-
BGG랭킹
BGG전체 : 5697
WARGAMES : 603
-
-
인원
1-3 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
Emanuele Santandrea
-
아티스트
Emanuele Santandrea
-
인원
게임 소개
스탈린그라드: 볼가의 인페르노는 진정한 솔리테어(AI 대비) 버전을 포함한 4가지 다른 게임 모드로 동작하게 하는 게임 메커니즘으로 2차 대전의 가장 서사시적인 전투 중 하나를 재현한다.
잘 알려진 이 캠페인은 아돌프 히틀러와 이오시프 스탈린 사이의 의지의 충돌이 되었고, 수십만 명의 군대가 죽음 투쟁에 참여했고, 결국 전체 전쟁에서 독일이 패배했다.
인페르노의 지도는 고도로 상세한 항공 정찰 사진으로부터 생성되며 전투가 시작된 1942년 8월 23일처럼 도시와 외곽을 극도로 상세하게 묘사하고 있다. 지도 범위는 라테샨카에서 쿠스포르노에 이르는 주요 도시와 교외를 포함하며, 서쪽으로 검락 비행장, 오를로브카, 알렉산드로브카까지 확장된다. 지도 축척은 1:33,000이고, 각 면을 따라 1.1km를 나타내는 육각형이 있다.
이 게임의 목제 블록 부대는 독일군(일부 돌격 대대와 함께)과 소련군 여단/사단을 나타낸다.
이 게임은 8월 23일부터 11월 20일까지 1개의 캠페인이 있으며, 1시간에서 2시간 정도 소요된다. 9월 남부지역 공격, 10월 산업분야 공격 등 몇 가지 더 짧은 시나리오가 전개되고 있다.
유닛 원목 블록은 전장의 안개 및 쉬운 전력 기록을 제공하며, 카드 구동 시스템은 중요한 역사적 사건과 전투에서의 극적인 놀라움을 가능하게 합니다.
이 게임은 네 가지 다른 게임 모드를 제공합니다.
솔리테어(독일 선수 대 소련 AI)
협력(독일 선수 2명 대 소련 AI)
경쟁력:2(독일 선수 대 소련 선수)
경쟁력:3(독일 선수 2명 대 소련 선수)
복잡성 수준은 중간/높음입니다.
이 게임은 84x60cm(33"x24")의 디테일한 멀티 컬러 맵보드를 통해 플레이된다. 이 게임은 200개 이상의 나무/플라스틱 부품과 50개 가까운 이벤트 카드를 갖추고 있다.
—출판사의 설명
잘 알려진 이 캠페인은 아돌프 히틀러와 이오시프 스탈린 사이의 의지의 충돌이 되었고, 수십만 명의 군대가 죽음 투쟁에 참여했고, 결국 전체 전쟁에서 독일이 패배했다.
인페르노의 지도는 고도로 상세한 항공 정찰 사진으로부터 생성되며 전투가 시작된 1942년 8월 23일처럼 도시와 외곽을 극도로 상세하게 묘사하고 있다. 지도 범위는 라테샨카에서 쿠스포르노에 이르는 주요 도시와 교외를 포함하며, 서쪽으로 검락 비행장, 오를로브카, 알렉산드로브카까지 확장된다. 지도 축척은 1:33,000이고, 각 면을 따라 1.1km를 나타내는 육각형이 있다.
이 게임의 목제 블록 부대는 독일군(일부 돌격 대대와 함께)과 소련군 여단/사단을 나타낸다.
이 게임은 8월 23일부터 11월 20일까지 1개의 캠페인이 있으며, 1시간에서 2시간 정도 소요된다. 9월 남부지역 공격, 10월 산업분야 공격 등 몇 가지 더 짧은 시나리오가 전개되고 있다.
유닛 원목 블록은 전장의 안개 및 쉬운 전력 기록을 제공하며, 카드 구동 시스템은 중요한 역사적 사건과 전투에서의 극적인 놀라움을 가능하게 합니다.
이 게임은 네 가지 다른 게임 모드를 제공합니다.
솔리테어(독일 선수 대 소련 AI)
협력(독일 선수 2명 대 소련 AI)
경쟁력:2(독일 선수 대 소련 선수)
경쟁력:3(독일 선수 2명 대 소련 선수)
복잡성 수준은 중간/높음입니다.
이 게임은 84x60cm(33"x24")의 디테일한 멀티 컬러 맵보드를 통해 플레이된다. 이 게임은 200개 이상의 나무/플라스틱 부품과 50개 가까운 이벤트 카드를 갖추고 있다.
—출판사의 설명
Stalingrad: Inferno on the Volga recreates one of the most epic battles of World War 2 with a game mechanism that makes this work in FOUR different game modes, including a true solitaire (versus AI) version.
The well-known campaign became a clash of wills between Adolf Hitler and Joseph Stalin, involving hundreds of thousands of troops in a death struggle which eventually led to the German defeat in the entire war.
Inferno's map is generated from highly detailed air recon photographs and depicts both the city and outskirts in extreme detail, as it was in August 23, 1942, when the battle began. The map scope includes the main city and the its suburbs from Lateschanka to Kuspornoe, along 30 km of the volga river, and extends to the west as far as Gumrak Airfield, Orlovka, and Alexandrovka. Map scale is 1:33000, with hexes that represent 1,1 kilometer along each side.
The wooden-block units in the game represent regiments for the Germans (with some assault battalions) and brigades/divisions for the Soviets.
The game has one campaign, covering August 23 to November 20 and taking from 1 to 2 hours to play. There are several shorter scenarios in development, such as the September attack to the southern part of the city and the October attack to the industrial sector.
The unit wooden blocks provide fog-of-war and easy recording of strength, while a card-driven system that allows for key historical events and dramatic surprises in battle...
The game offers FOUR different modes of play:
Solitaire (German player versus Soviet AI)
Cooperative (two German players vs Soviet AI)
Competitive:2 (German player vs Soviet Player)
Competitive:3 (two German players vs Soviet Player)
Complexity level is medium/high.
The game is played out over a detailed 84x60 cm (33"x24"), laminated multicolor mapboard. The game features more than 200 wooden/plastic components and near 50 event cards.
—description from the publisher
The well-known campaign became a clash of wills between Adolf Hitler and Joseph Stalin, involving hundreds of thousands of troops in a death struggle which eventually led to the German defeat in the entire war.
Inferno's map is generated from highly detailed air recon photographs and depicts both the city and outskirts in extreme detail, as it was in August 23, 1942, when the battle began. The map scope includes the main city and the its suburbs from Lateschanka to Kuspornoe, along 30 km of the volga river, and extends to the west as far as Gumrak Airfield, Orlovka, and Alexandrovka. Map scale is 1:33000, with hexes that represent 1,1 kilometer along each side.
The wooden-block units in the game represent regiments for the Germans (with some assault battalions) and brigades/divisions for the Soviets.
The game has one campaign, covering August 23 to November 20 and taking from 1 to 2 hours to play. There are several shorter scenarios in development, such as the September attack to the southern part of the city and the October attack to the industrial sector.
The unit wooden blocks provide fog-of-war and easy recording of strength, while a card-driven system that allows for key historical events and dramatic surprises in battle...
The game offers FOUR different modes of play:
Solitaire (German player versus Soviet AI)
Cooperative (two German players vs Soviet AI)
Competitive:2 (German player vs Soviet Player)
Competitive:3 (two German players vs Soviet Player)
Complexity level is medium/high.
The game is played out over a detailed 84x60 cm (33"x24"), laminated multicolor mapboard. The game features more than 200 wooden/plastic components and near 50 event cards.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
456
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18