-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Richard Yaner
-
아티스트
Aaron Boyd
-
인원
게임 소개
인류가 지향해 온 기술 미래가 마침내 우리에게 다가왔다! 안타깝게도, 기술의 미래는 우리가 생각했던 것과는 다르다; 기술은 우리를 우리 자신으로부터 구할 수 없었고, 호버보드나 떠다니는 자동차도 보이지 않는다. 우리의 희망과 꿈과는 달리, 네 개의 거대 기업이 우리 삶의 모든 면을 지배하고 좌우한다.
Dark.net에서 플레이어들은 데이터 네트워크를 통해 귀중한 정보를 얻기 위해 전송을 가로챈다. 플레이어들은 평판 획득을 위해 펜스를 사용하여 정보를 사고 팔기 때문에 더 많은 정보를 수집할 수 있습니다. 자신의 명성을 높이기 위해 플레이어들은 크레딧을 쌓고, 네트워크를 확장하고, 정보원을 고용하고, 네트워크 부스터를 설치하고, 연락처를 만들 것이다. 게임 종료 시 누구보다 평판이 좋으면 승리합니다.
Dark.net에서 플레이어들은 데이터 네트워크를 통해 귀중한 정보를 얻기 위해 전송을 가로챈다. 플레이어들은 평판 획득을 위해 펜스를 사용하여 정보를 사고 팔기 때문에 더 많은 정보를 수집할 수 있습니다. 자신의 명성을 높이기 위해 플레이어들은 크레딧을 쌓고, 네트워크를 확장하고, 정보원을 고용하고, 네트워크 부스터를 설치하고, 연락처를 만들 것이다. 게임 종료 시 누구보다 평판이 좋으면 승리합니다.
The tech-future which mankind has been working towards is finally upon us! Sadly, the tech-future is not all we thought it was cracked up to be; technology couldn't save us from ourselves, and there are no hoverboards or floating cars in sight. Contrary to our hopes and dreams, four mega-corporations dominate and dictate every aspect of our lives.
In Dark.net, players intercept transmissions to gain valuable information via their data network. Players use fences to buy and sell information so they can boost their ability to gather even more information, all in the service of acquiring reputation. To boost their reputation, players will accrue credits, extend their network, hire informants, install network boosters, and make contacts. Have more reputation than anyone else at game's end, and you win.
In Dark.net, players intercept transmissions to gain valuable information via their data network. Players use fences to buy and sell information so they can boost their ability to gather even more information, all in the service of acquiring reputation. To boost their reputation, players will accrue credits, extend their network, hire informants, install network boosters, and make contacts. Have more reputation than anyone else at game's end, and you win.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18