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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.56 / 5

게임 소개

출판사 입담: "스톰 오브 스틸은 제1차 세계대전의 완벽한 시뮬레이션이다. 세 개의 지도는 피레네 산맥에서 우랄 산맥, 그리고 중동에 이르는 유럽을 포함한다. 세인트루이스에서 싸움이 격렬하다. 상트페테르부르크, 베르됭, 바그다드 그리고 그 너머까지. 이 지도는 1차 대전의 웅장한 경기를 위해 조합될 수도 있고, 동부전선, 서부전선, 중동의 극장급 전투에 별도로 사용될 수도 있다. 게임 규칙은 모듈식 접근 방식을 사용하므로 플레이어가 원하는 수준의 복잡성을 사용할 수 있습니다. 분기별로 차례가 바뀌지만 플레이어는 특별한 캠페인 카드를 사용하여 추가적인 전투 충동을 제공할 수 있으며, 전쟁의 집중적인 공격을 재현할 수 있다. 각 연도별, 각 전선의 시나리오와 함께 전쟁 전체를 위한 성대한 게임이 있다. 1919년까지 계속되는 전쟁에 대한 "what if" 시나리오도 있다.

단위는 육해공군을 대표한다. 지상군은 군단 수준에서 묘사된다. 각 군단은 사단의 수에 따라 등급이 매겨지며, 플레이어는 공격을 위해 집중하거나 방어를 위해 흩어질 수 있다. 군단에는 보병, 충격병, 산악 보병, 기병 등이 있다. 특수 장갑차, 전차 여단, 1919년 전차 군단, 그리고 미국 공수 사단을 위한 계획도 있다. 각 나라마다 고유한 전투 질서가 있기 때문에, 예를 들어 오스트리아-헝가리 제국에는 산악 군단이 있고, 볼셰비키와 독립 민족주의 세력을 대표하는 부대도 있다.

해군부대는 주력함대는 함대급이고, 함대는 순양함과 구축함이다. 상선에 대한 공격을 위한 완전한 잠수함 전투 모듈도 있다. 공중전은 전략적, 전술적 날개로 대표된다. 이 게임의 독특한 특징은 플레이어들이 공중 교리 수준을 높임으로써 공중전 능력을 향상시킬 수 있다는 것이다. 에어 독트린이 개선됨에 따라 플레이어는 요격, 공중 공급, 항공모함 작전을 사용할 수 있다. 파괴적인 측면에서, 플레이어들은 내부로부터 적을 약화시키기 위해 선전 및 파괴 작전을 수행하기 위해 에이전트를 사용할 수 있다.

육상 전투는 세 가지 전투 결과 표를 사용하여 서로 다른 전술을 모델링합니다. 탱크와 충격 부대는 훨씬 더 효과적인 침투 CRT를 사용할 수 있습니다. 해전은 먼저 상대 함대가 서로를 획득하고 포격전을 벌여야 한다. 가벼운 함대는 정찰과 검문검색을 위해 매우 귀중하게 되고, 전함과 전투순양함 함대는 살해를 위해 가까이 접근한다. 공중에서 플레이어는 공중 우위, 폭격을 포함한 다양한 임무를 수행할 수 있다.

산업 생산 모듈은 플레이어들에게 다른 종류의 힘을 생산할 수 있는 능력을 제공한다. 생산은 사기와 연관되어 있고, 대전에서 승리하면 당신 쪽 생산량이 향상되는 반면 처참한 패배는 국내 전선에 타격을 줄 수 있다. 스톰 오브 스틸은 카드 시스템을 사용하여 주요 연산을 생성합니다. 캠페인 카드는 플레이어들에게 추가적인 전투 충동, 전투 보너스, 추가 증원을 제공한다. 슐리펜 플랜과 같은 일부 카드는 더 많은 기동을 제공하는 반면 베르됭과 같은 다른 카드들은 전투를 강화하기 때문에 플레이어는 신중하게 어떤 캠페인을 실행할지 선택해야 한다. 힌덴부르크, 브루실로프, 아라비아 로렌스 등 지도자들을 불러들이는 것은 물론 화학전, 기갑교리 등 전술적 혁신을 허가할 카드도 있다.­
Publishers blurb: "STORM OF STEEL is a complete simulation of World War One. The three maps cover Europe from the Pyrenees to the Urals, plus the Middle East. Fighting rages from St. Petersburg to Verdun to Baghdad and beyond. The maps can be combined for one grand game of the Great War, or they may be used separately for theater-level campaigns of the eastern front, the western front and the Middle East. The game rules use a modular approach, which allows players to employ the level of complexity they desire. Turns are quarterly, but players can use special campaign cards to provide additional move-fight impulses, recreating the intensive offensives of the war. There are scenarios for each year and each front of the war, as well as a grand game for the entire war. There is also a "what if" scenario for the war continuing into 1919.

Units represent land, naval and air forces. Ground forces are portrayed at corps level. Each corps is rated for the number of divisions it includes; so players can concentrate for the offensive or disperse for the defense. Corps include infantry, shock troops, mountain infantry and cavalry. There are also specialized armored car and tank brigades, as well as tank corps for 1919, plus the planned-for American airborne division. Each country has its own unique order of battle so, for example, the Austro-Hungarians have mountain corps, and there are also additional units representing Bolshevik and independent nationalist forces.

Naval units are at the squadron level for capital ships, and flotillas for cruisers and destroyers. There is also a complete submarine warfare module for attacks on merchant shipping. Air warfare is represented by strategic and tactical wings. A unique feature of the game is players can improve their aerial warfare capabilities by increasing their air doctrine level. As air doctrine improves, players can employ interception, aerial supply and aircraft carrier operations. On the subversive side, players can utilize agents to conduct propaganda and sabotage operations to undermine their foes from within.

Land combat uses three different combat results tables to model different tactics. Tank and shock troop units can use the much more effective Infiltration CRT. Naval combat requires opposing fleets to first acquire each other, then engage in gunnery. Lighter fleet units become invaluable for recon and screening, while battleships and battlecruiser squadrons close in for the kill. In the air, players can execute a variety of missions, including air superiority and bombardment.

An industrial production module gives players the capability to produce different types of forces. Production is tied to morale, and winning great battles will enhance your side's output while a disastrous defeat may lead to strikes on the home front. Storm of Steel uses a card system to generate major operations. Campaign cards give players additional move-fight impulses, combat bonuses and extra reinforcements. Players have to carefully choose which campaigns they will implement because some cards, such as the Schlieffen Plan, will provide for more maneuver, while others, such as Verdun, will enhance combat. There are also cards that will grant tactical innovations such as chemical warfare and armored doctrine, as well as bringing into play leaders such as Hindenburg, Brusilov and Lawrence of Arabia."

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