는 모든 주민들을 태우고 가는 길에 각 지점에 한 부족민을 배치하는 항해(맨칼라 같은)를 해야 한다.
마을을 만들면 점수를 받지만(정확히 한 곳에 한 가지 색을 가진 5명의 남자) 당신만의 마을에 더 많은 포인트를 줍니다. 오두막 표시는 마을을 만들어 최종 게임 점수 매기기에 사용됩니다.
게임 플레이의 실시간 부분이 있습니다. 즉, 당신의 차례가 아닐 때, 당신은 당신의 다음 순서의 시작 전에 당신의 다음 항해의 시작을 표시하기 위해 웨이파인더를 놓기 위해 경주해야 합니다.
더 이상 움직일 수 없을 때 게임이 종료됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
플레이어 차례가 되면 플레이어는 길찾기가 있는 곳을 항해해야 한다 - 그 공간에 사는 모든 주민들을 태우고 가는 길에 각 지점에 한 부족민을 배치하는 항해(맨칼라 같은)를 해야 한다.
마을을 만들면 점수를 받지만(정확히 한 곳에 한 가지 색을 가진 5명의 남자) 당신만의 마을에 더 많은 포인트를 줍니다. 오두막 표시는 마을을 만들어 최종 게임 점수 매기기에 사용됩니다.
게임 플레이의 실시간 부분이 있습니다. 즉, 당신의 차례가 아닐 때, 당신은 당신의 다음 순서의 시작 전에 당신의 다음 항해의 시작을 표시하기 위해 웨이파인더를 놓기 위해 경주해야 합니다.
더 이상 움직일 수 없을 때 게임이 종료됩니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
Wayfinder is about four Polynesian tribes who, while voyaging, got mixed up among a group of islands. Each player plays a Wayfinder (navigator-priest). The goal for the Wayfinder is to go on a series of voyages to unite the people of the tribes and form villages.
On the player's turn, the player must execute a voyage where the wayfinder is located - picking up all the residents of that space and voyaging (mancala like) placing one tribesman on each spot along the way.
You get points for creating villages (exactly 5 men of one color in a space) - but more points for villages of your own color. Huts mark created villages - which is used in end game scoring.
There is a real time part of the game play. That is, when it's not your turn, you must race to place your Wayfinder to mark the beginning of your next voyage before the beginning of your next turn.
The game ends when there are no more moves possible. The player with the highest score wins.
On the player's turn, the player must execute a voyage where the wayfinder is located - picking up all the residents of that space and voyaging (mancala like) placing one tribesman on each spot along the way.
You get points for creating villages (exactly 5 men of one color in a space) - but more points for villages of your own color. Huts mark created villages - which is used in end game scoring.
There is a real time part of the game play. That is, when it's not your turn, you must race to place your Wayfinder to mark the beginning of your next voyage before the beginning of your next turn.
The game ends when there are no more moves possible. The player with the highest score wins.
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