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BGG랭킹
BGG전체 : 3940
STRATEGY : 1626
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.04 / 5
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디자이너
Haig Tahta, Rikki Tahta
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아티스트
Andrew Higgins, Pascal Quidault, Diletta De Santis
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인원
게임 소개
로마 공화정 말기인데 당신은 원로원에서 권력을 놓고 경쟁하는 도시의 파벌 중 한 파벌의 지도자입니다. 당신은 자원을 사들여 부를 늘린 다음, 당신의 지위를 이용하여 그것을 국가에 팔아 막대한 이익을 얻고 있다. 그 결과 나온 현금이 더 많은 상원의원을 매수하고 인용함으로써 상원의 더 많은 표를 장악하게 됩니다. 로마는 끊임없이 갈등을 빚고 있고, 어느 순간엔가 상원이 중앙집권화와 단일지도자 임명을 선택할 정도로 전쟁이 커질 것을 알고 있다. 그 순간 상원의원이 가장 많은 파벌의 지도자가 시저로 등극한다.
상원의원들은 적대적인 입찰 게임으로 가장 잘 묘사된다. 플레이어들은 경매에서 자원을 구입하여 다른 플레이어로부터 갈취한 다음 은행에 세트를 판매함으로써 돈을 벌게 된다. 전쟁을 지원하고, 공격적인 입찰을 방어하기 위해, 그리고 가장 중요한 것은 상원의원을 더 많이 사들이기 위해 현금이 필요하다. 게임은 다양한 턴으로 진행되며, 4차 전쟁이 드러나면 바로 종료된다. 이때 가장 많은 상원의원을 보유한 선수가 승리한다.
차례가 되면, 플레이어는 먼저 덱에서 이벤트 카드를 뽑고, 다음 세 가지 행동 중 하나를 취한다: a) 새로운 카드를 내놓음으로써 경매를 시작하고, b) 다른 플레이어의 카드를 갈취하고, c) 카드 세트를 현금화하고, 새 세너터스를 구매한다. 게임은 단순하고 비교적 짧으며 상호 작용성이 매우 높다. 핵심 결정은 상대적인 입장 —를 고려할 때 경매에서 카드를 어떻게 가치 있게 평가하는지와 전쟁, 적자 및 기타 이벤트에 입찰하는 방법 둘 다이며 전략적인 결정: 어떤 상원의원을 모을 것인지, 언제 상원의원을 현금화하고 매수할 것인지와 비교하여 세트를 얼마나 만들 것인지를 선택하는 것입니다.
모든 사람들이 항상 거래하고 있으며, 이 게임은 시장 경매에서의 공개 입찰(노동자 배치 게임처럼), 전쟁에서의 블라인드 입찰, 예산 적자에 대한 혁신적인 고/저 블라인드 입찰, 새로운 상원의원들이 도착하면 네덜란드 경매, 산탄총 제안(쿠한델이나 메디치와 유사)을 포함한 서로 다른 입찰 시스템을 통합한다. v 스트로치) 선수들이 서로 갈취할 때.
상원의원들은 적대적인 입찰 게임으로 가장 잘 묘사된다. 플레이어들은 경매에서 자원을 구입하여 다른 플레이어로부터 갈취한 다음 은행에 세트를 판매함으로써 돈을 벌게 된다. 전쟁을 지원하고, 공격적인 입찰을 방어하기 위해, 그리고 가장 중요한 것은 상원의원을 더 많이 사들이기 위해 현금이 필요하다. 게임은 다양한 턴으로 진행되며, 4차 전쟁이 드러나면 바로 종료된다. 이때 가장 많은 상원의원을 보유한 선수가 승리한다.
차례가 되면, 플레이어는 먼저 덱에서 이벤트 카드를 뽑고, 다음 세 가지 행동 중 하나를 취한다: a) 새로운 카드를 내놓음으로써 경매를 시작하고, b) 다른 플레이어의 카드를 갈취하고, c) 카드 세트를 현금화하고, 새 세너터스를 구매한다. 게임은 단순하고 비교적 짧으며 상호 작용성이 매우 높다. 핵심 결정은 상대적인 입장 —를 고려할 때 경매에서 카드를 어떻게 가치 있게 평가하는지와 전쟁, 적자 및 기타 이벤트에 입찰하는 방법 둘 다이며 전략적인 결정: 어떤 상원의원을 모을 것인지, 언제 상원의원을 현금화하고 매수할 것인지와 비교하여 세트를 얼마나 만들 것인지를 선택하는 것입니다.
모든 사람들이 항상 거래하고 있으며, 이 게임은 시장 경매에서의 공개 입찰(노동자 배치 게임처럼), 전쟁에서의 블라인드 입찰, 예산 적자에 대한 혁신적인 고/저 블라인드 입찰, 새로운 상원의원들이 도착하면 네덜란드 경매, 산탄총 제안(쿠한델이나 메디치와 유사)을 포함한 서로 다른 입찰 시스템을 통합한다. v 스트로치) 선수들이 서로 갈취할 때.
It is the late Republican period of Rome, and you are the leader of one of the factions in the city, competing for power in the Senate. You are increasing your wealth by buying up resources, then using your position to sell them to the state for fat profits. With the resulting cash, you then "buy" more Senators, controlling yet more votes in the Senate. Rome is constantly in conflict, and you know that at some point wars will increase to the point that the Senate will choose to centralize power and appoint a single leader. At that moment, the leader of the faction with the most Senators will be made Caesar.
Senators is best described as an adversarial bidding game. Players earn money by purchasing resources at auction, extorting them from other players, then selling them in sets to the bank. Cash is required to support wars, defend against aggressive bids, and most importantly to buy more Senators. The game lasts a variable number of turns, and when the fourth war is revealed it immediately ends. At that point, the player with the most Senators wins.
On their turn, a player first draws an event card from the deck, then takes one of three actions: a) launching an auction by putting new cards up for sale, b) extorting cards from other players, or c) cashing in sets of cards and buying new Senators. The game is simple, relatively short, and highly interactive. The key decisions are both tactical — how to value the cards at auction and how to bid for the wars, deficits, and other events given your relative position — and strategic: choosing which Senators to collect and how long to build sets versus when to cash in and buy Senators.
Everyone is transacting all the time, and the game integrates different bidding systems including an open step bid (like many worker placement games) at the market auctions, blind bidding at the wars, an innovative high/low blind bid at the budget deficits, dutch auctions when new Senators arrive, and shotgun offers (similar to Kuhhandel or Medici v Strozzi) when players extort from each other.
Senators is best described as an adversarial bidding game. Players earn money by purchasing resources at auction, extorting them from other players, then selling them in sets to the bank. Cash is required to support wars, defend against aggressive bids, and most importantly to buy more Senators. The game lasts a variable number of turns, and when the fourth war is revealed it immediately ends. At that point, the player with the most Senators wins.
On their turn, a player first draws an event card from the deck, then takes one of three actions: a) launching an auction by putting new cards up for sale, b) extorting cards from other players, or c) cashing in sets of cards and buying new Senators. The game is simple, relatively short, and highly interactive. The key decisions are both tactical — how to value the cards at auction and how to bid for the wars, deficits, and other events given your relative position — and strategic: choosing which Senators to collect and how long to build sets versus when to cash in and buy Senators.
Everyone is transacting all the time, and the game integrates different bidding systems including an open step bid (like many worker placement games) at the market auctions, blind bidding at the wars, an innovative high/low blind bid at the budget deficits, dutch auctions when new Senators arrive, and shotgun offers (similar to Kuhhandel or Medici v Strozzi) when players extort from each other.
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