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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
The Merlin Group
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아티스트
Gregor Peters, Harald Peters
-
인원
게임 소개
아루바 해적단의 신비한 보물이 해저에 있으며, 발견될 수도 있다. 플레이어 혼자 이 작업을 수행할 수 없기 때문에 친구를 불러야 합니다. 즉, 플레이어 자신의 바다 거주자 친구의 4가지 다른 색상의 맵(카드)을 수집해야 합니다. 먼저 성공하는 자가 승리한다.
각 플레이어는 네 장의 카드(맵) 중 하나를 손에서 테이블 중앙으로 가지고, 테이블 위에 이미 펼쳐져 있는 네 장의 맵과 비교한다. 플레이어는 플레이어의 지도 값과 정확히 일치하는 모든 맵을 가져오거나 플레이어의 지도에 있는 숫자에 더해지는 모든 맵을 가져갈 수 있다. 플레이어가 지정한 친구(해상 거주자)와 일치하는 색상의 맵이 플레이어의 앞에 표시되는 다른 맵에 추가됩니다. 나머지는 플레이어의 폐기 더미에 배치된다. 모든 플레이어가 4장의 맵 카드를 모두 사용한 후 새로운 라운드가 시작됩니다. 표의 중앙에 있는 지도는 그대로 유지됩니다.
특별히 디자인된 카드 몇 장이 게임에 추가적인 재미를 가져다 줍니다. 예를 들어, 이 카드들의 도움으로 그들 앞에 놓여있는 다른 선수들의 지도를 가로채거나 테이블 중앙에 놓여있는 모든 지도를 가져갈 수 있다. 등가 지도가 찍은 지도를 폐기 더미에서 대체할 수 있다. 따라서 플레이어는 자신이 이미 배치한 색상의 친구 맵을 수집하는 것이 좋습니다. 다른 선수들도 각 폐기 더미 안에 어떤 색이 들어 있는지 알아두는 것이 중요하다.
변형에서는 수집된 친구 맵의 진행 값이 더 큰 역할을 한다.
아루바스 트레져 게임은 우리의 어린 플레이 테스터들 (6살에서 10살)과 매우 잘했다. 행운, 쉬운 연산, 그리고 약간의 기억은 게임 플레이의 일부이다. 그 지도들은 삽화도 아름답고 품질도 좋다. 그래서 결국 가족을 위한 정말 아름다운 게임이었고, 3~4명의 보물찾기와 함께라면 더 재미있었다.
베이트와 한스 슈미트
(Mary Prasad의 도움을 받아 Google에서 번역을 수행했습니다. 일부 내용은 이해할 수 없어 생략했습니다.)
각 플레이어는 네 장의 카드(맵) 중 하나를 손에서 테이블 중앙으로 가지고, 테이블 위에 이미 펼쳐져 있는 네 장의 맵과 비교한다. 플레이어는 플레이어의 지도 값과 정확히 일치하는 모든 맵을 가져오거나 플레이어의 지도에 있는 숫자에 더해지는 모든 맵을 가져갈 수 있다. 플레이어가 지정한 친구(해상 거주자)와 일치하는 색상의 맵이 플레이어의 앞에 표시되는 다른 맵에 추가됩니다. 나머지는 플레이어의 폐기 더미에 배치된다. 모든 플레이어가 4장의 맵 카드를 모두 사용한 후 새로운 라운드가 시작됩니다. 표의 중앙에 있는 지도는 그대로 유지됩니다.
특별히 디자인된 카드 몇 장이 게임에 추가적인 재미를 가져다 줍니다. 예를 들어, 이 카드들의 도움으로 그들 앞에 놓여있는 다른 선수들의 지도를 가로채거나 테이블 중앙에 놓여있는 모든 지도를 가져갈 수 있다. 등가 지도가 찍은 지도를 폐기 더미에서 대체할 수 있다. 따라서 플레이어는 자신이 이미 배치한 색상의 친구 맵을 수집하는 것이 좋습니다. 다른 선수들도 각 폐기 더미 안에 어떤 색이 들어 있는지 알아두는 것이 중요하다.
변형에서는 수집된 친구 맵의 진행 값이 더 큰 역할을 한다.
아루바스 트레져 게임은 우리의 어린 플레이 테스터들 (6살에서 10살)과 매우 잘했다. 행운, 쉬운 연산, 그리고 약간의 기억은 게임 플레이의 일부이다. 그 지도들은 삽화도 아름답고 품질도 좋다. 그래서 결국 가족을 위한 정말 아름다운 게임이었고, 3~4명의 보물찾기와 함께라면 더 재미있었다.
베이트와 한스 슈미트
(Mary Prasad의 도움을 받아 Google에서 번역을 수행했습니다. 일부 내용은 이해할 수 없어 생략했습니다.)
A mysterious treasure of the Aruba Pirates is on the sea-bottom and may be claimed. Since a player cannot do this alone, friends must be called, i.e. collect four maps (cards) of the player's own sea inhabitant friend in four different colors. Whoever succeeds first wins.
Each player plays one of their four cards (maps) from their hand to the center of the table and compares it with the four maps which are already laid out on the table. The player may either take all maps matching the value of the player's map exactly or take all maps which add up to the number on the player's map. Maps which match the player's designated friend (sea inhabitant) and are of a missing color are added to the others displayed in front of him/her. The others are placed in the player's own discard pile. After all players have played their hand of four map cards, a new round begins. Maps in the center of the table remain.
A few specially designed cards bring additional excitement to the game. For example, with the help of these cards one can snatch away maps of the other players laid out in front of them or take all maps which are laid out in the table center. One may replace the maps that were taken by equivalent maps from their own discard pile. Therefore it is recommended that the player collect some of their own friend maps of the color he/she has already laid out. It is important for the other players to note which colors are in each discard pile as well.
In a variant the progressing values of collected friend maps play a larger role.
Arubas Treasure game did very well with our younger play testers (ages six to ten years). Luck, easy arithmetic, and some memory are part of game play. The maps are beautifully illustrated and of good quality. Thus all in all a really beautiful game for families, more fun with 3 or 4 treasure seekers.
Beate and Hans Schmidt
(Translation done in Google, with a little help from Mary Prasad - some parts skipped due to being incomprehensible.)
Each player plays one of their four cards (maps) from their hand to the center of the table and compares it with the four maps which are already laid out on the table. The player may either take all maps matching the value of the player's map exactly or take all maps which add up to the number on the player's map. Maps which match the player's designated friend (sea inhabitant) and are of a missing color are added to the others displayed in front of him/her. The others are placed in the player's own discard pile. After all players have played their hand of four map cards, a new round begins. Maps in the center of the table remain.
A few specially designed cards bring additional excitement to the game. For example, with the help of these cards one can snatch away maps of the other players laid out in front of them or take all maps which are laid out in the table center. One may replace the maps that were taken by equivalent maps from their own discard pile. Therefore it is recommended that the player collect some of their own friend maps of the color he/she has already laid out. It is important for the other players to note which colors are in each discard pile as well.
In a variant the progressing values of collected friend maps play a larger role.
Arubas Treasure game did very well with our younger play testers (ages six to ten years). Luck, easy arithmetic, and some memory are part of game play. The maps are beautifully illustrated and of good quality. Thus all in all a really beautiful game for families, more fun with 3 or 4 treasure seekers.
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(Translation done in Google, with a little help from Mary Prasad - some parts skipped due to being incomprehensible.)
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