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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
넌 위르의 위버야 한약과 마법 주문과 물약을 담당하지 위르의 나무 아래에 있는 당신의 정원은 당신의 공예에 필요한 꽃과 약초를 기릅니다.
수확할 때, 여러분은 여러분이 아끼는 사람들을 위해 필요한 것을 모으기 시작했습니다. 장난꾸러기 게이주가 당신의 정원에서 하복을 일으키는 것을 막으려고 노력하면서 필요한 모든 것을 수확할 수 있는 날이 왔습니다.
만약 당신이 그들을 만족시킬 적절한 꽃과 허브의 조합을 찾을 수 있다면, 그들은 당신을 친구로 여기고 다른 곳으로 이동할 것입니다.
우승하기 위해:
이 게임의 목표는 가든에서 네이처 카드를 제외한 모든 카드를 수확하여 모든 게이주가 떠나도록 유인하는 것입니다.
설정:
8장의 게이주 카드를 섞고 그 중 4장을 뽑습니다. 게임에서 다른 사람을 제거합니다. 이렇게 그려진 4개의 케이주를 44장의 네이처 카드 더미 위에 놓고 이 카드를 섞어서 12장씩 4줄로 뒤집어서 펴세요. 여기가 가든입니다.
이 행들 아래에 5장의 카드를 위한 공간을 남겨두세요. 이 지역이 바스켓입니다.
또한 게임 중에 폐기 파일인 하비스트를 만듭니다.
재생하기:
행에 있는 두 개의 인접한 카드 중 하나를 선택할 수 있습니다. 행에 있는 두 개의 인접한 카드는 동일한 수트나 번호를 공유하거나, 두 개의 Nature 카드가 한 쌍 사이에 제거되도록 선택한 경우입니다(참고: Keiju 카드는 카드 사이에 없을 수 있습니다).
이 두 개의 카드 중 하나만 선택되고 추수 카드나 바스켓에 놓입니다. 행에서 카드를 제거할 때마다 제거된 카드의 오른쪽 또는 왼쪽으로 카드를 밀어 행의 공백을 채웁니다. 카드는 공백이 채워질 때 맨 아래 행에서 위로 또는 맨 위 행에서 아래로 이동합니다.
하비스트 - 이것은 버림받은 더미이며, 게임이 종료될 때 이 더미의 카드당 1포인트를 받게 됩니다.
바스켓 - 하비에 카드를 넣는 대신 바스켓에 있는 5개의 카드 ‘piles’ 중 하나에 카드를 넣을 수 있습니다. 바구니에 있는 카드는 정원에 있는 게이주가 떠나도록 유인하는 데 사용됩니다.
Keju는 가장 낮은 것부터 가장 높은 것 순으로 제거되어야 합니다. 언제든지 바스켓의 더미 위에 있는 카드가 가든의 다음 번 번호의 케이주 카드에 표시된 요청과 일치할 경우, 게임이 종료될 때 10점이 되는 하비스트로 해당 케이주를 제거할 수 있습니다.
그런 다음 게이주를 매수하기 위해 사용된 네다섯 장의 카드는 게임에서 제거되고 점수를 얻지 못합니다. Keju는 정장이 없어요. 카드 행에 막힌 영역이 형성되어 적합한 카드를 제거하는 방법에 영향을 줄 수 있습니다.
바구니에 카드를 넣으면서 이전에 바구니에 있던 카드가 가려지게 되는데, 이 카드는 케이주를 유인하는 데 사용되어야만 드러날 수 있다.
점수 매기기:
게임 종료 시 다음을 받을 수 있습니다.
하비스트에서 네이처 카드당 1점.
하비스트에서 케이주 한 명당 10점.
Garden에 남은 Keiju는 각각 -5점입니다.
정원에 남아있는 네이처 카드는 각각 -1점입니다.
바스켓에 남은 카드는 당신에게 불리하거나 득이 되지 않습니다.
이 게임은 전통적인 카드 덱으로 할 수 있습니다.
수확할 때, 여러분은 여러분이 아끼는 사람들을 위해 필요한 것을 모으기 시작했습니다. 장난꾸러기 게이주가 당신의 정원에서 하복을 일으키는 것을 막으려고 노력하면서 필요한 모든 것을 수확할 수 있는 날이 왔습니다.
만약 당신이 그들을 만족시킬 적절한 꽃과 허브의 조합을 찾을 수 있다면, 그들은 당신을 친구로 여기고 다른 곳으로 이동할 것입니다.
우승하기 위해:
이 게임의 목표는 가든에서 네이처 카드를 제외한 모든 카드를 수확하여 모든 게이주가 떠나도록 유인하는 것입니다.
설정:
8장의 게이주 카드를 섞고 그 중 4장을 뽑습니다. 게임에서 다른 사람을 제거합니다. 이렇게 그려진 4개의 케이주를 44장의 네이처 카드 더미 위에 놓고 이 카드를 섞어서 12장씩 4줄로 뒤집어서 펴세요. 여기가 가든입니다.
이 행들 아래에 5장의 카드를 위한 공간을 남겨두세요. 이 지역이 바스켓입니다.
또한 게임 중에 폐기 파일인 하비스트를 만듭니다.
재생하기:
행에 있는 두 개의 인접한 카드 중 하나를 선택할 수 있습니다. 행에 있는 두 개의 인접한 카드는 동일한 수트나 번호를 공유하거나, 두 개의 Nature 카드가 한 쌍 사이에 제거되도록 선택한 경우입니다(참고: Keiju 카드는 카드 사이에 없을 수 있습니다).
이 두 개의 카드 중 하나만 선택되고 추수 카드나 바스켓에 놓입니다. 행에서 카드를 제거할 때마다 제거된 카드의 오른쪽 또는 왼쪽으로 카드를 밀어 행의 공백을 채웁니다. 카드는 공백이 채워질 때 맨 아래 행에서 위로 또는 맨 위 행에서 아래로 이동합니다.
하비스트 - 이것은 버림받은 더미이며, 게임이 종료될 때 이 더미의 카드당 1포인트를 받게 됩니다.
바스켓 - 하비에 카드를 넣는 대신 바스켓에 있는 5개의 카드 ‘piles’ 중 하나에 카드를 넣을 수 있습니다. 바구니에 있는 카드는 정원에 있는 게이주가 떠나도록 유인하는 데 사용됩니다.
Keju는 가장 낮은 것부터 가장 높은 것 순으로 제거되어야 합니다. 언제든지 바스켓의 더미 위에 있는 카드가 가든의 다음 번 번호의 케이주 카드에 표시된 요청과 일치할 경우, 게임이 종료될 때 10점이 되는 하비스트로 해당 케이주를 제거할 수 있습니다.
그런 다음 게이주를 매수하기 위해 사용된 네다섯 장의 카드는 게임에서 제거되고 점수를 얻지 못합니다. Keju는 정장이 없어요. 카드 행에 막힌 영역이 형성되어 적합한 카드를 제거하는 방법에 영향을 줄 수 있습니다.
바구니에 카드를 넣으면서 이전에 바구니에 있던 카드가 가려지게 되는데, 이 카드는 케이주를 유인하는 데 사용되어야만 드러날 수 있다.
점수 매기기:
게임 종료 시 다음을 받을 수 있습니다.
하비스트에서 네이처 카드당 1점.
하비스트에서 케이주 한 명당 10점.
Garden에 남은 Keiju는 각각 -5점입니다.
정원에 남아있는 네이처 카드는 각각 -1점입니다.
바스켓에 남은 카드는 당신에게 불리하거나 득이 되지 않습니다.
이 게임은 전통적인 카드 덱으로 할 수 있습니다.
You are a Weaver of Wyr, responsible for herbal medicine and magic spells and potions. Your garden beneath the trees of Wyr grow the flowers and herbs you need for your craft.
In the time of harvest you set out to gather what you will require for those you care for. You have a day to harvest all you will need while trying to stop the mischievous Keiju from causing havok in your Garden.
If you can find the right combination of flowers and herbs to satisfy them, they will consider you a friend and move elsewhere.
To Win:
The goal of the game is to harvest all but one of the Nature cards from the Garden and entice all the Keiju to leave.
Setup:
Shuffle the deck of 8 Keiju cards and draw 4 of them. Remove the others from the game. Place these 4 drawn Keiju on top of the pile of 44 Nature cards and shuffle this deck of cards and lay them out face up in 4 rows of 12 cards each This area is the Garden.
Leave room for 5 cards below these rows. This area is the Basket.
You will also create a discard pile - the Harvest - during the game.
To Play:
You may choose one of any two matching cards from any of the rows if your choice is: two adjacent cards within the rows, sharing the same suit or number OR if there are exactly two other adjacent Nature cards between the pair you are choosing to remove one of (Note: A Keiju card may not be one of these in between cards).
Only one of these two cards is chosen and is then placed either in the Harvest or the Basket. Each time you remove a card from a row, slide any cards to the right or left of the removed card to fill in any gaps across the rows. Cards are moved from the bottom rows upward or the top row downwards as a gap is filled.
The Harvest - This is a discard pile, you will receive one point for each card in this pile at the end of the game.
The Basket - Instead of placing cards in the Harvest you may place a card instead in one of 5 card ‘piles’ in your Basket. Cards in your Basket are used to entice the Keiju in your Garden to leave.
Keiju must be removed in numerical order, lowest to highest. If, at any time, cards on top of the piles in the Basket match a request as shown on the next consectuive numbered Keiju card in the Garden, you may remove that Keiju to the Harvest where it is worth 10 points at the end of the game.
The four or five cards used to bribe the Keiju are then removed from the game and will not score any points. Keiju do not have suits. They will form blocked areas in the rows of cards which can affect how you remove the suited cards.
As you play cards to the Basket you will cover up previous cards played there, which can then only be revealed once they are used to entice Keiju.
Scoring:
At game end you will receive:
1 point per Nature card in the Harvest.
10 points per Keiju in the Harvest.
Any Keiju left in the Garden are -5 points each.
Any Nature cards left in the Garden are -1 point each.
Cards remaining in the Basket count neither for nor against you.
This game can be played with a traditional card deck.
In the time of harvest you set out to gather what you will require for those you care for. You have a day to harvest all you will need while trying to stop the mischievous Keiju from causing havok in your Garden.
If you can find the right combination of flowers and herbs to satisfy them, they will consider you a friend and move elsewhere.
To Win:
The goal of the game is to harvest all but one of the Nature cards from the Garden and entice all the Keiju to leave.
Setup:
Shuffle the deck of 8 Keiju cards and draw 4 of them. Remove the others from the game. Place these 4 drawn Keiju on top of the pile of 44 Nature cards and shuffle this deck of cards and lay them out face up in 4 rows of 12 cards each This area is the Garden.
Leave room for 5 cards below these rows. This area is the Basket.
You will also create a discard pile - the Harvest - during the game.
To Play:
You may choose one of any two matching cards from any of the rows if your choice is: two adjacent cards within the rows, sharing the same suit or number OR if there are exactly two other adjacent Nature cards between the pair you are choosing to remove one of (Note: A Keiju card may not be one of these in between cards).
Only one of these two cards is chosen and is then placed either in the Harvest or the Basket. Each time you remove a card from a row, slide any cards to the right or left of the removed card to fill in any gaps across the rows. Cards are moved from the bottom rows upward or the top row downwards as a gap is filled.
The Harvest - This is a discard pile, you will receive one point for each card in this pile at the end of the game.
The Basket - Instead of placing cards in the Harvest you may place a card instead in one of 5 card ‘piles’ in your Basket. Cards in your Basket are used to entice the Keiju in your Garden to leave.
Keiju must be removed in numerical order, lowest to highest. If, at any time, cards on top of the piles in the Basket match a request as shown on the next consectuive numbered Keiju card in the Garden, you may remove that Keiju to the Harvest where it is worth 10 points at the end of the game.
The four or five cards used to bribe the Keiju are then removed from the game and will not score any points. Keiju do not have suits. They will form blocked areas in the rows of cards which can affect how you remove the suited cards.
As you play cards to the Basket you will cover up previous cards played there, which can then only be revealed once they are used to entice Keiju.
Scoring:
At game end you will receive:
1 point per Nature card in the Harvest.
10 points per Keiju in the Harvest.
Any Keiju left in the Garden are -5 points each.
Any Nature cards left in the Garden are -1 point each.
Cards remaining in the Basket count neither for nor against you.
This game can be played with a traditional card deck.
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