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BGG랭킹
BGG전체 : 13427
WARGAMES : 2330
6.8Cold War Battles: Budapest '56 & Angola '87 (2006) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
Joseph Miranda
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
냉전 게임 시스템(Cold War Game System)은 냉전 기간 동안 전투 및 전투할 수 있었던 전투의 거대한 전술 시뮬레이션이다. 연주곡은 참여했거나 참여할 수 있었던 실제 단위를 나타냅니다.
1956년 말 헝가리 수도에서 일어난 불운한 반란을 다룬 부다페스트 1956과 1987년과 1988년 앙골라에서 쿠바군과 남아프리카 공화국군 간의 충돌인 BLITZKRIEG 앙골라 두 게임이 이 이슈에 포함되었다.
각 게임에는 두 명의 선수가 있습니다. 1956년 부다페스트에서 한 참가자는 헝가리 반란군과 북대서양 조약기구(NATO)의 지원군을 지휘하고, 다른 참가자는 바르샤바 조약 기구의 병력을 지휘한다. BLITZKRIEG 앙골라에서는 한 명의 선수가 남아프리카 공화국과 그들의 UNITA 동맹국을, 다른 한 명은 쿠바군과 MPLA군을 지휘한다.
부다페스트 게임에서 지도상의 각 육각형은 0.5 킬로미터의 지름을 나타내며, 각각의 게임 순서는 하루를 나타낸다. 소련 기동부대는 대부분 대대이며, 포와 돌격포 연대는 헝가리 반란군 부대이며, NATO의 개입은 미국"에 의해 표현된다.펜토믹&인용어; 전투단.
앙골라 게임에서 지도상의 각 육각형은 지름 8km를 나타내며, 각 회전은 일주일간의 집중적인 전투부터 4주간의 장착까지를 나타낸다. 양측의 부대는 주로 대대 또는 그에 상응하는 비정규군 집단이다.
이 게임 시스템은 복잡성이 낮으며(총 약 13,000단어) 지난해 중동 전투에서 사용된 것과 비교된다. 수에즈 56년, 엘 아리쉬 67년. 280개의 NATO 스타일의 (일부 상징적인) 0.5인치 카운터가 있다. 거의 같은 기술 수준을 가진 경험 많은 두 상대 간의 경기 시간은 경기당 약 3시간이 될 것이다. 조셉 미란다가 디자인했습니다.
냉전 시대: 부다페스트 '56 & 앙골라 '87은 Strategy & Tactics 잡지 #235에 실렸다.
1956년 말 헝가리 수도에서 일어난 불운한 반란을 다룬 부다페스트 1956과 1987년과 1988년 앙골라에서 쿠바군과 남아프리카 공화국군 간의 충돌인 BLITZKRIEG 앙골라 두 게임이 이 이슈에 포함되었다.
각 게임에는 두 명의 선수가 있습니다. 1956년 부다페스트에서 한 참가자는 헝가리 반란군과 북대서양 조약기구(NATO)의 지원군을 지휘하고, 다른 참가자는 바르샤바 조약 기구의 병력을 지휘한다. BLITZKRIEG 앙골라에서는 한 명의 선수가 남아프리카 공화국과 그들의 UNITA 동맹국을, 다른 한 명은 쿠바군과 MPLA군을 지휘한다.
부다페스트 게임에서 지도상의 각 육각형은 0.5 킬로미터의 지름을 나타내며, 각각의 게임 순서는 하루를 나타낸다. 소련 기동부대는 대부분 대대이며, 포와 돌격포 연대는 헝가리 반란군 부대이며, NATO의 개입은 미국"에 의해 표현된다.펜토믹&인용어; 전투단.
앙골라 게임에서 지도상의 각 육각형은 지름 8km를 나타내며, 각 회전은 일주일간의 집중적인 전투부터 4주간의 장착까지를 나타낸다. 양측의 부대는 주로 대대 또는 그에 상응하는 비정규군 집단이다.
이 게임 시스템은 복잡성이 낮으며(총 약 13,000단어) 지난해 중동 전투에서 사용된 것과 비교된다. 수에즈 56년, 엘 아리쉬 67년. 280개의 NATO 스타일의 (일부 상징적인) 0.5인치 카운터가 있다. 거의 같은 기술 수준을 가진 경험 많은 두 상대 간의 경기 시간은 경기당 약 3시간이 될 것이다. 조셉 미란다가 디자인했습니다.
냉전 시대: 부다페스트 '56 & 앙골라 '87은 Strategy & Tactics 잡지 #235에 실렸다.
The Cold War Battles game system is a grand tactical simulation of battles that were fought—or could have been fought—during the Cold War. The playing pieces represent the actual units that participated or could have participated.
Two games included in this issue are: BUDAPEST 1956, covering the ill-fated rebellion in the Hungarian capital in late 1956; and BLITZKRIEG ANGOLA, the clashes between Cuban and South African mechanized forces in Angola in 1987 and 1988.
There are two players in each game. In BUDAPEST 1956 one player controls the Hungarian Rebels and possible NATO "what-if" reinforcements, the other controls the forces of the Warsaw Pact. In BLITZKRIEG ANGOLA one player controls the South Africans and their UNITA allies, the other the Cuban and MPLA forces.
In the Budapest game each hexagon on the map represents half a kilometer across, and each game turn represents one day. Soviet maneuver units are mostly battalions, with regiments for their artillery and assault guns; Hungarian rebel units are ad hoc groups; and NATO intervention, when playing that special alternative history scenario, are represented by US "Pentomic" battlegroups.
In the Angola game each hexagon on the map represents eight kilometers across, while each turn represents anywhere from one week of intensive combat to four weeks of refitting. Units on both sides are mainly battalions or equivalent groups of irregulars.
The game system is low-complexity (totaling about 13,000 words) and compares to the one used in last year's Middle East Battles: Suez '56 & El Arish '67. There are 280 NATO-style (with some iconic) half-inch counters. Playing time between two experienced opponents of roughly equal skill levels will be about three hours per game. Designed by Joseph Miranda.
Cold War Battles: Budapest '56 & Angola '87 was published in Strategy & Tactics magazine #235.
Two games included in this issue are: BUDAPEST 1956, covering the ill-fated rebellion in the Hungarian capital in late 1956; and BLITZKRIEG ANGOLA, the clashes between Cuban and South African mechanized forces in Angola in 1987 and 1988.
There are two players in each game. In BUDAPEST 1956 one player controls the Hungarian Rebels and possible NATO "what-if" reinforcements, the other controls the forces of the Warsaw Pact. In BLITZKRIEG ANGOLA one player controls the South Africans and their UNITA allies, the other the Cuban and MPLA forces.
In the Budapest game each hexagon on the map represents half a kilometer across, and each game turn represents one day. Soviet maneuver units are mostly battalions, with regiments for their artillery and assault guns; Hungarian rebel units are ad hoc groups; and NATO intervention, when playing that special alternative history scenario, are represented by US "Pentomic" battlegroups.
In the Angola game each hexagon on the map represents eight kilometers across, while each turn represents anywhere from one week of intensive combat to four weeks of refitting. Units on both sides are mainly battalions or equivalent groups of irregulars.
The game system is low-complexity (totaling about 13,000 words) and compares to the one used in last year's Middle East Battles: Suez '56 & El Arish '67. There are 280 NATO-style (with some iconic) half-inch counters. Playing time between two experienced opponents of roughly equal skill levels will be about three hours per game. Designed by Joseph Miranda.
Cold War Battles: Budapest '56 & Angola '87 was published in Strategy & Tactics magazine #235.
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