-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
THEMATIC : 0 -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Brian J. Grattidge, Robert E. Kratz, Jr.
-
아티스트
David K. Mauzey
-
인원
게임 소개
스페이스 도블린스(Space Goblins")는 우주선을 타고 맨투고블린과 싸우는 독특한 워게임이다. 이 게임의 전제는 도깨비가 진짜고, 인간은 오래 전에 그들을 지구로부터 쫓아냈으며, 이제 인간이 우주를 탐험하고 있다는 것을 알게 되었고, 그들은 도깨비가 같은 기술을 가지고 있고 복수를 위해 나온다는 것이다!
게임 맵에는 도깨비 워 크루저가 충돌하고 탑승한 인간 페더레이션 스타 익스플로러 우주선이 그려져 있으며, 그 일부는 지도 시트에 그려져 있다. 그 배들은 복도와 격실로 나뉘어 있다. 카운터는 개별 전투원을 나타냅니다. 격자는 없고, 이동은 단순히 방마다 진행됩니다. 이 규칙에는 미니어처 스타일의 유닛 개념이 통합되어 있어 이동과 가시거리를 방해한다. 도깨비들의 피비린내 나는 성격을 감안할 때, 두 세력은 한쪽이 제거될 때까지 싸운다.
게임 시스템이 꽤 간단하지만, 흥미로운 요소들이 많이 있습니다(예를 들어, 카운터를 쌓지 않습니다. 대신, 규칙은 겹치지 않고 맵의 룸에 들어갈 수 있는 만큼 많은 카운터를 허용합니다). 도깨비를 위한 위치닥터(죽은 자를 되살릴 수 있는 사람), 인간을 위한 로봇(Robots for the Human), 양쪽을 위한 기술자(Technicals) 등 특수부대 종류도 많다. 후자는 장벽을 만들고 제거하는 것, 무기를 파괴하는 것 등 다양한 기술을 가지고 있다.
게임 맵에는 도깨비 워 크루저가 충돌하고 탑승한 인간 페더레이션 스타 익스플로러 우주선이 그려져 있으며, 그 일부는 지도 시트에 그려져 있다. 그 배들은 복도와 격실로 나뉘어 있다. 카운터는 개별 전투원을 나타냅니다. 격자는 없고, 이동은 단순히 방마다 진행됩니다. 이 규칙에는 미니어처 스타일의 유닛 개념이 통합되어 있어 이동과 가시거리를 방해한다. 도깨비들의 피비린내 나는 성격을 감안할 때, 두 세력은 한쪽이 제거될 때까지 싸운다.
게임 시스템이 꽤 간단하지만, 흥미로운 요소들이 많이 있습니다(예를 들어, 카운터를 쌓지 않습니다. 대신, 규칙은 겹치지 않고 맵의 룸에 들어갈 수 있는 만큼 많은 카운터를 허용합니다). 도깨비를 위한 위치닥터(죽은 자를 되살릴 수 있는 사람), 인간을 위한 로봇(Robots for the Human), 양쪽을 위한 기술자(Technicals) 등 특수부대 종류도 많다. 후자는 장벽을 만들고 제거하는 것, 무기를 파괴하는 것 등 다양한 기술을 가지고 있다.
"Space Goblins" is a unique wargame of Man-to-Goblin combat aboard Spaceships. The premise behind the game is that goblins are real, humans drove them away from Earth a long time ago, and now that humans are space-faring, they discover that the goblins have the same technology and are out for revenge!
The game map depicts a human Federation Star Explorer spaceship which has been rammed and boarded by a goblin War Cruiser, part of which is also depicted on the mapsheet. The ships are divided into corridors and compartments. The counters represent individual combatants. There is no grid, movement is simply conducted room to room. The rules incorporate miniatures-style concepts for units to obstruct movement and line-of-sight. Given the bloodthirsty nature of goblins on the edge of going berzerk, the two forces fight until one side is eliminated.
While the game system is fairly straightforward, there are a number of interesting elements (for example, there is no stacking of counters -- instead, the rules allow for as many counters as can fit into a room on the map without overlapping). There are also a number of special unit types, such as Witch Doctors for the goblins (who can bring the dead back to life), Robots for the humans, and Technicians for both sides. The latter have various skills, including creating and removing barriers, unjamming weapons, etc.
The game map depicts a human Federation Star Explorer spaceship which has been rammed and boarded by a goblin War Cruiser, part of which is also depicted on the mapsheet. The ships are divided into corridors and compartments. The counters represent individual combatants. There is no grid, movement is simply conducted room to room. The rules incorporate miniatures-style concepts for units to obstruct movement and line-of-sight. Given the bloodthirsty nature of goblins on the edge of going berzerk, the two forces fight until one side is eliminated.
While the game system is fairly straightforward, there are a number of interesting elements (for example, there is no stacking of counters -- instead, the rules allow for as many counters as can fit into a room on the map without overlapping). There are also a number of special unit types, such as Witch Doctors for the goblins (who can bring the dead back to life), Robots for the humans, and Technicians for both sides. The latter have various skills, including creating and removing barriers, unjamming weapons, etc.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18