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BGG랭킹
BGG전체 : 8599
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Corey Wright
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아티스트
Corey Wright
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인원
게임 소개
산악인은 높이 18인치·45㎝의 회전식 3D 모듈식 게임보드를 중심으로 기동하면서 1~6명의 선수가 서로 경쟁하고 AI 클라이밍 포인트(승점)를 획득하는 전략 보드게임이다. 산악인의 주제는 가볍고 재미있는 것으로, 주로 경쟁력 있는 경로 찾기, 자원 관리, 캐릭터 구축 및 업그레이드에 초점을 맞추고 있으며, 플레이어들은 산에서 일어나는 다양한 흥미진진한(때로는 코믹한) 사건에 반응하도록 도전한다.
셋업과 게임 플레이를 병행하는 전략이 중요하다. 경기 초반에 선수들은 최대한의 점수를 얻기 위해 4개의 등산로, 1개의 캐릭터, 그리고 잘 어울리는 선발 포지션을 선택해야 한다. 그러나 경기가 진행될수록 산악 지형이 가득 차 특정 등반 루트를 완주하기가 더욱 어려워진다. 또한, 다양한 산악 조건(선수당 한 번)과 이벤트 카드(각 턴에 그려진)는 플레이어가 전략을 조정하고 등반 경로를 변경하고 다양한 기어 업그레이드 조합을 구매해야 등반을 계속할 수 있다.
플레이어들은 제한된 수의 30개의 루트 마커로 시작하며 한 게임 동안 평균 60개의 공급 토큰만 뽑기 때문에 자원 관리가 중요하다. 경기와 사용되는 이벤트 카드의 다양한 난이도에 따라 플레이어가 효율적으로 오르고 루트를 완성하기 위해서는 소모량과 루트 마커를 얼마나 자주 사용하는지 균형을 맞춰야 한다. 등산 전략도 중요하다. 플레이어는 경로를 완성하는 순서, 산에서 어떻게 기동하는지, 그리고 다른 플레이어가 방해하지 않도록 특정 경로 표시에 추가 비용을 지불하는지 여부를 주의해야 한다.
일반적인 턴은 이벤트 카드를 뽑고, 이벤트 카드의 조건을 해결하고, 나중에 캐릭터와 함께 사용할 수 있도록 이벤트 카드를 저장하고, 0에서 2개의 정규 동작, 0에서 1개의 특수 동작(사용 가능한 경우), 특수 문자 동작(허용되는 경우)을 수행한다. 1~4인 경기는 10라운드로 진행되며 각 선수는 총 10장의 이벤트 카드를 뽑고 5~6인 경기는 8라운드(8장의 이벤트 카드/플레이어) 동안 지속된다. 1~2인용 게임(및 3~5인용 게임)의 경우 "AI" 메커니즘은 "자동화된 등반가"를 산 주위를 이동시켜 경로 표지를 배치하고 플레이어를 차단/사보팅하게 할 수 있다. 플레이어들은 또한 더 어려운 이벤트 카드를 게임에 대체하여 더 많은 맛과 도전을 만들 수 있다. 2-6인 경기의 목표는 게임 엔드에서 가장 많은 승점을 얻는 것이고, 1인 경기의 목표는 게임 엔드에서 55개의 승점과 4개의 클라이밍 루트를 완성하는 것이다.
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마운틴어스는 전작인 마운틴어(The Mountainer)와 비슷한 3D 외형을 가지고 있지만, 그것은 매우 다른 게임이다. 예를 들어, 산악인은 플레이어 간의 자원 교역이 필요한 롤 앤 무브 게임이었고 큰 행운 요소를 가지고 있었다. 반면에 산악인들은 언제 얼마나 오를지 선택할 수 있고 행운의 제약을 받지 않기 때문에 매 턴마다 플레이어들에게 자유롭고 흥미로운 선택권을 제공한다. 추가적으로, 산악인들은 플레이어들이 그들의 루트를 "lock"할 수 있도록 허용하고, 고급 등반 기술을 위한 메커니즘을 제공한다. (아래 추가)
셋업과 게임 플레이를 병행하는 전략이 중요하다. 경기 초반에 선수들은 최대한의 점수를 얻기 위해 4개의 등산로, 1개의 캐릭터, 그리고 잘 어울리는 선발 포지션을 선택해야 한다. 그러나 경기가 진행될수록 산악 지형이 가득 차 특정 등반 루트를 완주하기가 더욱 어려워진다. 또한, 다양한 산악 조건(선수당 한 번)과 이벤트 카드(각 턴에 그려진)는 플레이어가 전략을 조정하고 등반 경로를 변경하고 다양한 기어 업그레이드 조합을 구매해야 등반을 계속할 수 있다.
플레이어들은 제한된 수의 30개의 루트 마커로 시작하며 한 게임 동안 평균 60개의 공급 토큰만 뽑기 때문에 자원 관리가 중요하다. 경기와 사용되는 이벤트 카드의 다양한 난이도에 따라 플레이어가 효율적으로 오르고 루트를 완성하기 위해서는 소모량과 루트 마커를 얼마나 자주 사용하는지 균형을 맞춰야 한다. 등산 전략도 중요하다. 플레이어는 경로를 완성하는 순서, 산에서 어떻게 기동하는지, 그리고 다른 플레이어가 방해하지 않도록 특정 경로 표시에 추가 비용을 지불하는지 여부를 주의해야 한다.
일반적인 턴은 이벤트 카드를 뽑고, 이벤트 카드의 조건을 해결하고, 나중에 캐릭터와 함께 사용할 수 있도록 이벤트 카드를 저장하고, 0에서 2개의 정규 동작, 0에서 1개의 특수 동작(사용 가능한 경우), 특수 문자 동작(허용되는 경우)을 수행한다. 1~4인 경기는 10라운드로 진행되며 각 선수는 총 10장의 이벤트 카드를 뽑고 5~6인 경기는 8라운드(8장의 이벤트 카드/플레이어) 동안 지속된다. 1~2인용 게임(및 3~5인용 게임)의 경우 "AI" 메커니즘은 "자동화된 등반가"를 산 주위를 이동시켜 경로 표지를 배치하고 플레이어를 차단/사보팅하게 할 수 있다. 플레이어들은 또한 더 어려운 이벤트 카드를 게임에 대체하여 더 많은 맛과 도전을 만들 수 있다. 2-6인 경기의 목표는 게임 엔드에서 가장 많은 승점을 얻는 것이고, 1인 경기의 목표는 게임 엔드에서 55개의 승점과 4개의 클라이밍 루트를 완성하는 것이다.
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마운틴어스는 전작인 마운틴어(The Mountainer)와 비슷한 3D 외형을 가지고 있지만, 그것은 매우 다른 게임이다. 예를 들어, 산악인은 플레이어 간의 자원 교역이 필요한 롤 앤 무브 게임이었고 큰 행운 요소를 가지고 있었다. 반면에 산악인들은 언제 얼마나 오를지 선택할 수 있고 행운의 제약을 받지 않기 때문에 매 턴마다 플레이어들에게 자유롭고 흥미로운 선택권을 제공한다. 추가적으로, 산악인들은 플레이어들이 그들의 루트를 "lock"할 수 있도록 허용하고, 고급 등반 기술을 위한 메커니즘을 제공한다. (아래 추가)
Mountaineers is a strategic board game in which 1-6 players compete against each other and AI climbers to earn climbing points (victory points) as they maneuver around a 18 in./45 cm tall rotating 3D modular game board. The theme of Mountaineers is lighthearted and fun, primarily focused on competitive route finding, resource management, character building and upgrades, while challenging players to react to various exciting (and sometimes comical) events that occur on the mountain.
Strategy during both set-up and game play is important. At the beginning of a game, players need to choose four climbing routes, one character, and a starting position that work well together, in order to earn the maximum amount of points possible. However, as the game progresses, the mountain terrains fill up, making it more difficult to complete certain climbing routes. Additionally, various mountain conditions change (once per player), and event cards (drawn on each turn) require players to adapt their strategy, change their climbing routes, and purchase various combinations of gear upgrades to continue climbing.
Resource management is important as players start with a limited number of thirty route markers and will on average draw only sixty supply tokens during a game. Depending on the game and the various difficulty of event cards used, players have to balance how often they spend supplies and route markers in order to climb efficiently and complete routes. Climbing strategy is also important. Players must be careful in what order they complete routes, how they maneuver on the mountain, and whether or not they pay extra to "lock in" certain route markers to avoid sabotage by other players.
A typical turn involves drawing an event card, resolving the conditions of the event card (which may apply to other players), saving the event card for later use with your character, performing 0 to 2 regular actions, 0 to 1 special actions (if available), and special character actions (as allowed). Games with 1 to 4 players last ten rounds, each player drawing a total of ten event cards, and 5 to 6 player games last for eight rounds (with eight event cards/player). For 1 to 2 player games (and more challenging 3 to 5 player games), an "AI" mechanism can cause "automated climbers" to move around the mountain, placing route markers and blocking/sabotaging players. Players can also substitute more difficult event cards into the game, creating more flavor and challenge. The goal of a 2-6 player game is to have the most victory points at game end, and the goal of a one-player game is to have 55 victory points and four climbing routes complete at game's end.
•••
While Mountaineers has a similar 3D appearance to its predecessor The Mountaineer, it is a vastly different game. For example, The Mountaineer was a roll-and-move game that required resource trading between players and had a large luck element. On the other hand, Mountaineers offers freedom and interesting choices to players every turn as players can choose when and how much to climb, and are not restricted by a luck element. Additionally, Mountaineers allows players to "lock" their routes, and provides mechanisms for advanced climbing techniques. (more below)
Strategy during both set-up and game play is important. At the beginning of a game, players need to choose four climbing routes, one character, and a starting position that work well together, in order to earn the maximum amount of points possible. However, as the game progresses, the mountain terrains fill up, making it more difficult to complete certain climbing routes. Additionally, various mountain conditions change (once per player), and event cards (drawn on each turn) require players to adapt their strategy, change their climbing routes, and purchase various combinations of gear upgrades to continue climbing.
Resource management is important as players start with a limited number of thirty route markers and will on average draw only sixty supply tokens during a game. Depending on the game and the various difficulty of event cards used, players have to balance how often they spend supplies and route markers in order to climb efficiently and complete routes. Climbing strategy is also important. Players must be careful in what order they complete routes, how they maneuver on the mountain, and whether or not they pay extra to "lock in" certain route markers to avoid sabotage by other players.
A typical turn involves drawing an event card, resolving the conditions of the event card (which may apply to other players), saving the event card for later use with your character, performing 0 to 2 regular actions, 0 to 1 special actions (if available), and special character actions (as allowed). Games with 1 to 4 players last ten rounds, each player drawing a total of ten event cards, and 5 to 6 player games last for eight rounds (with eight event cards/player). For 1 to 2 player games (and more challenging 3 to 5 player games), an "AI" mechanism can cause "automated climbers" to move around the mountain, placing route markers and blocking/sabotaging players. Players can also substitute more difficult event cards into the game, creating more flavor and challenge. The goal of a 2-6 player game is to have the most victory points at game end, and the goal of a one-player game is to have 55 victory points and four climbing routes complete at game's end.
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While Mountaineers has a similar 3D appearance to its predecessor The Mountaineer, it is a vastly different game. For example, The Mountaineer was a roll-and-move game that required resource trading between players and had a large luck element. On the other hand, Mountaineers offers freedom and interesting choices to players every turn as players can choose when and how much to climb, and are not restricted by a luck element. Additionally, Mountaineers allows players to "lock" their routes, and provides mechanisms for advanced climbing techniques. (more below)
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