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BGG랭킹
BGG전체 : 14762
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Michel "Mad Mickey" Nguyen
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아티스트
Matthieu Martin
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인원
게임 소개
축구 클럽을 운영하고 그것을 승리로 이끌어라.
- 풋클럽은 이적시장에서의 영입, 팀 라인업, 경기 전 전략, 코칭 등 모든 것을 통제하는 전술적 차원의 카드게임이다.
- 풋클럽은 실제 축구 경기의 스릴과 감정을 포함하여 축구 경험에 대한 완전한 몰입도를 제공합니다!
- 2가지 게임 모드를 사용할 수 있습니다. Pee Wee 모드(15분): 간단하고, 누구나 쉽게 접근할 수 있으며, 게임을 발견하기에 완벽하며, 초보자는 물론 어린 선수들도 쉽게 끌어들일 수 있다. 전문가 모드(60분) : 전략적으로 풍부하고 재생 가치가 높아 경험 많은 선수들을 만족시킬 수 있다.
목표는 축구 경기를 하고 상대보다 적어도 한 골은 더 넣음으로써 게임에서 이기는 것이다. 각 선수는 이적 기간 동안 드래프트 메커니즘을 사용하여 자신의 팀을 구성한다.
프리게임에서 각 선수는 팀의 라인업(경기장에서의 팀 배치)을 선택하고 동시에 전술적인 선택을 하여 팀이 어떻게 경기를 치를지 결정한다. 이를 위해 각 플레이어는 사용 가능한 42개의 카드 중 14개의 카드를 선택하여 덱을 구축한다(예: 4개의 태클, 2개의 역습 등).
경기는 두 부분으로 나뉜다. 반은 5라운드로 구성되어 있습니다. 각 라운드는 여러 단계를 거친다.
- 그리다,
- 대체,
- 볼 소유(각 팀이 공을 되찾기 위해 카드를 번갈아 치른다.)
- 공격(볼을 소유한 팀이 골을 넣으려고 함),
선수들이 더 이상 카드를 뽑지 못할 때 전반전이 끝난다. 그리고 나서 각 선수들은 후반전을 시작하기 위해 새로운 14장의 카드 덱을 만든다.
경기는 후반전이 끝나면 끝난다. 가장 많은 골을 넣은 팀이 승리합니다. 경기는 무승부, 즉 두 선수의 무승부로 끝날 수도 있다. 이 경우 승자를 가리기 위해 선수들은 연장전에 돌입하고 필요한 경우 승부차기를 통해 경기를 계속하기로 합의할 수 있다.
경기를 시작하기 전에, 선수들은 홈 앤 어웨이 양대결을 결정할 수 있다.
이 게임의 주요 부분은 데크빌딩과 카드놀이이다.
이 게임은 50개의 팀 카드, 84개의 매치 카드, 2개의 캅 카드, 8개의 도움말 카드, 24개의 스코어 카드, 70개의 토큰, 1개의 피위 규칙집, 1개의 전문가 규칙집, 2개의 6면 주사위, 1개의 다양한 색 주사위, 1개의 상자 크기(230x168x35mm)를 포함한다. 카드의 크기는 3.1 x 2.4인치(88x63mm)입니다.
- 풋클럽은 이적시장에서의 영입, 팀 라인업, 경기 전 전략, 코칭 등 모든 것을 통제하는 전술적 차원의 카드게임이다.
- 풋클럽은 실제 축구 경기의 스릴과 감정을 포함하여 축구 경험에 대한 완전한 몰입도를 제공합니다!
- 2가지 게임 모드를 사용할 수 있습니다. Pee Wee 모드(15분): 간단하고, 누구나 쉽게 접근할 수 있으며, 게임을 발견하기에 완벽하며, 초보자는 물론 어린 선수들도 쉽게 끌어들일 수 있다. 전문가 모드(60분) : 전략적으로 풍부하고 재생 가치가 높아 경험 많은 선수들을 만족시킬 수 있다.
목표는 축구 경기를 하고 상대보다 적어도 한 골은 더 넣음으로써 게임에서 이기는 것이다. 각 선수는 이적 기간 동안 드래프트 메커니즘을 사용하여 자신의 팀을 구성한다.
프리게임에서 각 선수는 팀의 라인업(경기장에서의 팀 배치)을 선택하고 동시에 전술적인 선택을 하여 팀이 어떻게 경기를 치를지 결정한다. 이를 위해 각 플레이어는 사용 가능한 42개의 카드 중 14개의 카드를 선택하여 덱을 구축한다(예: 4개의 태클, 2개의 역습 등).
경기는 두 부분으로 나뉜다. 반은 5라운드로 구성되어 있습니다. 각 라운드는 여러 단계를 거친다.
- 그리다,
- 대체,
- 볼 소유(각 팀이 공을 되찾기 위해 카드를 번갈아 치른다.)
- 공격(볼을 소유한 팀이 골을 넣으려고 함),
선수들이 더 이상 카드를 뽑지 못할 때 전반전이 끝난다. 그리고 나서 각 선수들은 후반전을 시작하기 위해 새로운 14장의 카드 덱을 만든다.
경기는 후반전이 끝나면 끝난다. 가장 많은 골을 넣은 팀이 승리합니다. 경기는 무승부, 즉 두 선수의 무승부로 끝날 수도 있다. 이 경우 승자를 가리기 위해 선수들은 연장전에 돌입하고 필요한 경우 승부차기를 통해 경기를 계속하기로 합의할 수 있다.
경기를 시작하기 전에, 선수들은 홈 앤 어웨이 양대결을 결정할 수 있다.
이 게임의 주요 부분은 데크빌딩과 카드놀이이다.
이 게임은 50개의 팀 카드, 84개의 매치 카드, 2개의 캅 카드, 8개의 도움말 카드, 24개의 스코어 카드, 70개의 토큰, 1개의 피위 규칙집, 1개의 전문가 규칙집, 2개의 6면 주사위, 1개의 다양한 색 주사위, 1개의 상자 크기(230x168x35mm)를 포함한다. 카드의 크기는 3.1 x 2.4인치(88x63mm)입니다.
Manage a football club and lead it to victory.
- FootClub is a card game with a tactical dimension in which you control everything: recruitment during the transfer window, team lineup, pre-match strategy and coaching during the game.
- Footclub offers a total immersion into the football experience, including the thrill and emotions of a real football match!
- 2 game modes available. Pee Wee mode (15 min): simple, accessible for all, perfect to discover the game, it will easily attract beginners as well as young players. Expert mode (60 min): strategically rich and with great replay value, it will satisfy experienced players.
The aim is to play a football match and to win the game, by scoring at least one more goal than your opponent. Each player builds its own team during the transfer window using a drafting mechanism.
During the pre-game, each player chooses the lineup of its team (the team's layout on the field) and makes, at the same time, tactical choices to decide how the team will play. In order to do so, each player builds a deck with 14 cards selected among the 42 cards available (such as, for example, 4 tackles, 2 counter-attacks, etc.).
The match is divided into two halves. A half consists of 5 rounds. Each round takes several steps:
- draw,
- substitutions,
- ball possession (each team plays cards alternatively to recover the ball),
- offensive (the team that possesses the ball tries to score a goal),
The first half ends when the players can no longer draw cards. Each player then builds a new 14-card deck to start the second half.
The game ends when the second half is over. The team that scored the most goals wins. A match can also ends up in a draw, a tie between the two players. In such a case and in order to determinate a winner, the players can agree to continue the game by going into extra time and, if necessary, a penalty shoot-out.
Prior to starting the match, the players can decide to have a two-leg home and away confrontation.
Major part of the game is deckbuilding and playing cards.
This game includes the following components: 50 team cards; 84 match cards; 2 Kop cards; 8 help cards; 24 score cards; 70 tokens; 1 Pee Wee rulebook; 1 Expert rulebook; 2 six-sided dice; 1 multi colored dice; Dimensions of the box 9.1 x 6.6 x 1.2 inches (230x168x35mm); Dimensions of the cards 3.1 x 2.4 inches (88x63mm).
- FootClub is a card game with a tactical dimension in which you control everything: recruitment during the transfer window, team lineup, pre-match strategy and coaching during the game.
- Footclub offers a total immersion into the football experience, including the thrill and emotions of a real football match!
- 2 game modes available. Pee Wee mode (15 min): simple, accessible for all, perfect to discover the game, it will easily attract beginners as well as young players. Expert mode (60 min): strategically rich and with great replay value, it will satisfy experienced players.
The aim is to play a football match and to win the game, by scoring at least one more goal than your opponent. Each player builds its own team during the transfer window using a drafting mechanism.
During the pre-game, each player chooses the lineup of its team (the team's layout on the field) and makes, at the same time, tactical choices to decide how the team will play. In order to do so, each player builds a deck with 14 cards selected among the 42 cards available (such as, for example, 4 tackles, 2 counter-attacks, etc.).
The match is divided into two halves. A half consists of 5 rounds. Each round takes several steps:
- draw,
- substitutions,
- ball possession (each team plays cards alternatively to recover the ball),
- offensive (the team that possesses the ball tries to score a goal),
The first half ends when the players can no longer draw cards. Each player then builds a new 14-card deck to start the second half.
The game ends when the second half is over. The team that scored the most goals wins. A match can also ends up in a draw, a tie between the two players. In such a case and in order to determinate a winner, the players can agree to continue the game by going into extra time and, if necessary, a penalty shoot-out.
Prior to starting the match, the players can decide to have a two-leg home and away confrontation.
Major part of the game is deckbuilding and playing cards.
This game includes the following components: 50 team cards; 84 match cards; 2 Kop cards; 8 help cards; 24 score cards; 70 tokens; 1 Pee Wee rulebook; 1 Expert rulebook; 2 six-sided dice; 1 multi colored dice; Dimensions of the box 9.1 x 6.6 x 1.2 inches (230x168x35mm); Dimensions of the cards 3.1 x 2.4 inches (88x63mm).
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