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BGG랭킹
BGG전체 : 3994
WARGAMES : 938
THEMATIC : 821 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.22 / 5
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디자이너
Richard H. Berg
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아티스트
Dave Dobyski, Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
-
인원
게임 소개
소개(규칙집):
BLACKBEARD 재생 "18세기 초의 해적 황금시대. 각 플레이어는 하나 이상의 해적이 되어 킹의 커미셔너가 그를 추적하거나, 군함이 그를 가로질러 비틀거리거나, 그의 선원들이 그의 목을 베기 전에 재산을 모으고 은퇴하려고 시도한다! 교역로를 오가는 상선들이 대상이다. 상품들은 거의 가치가 없는 물품들에서부터 멋진 스페인과 모굴 보물선들에 이르기까지 다양합니다. 행운, 기술, 교활함 모두 칠해( the海)를 샅샅이 뒤져 명예와 부를 얻는 데 한몫한다. 플레이어는 이 게임이 18세기 해적질을 모방하여 무작위적인 사건을 특징으로 한다는 것을 알아야 한다. 계획할 수 있는 것은 거의 없다. 기회가 왔을 때 공격할 준비가 돼 있고 경솔하지 않고 교활하고 공격적인 선수들이 장기적으로 가장 잘 해낼 것이다.
플레이어들은 해적들의 황금기 동안 주요 해로를 항해하는 유명한 해적들의 역할을 맡는다. 각 플레이어가 한 벌의 카드를 통해 가변 시스템을 통해 지도에서 이동할 때 약탈과 해적질이 기다리고 있습니다. 게임에서 일반적인 턴 순서가 아닌, 플레이어들은 덱에 자신의 지정이 그려질 때 움직인다. 해적의 역할을 하지 않을 때는 해적을 사냥하는 영국 군함 중 한 척의 역할을 맡을 수 있다. 플레이어는 기민한 선택을 하고 약간의 행운을 얻음으로써 수년간 축적된 많은 함대와 함께 부유하고 은퇴한 해적 게임을 끝낼 수 있다.
BLACKBEARD 재생 "18세기 초의 해적 황금시대. 각 플레이어는 하나 이상의 해적이 되어 킹의 커미셔너가 그를 추적하거나, 군함이 그를 가로질러 비틀거리거나, 그의 선원들이 그의 목을 베기 전에 재산을 모으고 은퇴하려고 시도한다! 교역로를 오가는 상선들이 대상이다. 상품들은 거의 가치가 없는 물품들에서부터 멋진 스페인과 모굴 보물선들에 이르기까지 다양합니다. 행운, 기술, 교활함 모두 칠해( the海)를 샅샅이 뒤져 명예와 부를 얻는 데 한몫한다. 플레이어는 이 게임이 18세기 해적질을 모방하여 무작위적인 사건을 특징으로 한다는 것을 알아야 한다. 계획할 수 있는 것은 거의 없다. 기회가 왔을 때 공격할 준비가 돼 있고 경솔하지 않고 교활하고 공격적인 선수들이 장기적으로 가장 잘 해낼 것이다.
플레이어들은 해적들의 황금기 동안 주요 해로를 항해하는 유명한 해적들의 역할을 맡는다. 각 플레이어가 한 벌의 카드를 통해 가변 시스템을 통해 지도에서 이동할 때 약탈과 해적질이 기다리고 있습니다. 게임에서 일반적인 턴 순서가 아닌, 플레이어들은 덱에 자신의 지정이 그려질 때 움직인다. 해적의 역할을 하지 않을 때는 해적을 사냥하는 영국 군함 중 한 척의 역할을 맡을 수 있다. 플레이어는 기민한 선택을 하고 약간의 행운을 얻음으로써 수년간 축적된 많은 함대와 함께 부유하고 은퇴한 해적 게임을 끝낼 수 있다.
Introduction (from the rule book):
BLACKBEARD recreates "The Golden Age of Piracy" at the turn of the 18th century. Each player becomes one or more pirates and attempts to amass a fortune and retire before a King's Commissioner tracks him down, a Warship stumbles across him, or his own crew cuts his throat! Merchant ships plying the trade routes are the targets. Prizes range from near-worthless supplies to the fabulous Spanish and Mogul treasure ships. Luck, skill and cunning all play a part as you comb the Seven Seas (well ... at least three of them) for fame and fortune. Players should be aware that the game simulates 18th century piracy and therefore features random happenstance. Little can be planned. Players who are ready to strike when opportunity presents itself and are wily and aggressive without being rash will fare best in the long run.
Players take up the roles of famous pirates navigating the major sea lanes during the golden age of piracy. Plunder and pirateering await as each player moves about on the map in a variable system through a deck of cards. Rather than the normal turn order in games, players move when their designation is drawn in a deck. When not in the role of their pirate they can take on the role of one of the English military ships hunting the sea for pirates. By making shrewd choices and having some luck the player can end the game a wealthy and retired pirate with a large fleet of ships that have been accumulated over the years.
BLACKBEARD recreates "The Golden Age of Piracy" at the turn of the 18th century. Each player becomes one or more pirates and attempts to amass a fortune and retire before a King's Commissioner tracks him down, a Warship stumbles across him, or his own crew cuts his throat! Merchant ships plying the trade routes are the targets. Prizes range from near-worthless supplies to the fabulous Spanish and Mogul treasure ships. Luck, skill and cunning all play a part as you comb the Seven Seas (well ... at least three of them) for fame and fortune. Players should be aware that the game simulates 18th century piracy and therefore features random happenstance. Little can be planned. Players who are ready to strike when opportunity presents itself and are wily and aggressive without being rash will fare best in the long run.
Players take up the roles of famous pirates navigating the major sea lanes during the golden age of piracy. Plunder and pirateering await as each player moves about on the map in a variable system through a deck of cards. Rather than the normal turn order in games, players move when their designation is drawn in a deck. When not in the role of their pirate they can take on the role of one of the English military ships hunting the sea for pirates. By making shrewd choices and having some luck the player can end the game a wealthy and retired pirate with a large fleet of ships that have been accumulated over the years.
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