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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
섀도우 어폰 라사다르의 마지막 3부작 게임 중 첫 번째 게임
이것은 라싸다의 장로 워든과 그 추종자들이 차원면 사이의 경계로부터 그림자마직의 침입을 저지하기 위해 노력하는 짧은 2인 2선 놀이이다. 이 사건들은 그레이킹과 까마귀 부부와의 전쟁과 남부의 남작들의 침입 이후에 일어난다. 주술로 인한 손상으로 치수 사이에 갈라짐과 인열이 발생했습니다.
설정:
플레이어는 누가 섀도마직 선수가 될 것인지, 누가 라사다르의 수비대를 대표할 것인지를 선택한다. 위치 카드가 섞이고 플레이어 사이에 7개가 일렬로 위로 향합니다. 위치 카드를 필요에 따라 돌리면 위치 이름이 워든 플레이어에서 읽을 수 있는 동일한 방향으로 모두 회전합니다. 나머지 2장의 카드는 게임에서 제거됩니다.
플레이어 카드는 각 플레이어에게 제공됩니다. 그들은 그것을 위치 카드의 측면인 Wardens 또는 Shadowmajik 쪽으로 향해야 합니다.
플레이어는 각각 4개의 주사위와 4개의 흰색 또는 검은색 큐브를 모두 선택합니다.
재생:
플레이어들은 동시에 라운드를 돌아가며 현재의 위치 카드(노란색 큐브 마커로 지정됨)에서 전투를 벌인다. 두 플레이어 모두 한 손을 플레이어 카드의 상단에 놓고 각각의 주사위 4개를 굴려 손 뒤에 숨깁니다. 주사위는 플레이어 카드의 네 모서리 옆에 배치된다.
2 주사위는 배틀 주사위로 해당 위치에서 기본 배틀 번호로 합산됩니다.
1 다이는 파워 다이이며 플레이어’s 트랙에서 추가 마나 또는 섀도마직 포인트를 얻는 데 사용할 수 있습니다(다이의 값은 2로 나누어 얻은 총 마나 또는 섀도마직으로 올림). 선수는 트랙에 나열된 최대 MP 또는 SP보다 더 많은 MP 또는 SP를 가질 수 없습니다.
1 다이는 플레이어 카드에 나열된 대로 주문을 거는 데 사용할 수 있습니다. 플레이어는 다이 값과 같거나 다이 값보다 정확히 한 개의 값을 매길 수 있으며, 그렇게 하기 위해 나열된 MP나 SP를 지불해야 한다. 어떤 주문은 다이 페이스 옆에 공명 아이콘을 보여준다. 현재 위치에 일치하는 공명 아이콘이 있다면 이러한 철자의 가격은 MP 또는 SP보다 1이 저렴합니다.
파워 다이와 캐스팅 다이 두 개를 동시에 사용할 수 없습니다. 이 주사위 중 하나만 코너에 활성 다이로 배치됩니다.
그리고 두 선수 모두 3개의 주사위를 펼칩니다.
전투 번호가 강한 플레이어는 현재 위치 카드의 각 트랙에 큐브를 여러 칸 배치 및/또는 이동합니다. 이것은 노모그래프 표를 기반으로 계산된다.
플레이어는 3개의 큐브만 가지고 있으므로 7개의 로케이션에서 힘을 배치할 위치와 경쟁할 위치를 결정해야 합니다.
위치가 당첨되면(플레이어’s 큐브가 트랙에서 가장 높은 공간으로 이동하면) 카드를 우승자 쪽으로 밀어넣어 위치를 제어할 수 있습니다. 그 위치는 다시 논쟁의 대상이 되지 않을 것이다. 플레이어들은 그들의 큐브를 카드에서 일반 물품으로 다시 가져갑니다. 현재 제어된 위치에 남아 있는 공백을 채우려면 위치 카드를 밀어야 합니다.
매 라운드 후, 진 플레이어는 노란색 큐브를 이동할 다음 위치를 결정합니다.
게임 종료:
플레이는 한 명의 플레이어가 4개의 위치를 장악할 때까지 계속됩니다.
—출판사의 설명
이것은 라싸다의 장로 워든과 그 추종자들이 차원면 사이의 경계로부터 그림자마직의 침입을 저지하기 위해 노력하는 짧은 2인 2선 놀이이다. 이 사건들은 그레이킹과 까마귀 부부와의 전쟁과 남부의 남작들의 침입 이후에 일어난다. 주술로 인한 손상으로 치수 사이에 갈라짐과 인열이 발생했습니다.
설정:
플레이어는 누가 섀도마직 선수가 될 것인지, 누가 라사다르의 수비대를 대표할 것인지를 선택한다. 위치 카드가 섞이고 플레이어 사이에 7개가 일렬로 위로 향합니다. 위치 카드를 필요에 따라 돌리면 위치 이름이 워든 플레이어에서 읽을 수 있는 동일한 방향으로 모두 회전합니다. 나머지 2장의 카드는 게임에서 제거됩니다.
플레이어 카드는 각 플레이어에게 제공됩니다. 그들은 그것을 위치 카드의 측면인 Wardens 또는 Shadowmajik 쪽으로 향해야 합니다.
플레이어는 각각 4개의 주사위와 4개의 흰색 또는 검은색 큐브를 모두 선택합니다.
재생:
플레이어들은 동시에 라운드를 돌아가며 현재의 위치 카드(노란색 큐브 마커로 지정됨)에서 전투를 벌인다. 두 플레이어 모두 한 손을 플레이어 카드의 상단에 놓고 각각의 주사위 4개를 굴려 손 뒤에 숨깁니다. 주사위는 플레이어 카드의 네 모서리 옆에 배치된다.
2 주사위는 배틀 주사위로 해당 위치에서 기본 배틀 번호로 합산됩니다.
1 다이는 파워 다이이며 플레이어’s 트랙에서 추가 마나 또는 섀도마직 포인트를 얻는 데 사용할 수 있습니다(다이의 값은 2로 나누어 얻은 총 마나 또는 섀도마직으로 올림). 선수는 트랙에 나열된 최대 MP 또는 SP보다 더 많은 MP 또는 SP를 가질 수 없습니다.
1 다이는 플레이어 카드에 나열된 대로 주문을 거는 데 사용할 수 있습니다. 플레이어는 다이 값과 같거나 다이 값보다 정확히 한 개의 값을 매길 수 있으며, 그렇게 하기 위해 나열된 MP나 SP를 지불해야 한다. 어떤 주문은 다이 페이스 옆에 공명 아이콘을 보여준다. 현재 위치에 일치하는 공명 아이콘이 있다면 이러한 철자의 가격은 MP 또는 SP보다 1이 저렴합니다.
파워 다이와 캐스팅 다이 두 개를 동시에 사용할 수 없습니다. 이 주사위 중 하나만 코너에 활성 다이로 배치됩니다.
그리고 두 선수 모두 3개의 주사위를 펼칩니다.
전투 번호가 강한 플레이어는 현재 위치 카드의 각 트랙에 큐브를 여러 칸 배치 및/또는 이동합니다. 이것은 노모그래프 표를 기반으로 계산된다.
플레이어는 3개의 큐브만 가지고 있으므로 7개의 로케이션에서 힘을 배치할 위치와 경쟁할 위치를 결정해야 합니다.
위치가 당첨되면(플레이어’s 큐브가 트랙에서 가장 높은 공간으로 이동하면) 카드를 우승자 쪽으로 밀어넣어 위치를 제어할 수 있습니다. 그 위치는 다시 논쟁의 대상이 되지 않을 것이다. 플레이어들은 그들의 큐브를 카드에서 일반 물품으로 다시 가져갑니다. 현재 제어된 위치에 남아 있는 공백을 채우려면 위치 카드를 밀어야 합니다.
매 라운드 후, 진 플레이어는 노란색 큐브를 이동할 다음 위치를 결정합니다.
게임 종료:
플레이는 한 명의 플레이어가 4개의 위치를 장악할 때까지 계속됩니다.
—출판사의 설명
The first of the final 3 trilogy games in the Shadows Upon Lassadar world
This is a short, two player, battle-line style game in which the remaining Elder Wardens of Lassadar and their followers try and stop the incursions of Shadowmajik from the boundaries between dimensional planes. Events take place after the wars against the Grayking and Raven Consort and the invasions of the Barons of the South. Damage due to spell casting has caused rifts and tears between dimensions.
Setup:
Players choose who will be the Shadowmajik player and who will represent the Wardens of Lassadar. The Location cards are shuffled and 7 are dealt face up in a row between the players. Rotate the Location cards as required so they are all in the same orientation with the Location name readable to the Warden Player. The remaining 2 cards are removed from the game.
A Player card is given to each player. They should orient it toward their side of the Location cards - Wardens or Shadowmajik.
Players each take 4 dice and all 4 of either the white or black cubes.
Play:
Players take simultaneous turns in a round, competing in battle at the current Location card (as designated by the yellow cube marker) and contesting over it. Both players place one hand at the top of their Player card and then players roll their respective 4 dice and keep them hidden behind their hand. Dice are placed adjacent to the four corners of their Player cards.
2 Dice are Battle dice and are added together as the base Battle Number in that location.
1 Die is the Power die and may be used to gain additional Mana or Shadowmajik points on a player’s track (the die value is divided by 2 and rounded up for the total Mana or Shadowmajik gained). A player may never possess more MP or SP than the maximum (6) listed on the track.
1 Die is the Casting die and may be used to cast a spell as listed on player card. A player may cast a spell equal to the die value or exactly one value below die value and must pay the listed MP or SP to do so. Certain spells show a Resonance icon next to the die face. If the current location has a matching Resonance icon those spells cost 1 less MP or SP.
You may not use a Power and Casting die on same turn. Only one of these dice will be placed on a corner as an active die.
Both players then reveal their 3 placed dice.
The player with the stronger Battle Number will place and/or move a cube on their respective track on the current Location card a number of spaces. This is calculated based on a nomograph table.
Players only have 3 cubes so, with 7 Locations, they must decide where to deploy forces and which Locations to contest.
Once a Location is won (when a player’s cube moves to highest space on their track) that card will be slid towards the winner and they gain control over it. That Location will not be contested over again. The players take back their cubes from the card to their general supply. Location cards should be slid to fill in the gap left by the now controlled location.
After each round, the losing player decides the next location to move the yellow cube to.
Game End:
Play continues until one player has gained control over 4 Locations.
—description from the publisher
This is a short, two player, battle-line style game in which the remaining Elder Wardens of Lassadar and their followers try and stop the incursions of Shadowmajik from the boundaries between dimensional planes. Events take place after the wars against the Grayking and Raven Consort and the invasions of the Barons of the South. Damage due to spell casting has caused rifts and tears between dimensions.
Setup:
Players choose who will be the Shadowmajik player and who will represent the Wardens of Lassadar. The Location cards are shuffled and 7 are dealt face up in a row between the players. Rotate the Location cards as required so they are all in the same orientation with the Location name readable to the Warden Player. The remaining 2 cards are removed from the game.
A Player card is given to each player. They should orient it toward their side of the Location cards - Wardens or Shadowmajik.
Players each take 4 dice and all 4 of either the white or black cubes.
Play:
Players take simultaneous turns in a round, competing in battle at the current Location card (as designated by the yellow cube marker) and contesting over it. Both players place one hand at the top of their Player card and then players roll their respective 4 dice and keep them hidden behind their hand. Dice are placed adjacent to the four corners of their Player cards.
2 Dice are Battle dice and are added together as the base Battle Number in that location.
1 Die is the Power die and may be used to gain additional Mana or Shadowmajik points on a player’s track (the die value is divided by 2 and rounded up for the total Mana or Shadowmajik gained). A player may never possess more MP or SP than the maximum (6) listed on the track.
1 Die is the Casting die and may be used to cast a spell as listed on player card. A player may cast a spell equal to the die value or exactly one value below die value and must pay the listed MP or SP to do so. Certain spells show a Resonance icon next to the die face. If the current location has a matching Resonance icon those spells cost 1 less MP or SP.
You may not use a Power and Casting die on same turn. Only one of these dice will be placed on a corner as an active die.
Both players then reveal their 3 placed dice.
The player with the stronger Battle Number will place and/or move a cube on their respective track on the current Location card a number of spaces. This is calculated based on a nomograph table.
Players only have 3 cubes so, with 7 Locations, they must decide where to deploy forces and which Locations to contest.
Once a Location is won (when a player’s cube moves to highest space on their track) that card will be slid towards the winner and they gain control over it. That Location will not be contested over again. The players take back their cubes from the card to their general supply. Location cards should be slid to fill in the gap left by the now controlled location.
After each round, the losing player decides the next location to move the yellow cube to.
Game End:
Play continues until one player has gained control over 4 Locations.
—description from the publisher
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