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게임 소개
크툴후 전쟁의 홍보 피규어입니다. 그것은 어둠 속에서 빛난다고 한다.
아스트랄 어소시에이트를 게임에서 사용하려면 모든 플레이어가 동의해야 합니다.
아스트랄 견습생 배치 방법:
첫 번째 둠 단계가 끝나면 첫 번째 플레이어는 아스트랄 어소시에이트를 가져다가 다른 유닛이 없는 영역에 배치한다.
아스트랄 견습생 사용 방법:
아스트랄 견습생은 포획, 제거 또는 전투에서 표적이 될 수 없습니다. Pains 또는 Kills를 받지 않으며 기능적으로 불멸입니다. 맞춤법 책이나 능력, 심지어 자체 컨트롤러의 유익한 능력의 대상이 될 수 없습니다.
Astral Accolyte가 게이트를 포함하는 영역에 있는 경우 게이트 위에 항상 배치해야 하며 해당 게이트의 다른 장치를 자동으로 교체해야 합니다. 플레이어는 아스트랄 어소시에이트를 제어하는 동안 아스트랄 어소시에이트 컨트롤 게이트의 이점을 얻을 수 있습니다. 즉, 아스트랄 어소시에이트와 제어된 게이트로부터 힘과 파멸을 얻고, 일반적인 이동 액션으로 이동할 수 있으며, 제어된 게이트를 사용하여 몬스터 등을 소환할 수 있습니다.
아스트랄 견습생을 제어하는 방법:
아스트랄 견습생은 지역에서 가장 높은 등급의 유닛을 보유한 플레이어의 통제 하에 있습니다. 단위는 다음과 같다(1이 가장 높음).
1. 파벌 위대한 올드 원
2. 독립의 위대한 옛사람
3. 공포
4. 괴물
5. 컬티스트
해당 지역에 다른 유닛이 없거나 해당 지역에서 순위가 매겨진 유닛 사이에 동점이 있을 경우, 아스트랄 어시스턴트를 통제하는 플레이어는 없다. 아스트랄 견습생이 통제되지 않으면 해당 게이트는 버림받은 것으로 간주되지 않으므로, 개더 파워 동안 플레이어에게 힘을 주지 않습니다. 제어되지 않으면 게이트가 있는 경우 게이트 위에 유지되며 제거할 수 없습니다. 배틀에서는 무시되며, 평소처럼 어떤 철자책이나 능력에도 영향을 받지 않습니다.
아스트랄 견습생이 움직이면 컨트롤러가 한 번에 바뀔 수 있습니다. Astral Accolyte 또는 Area Move의 다른 장치가 이동하면 제어가 전환되거나 해당 작업이 종료될 때 제어되지 않을 수 있습니다.
이 홍보 수치는 게임 트레이드 매거진 213호(2017년 11월)에 발표되었다.
게임 트레이드 매거진 215호(2018년 1월)에 투명 견습생이 추가로 포함되었다.
아스트랄 어소시에이트를 게임에서 사용하려면 모든 플레이어가 동의해야 합니다.
아스트랄 견습생 배치 방법:
첫 번째 둠 단계가 끝나면 첫 번째 플레이어는 아스트랄 어소시에이트를 가져다가 다른 유닛이 없는 영역에 배치한다.
아스트랄 견습생 사용 방법:
아스트랄 견습생은 포획, 제거 또는 전투에서 표적이 될 수 없습니다. Pains 또는 Kills를 받지 않으며 기능적으로 불멸입니다. 맞춤법 책이나 능력, 심지어 자체 컨트롤러의 유익한 능력의 대상이 될 수 없습니다.
Astral Accolyte가 게이트를 포함하는 영역에 있는 경우 게이트 위에 항상 배치해야 하며 해당 게이트의 다른 장치를 자동으로 교체해야 합니다. 플레이어는 아스트랄 어소시에이트를 제어하는 동안 아스트랄 어소시에이트 컨트롤 게이트의 이점을 얻을 수 있습니다. 즉, 아스트랄 어소시에이트와 제어된 게이트로부터 힘과 파멸을 얻고, 일반적인 이동 액션으로 이동할 수 있으며, 제어된 게이트를 사용하여 몬스터 등을 소환할 수 있습니다.
아스트랄 견습생을 제어하는 방법:
아스트랄 견습생은 지역에서 가장 높은 등급의 유닛을 보유한 플레이어의 통제 하에 있습니다. 단위는 다음과 같다(1이 가장 높음).
1. 파벌 위대한 올드 원
2. 독립의 위대한 옛사람
3. 공포
4. 괴물
5. 컬티스트
해당 지역에 다른 유닛이 없거나 해당 지역에서 순위가 매겨진 유닛 사이에 동점이 있을 경우, 아스트랄 어시스턴트를 통제하는 플레이어는 없다. 아스트랄 견습생이 통제되지 않으면 해당 게이트는 버림받은 것으로 간주되지 않으므로, 개더 파워 동안 플레이어에게 힘을 주지 않습니다. 제어되지 않으면 게이트가 있는 경우 게이트 위에 유지되며 제거할 수 없습니다. 배틀에서는 무시되며, 평소처럼 어떤 철자책이나 능력에도 영향을 받지 않습니다.
아스트랄 견습생이 움직이면 컨트롤러가 한 번에 바뀔 수 있습니다. Astral Accolyte 또는 Area Move의 다른 장치가 이동하면 제어가 전환되거나 해당 작업이 종료될 때 제어되지 않을 수 있습니다.
이 홍보 수치는 게임 트레이드 매거진 213호(2017년 11월)에 발표되었다.
게임 트레이드 매거진 215호(2018년 1월)에 투명 견습생이 추가로 포함되었다.
A promo figure for Cthulhu Wars. It allegedly glows in the dark.
To use the Astral Acolyte in the game, all players must agree.
How to Place the Astral Acolyte:
At the end of the first Doom Phase, the First Player takes and places the Astral Acolyte in any Area that has no other Units. (If no such Area exists, do not place the Astral Acolyte this game.)
How to use the Astral Acolyte:
The Astral Acolyte cannot be Captured, Eliminated, or targeted in Battle. It does not receive Pains or Kills, and is functionally immortal. It cannot be targeted by any Spellbooks or abilities, even beneficial ones from its own Controller.
If the Astral Acolyte is in an Area containing a Gate, it must always be placed on top of the Gate, automatically replacing any other Unit on that Gate. While a player Controls the Astral Acolyte, he or she gains the benefit of any Gate the Astral Acolyte Controls: earns Power and Doom from the Astral Acolyte and its Controlled Gate, can Move it in a normal Move Action, and can Summon Monsters, etc., using that Controlled Gate.
How to Control the Astral Acolyte:
The Astral Acolyte is under the Control of the player with the highest-ranking Unit in the Area. Units rank as follows (1 being the highest):
1. Faction Great Old One
2. Independent Great Old One
3. Terror
4. Monster
5. Cultist
If no other Units are in its Area, or if there is a tie between ranked Units in the Area, no player Controls the Astral Acolyte. If the Astral Acolyte is not Controlled, that Gate is NOT considered Abandoned, and therefore gives no Power to any player during Gather Power. When not Controlled, it stays on top of a Gate if one is there, and cannot be removed. It is ignored in Battle, and unaffected by any Spellbooks or abilities as normal.
When an Astral Acolyte Moves, its Controller can change at once. If the Astral Acolyte or other Units in the Area Move, it may switch Control or become Uncontrolled at the end of that Action.
This promo figure was released in Game Trade Magazine issue 213 (November 2017).
An additional transparent Acolyte was included in Game Trade Magazine issue 215 (January 2018).
To use the Astral Acolyte in the game, all players must agree.
How to Place the Astral Acolyte:
At the end of the first Doom Phase, the First Player takes and places the Astral Acolyte in any Area that has no other Units. (If no such Area exists, do not place the Astral Acolyte this game.)
How to use the Astral Acolyte:
The Astral Acolyte cannot be Captured, Eliminated, or targeted in Battle. It does not receive Pains or Kills, and is functionally immortal. It cannot be targeted by any Spellbooks or abilities, even beneficial ones from its own Controller.
If the Astral Acolyte is in an Area containing a Gate, it must always be placed on top of the Gate, automatically replacing any other Unit on that Gate. While a player Controls the Astral Acolyte, he or she gains the benefit of any Gate the Astral Acolyte Controls: earns Power and Doom from the Astral Acolyte and its Controlled Gate, can Move it in a normal Move Action, and can Summon Monsters, etc., using that Controlled Gate.
How to Control the Astral Acolyte:
The Astral Acolyte is under the Control of the player with the highest-ranking Unit in the Area. Units rank as follows (1 being the highest):
1. Faction Great Old One
2. Independent Great Old One
3. Terror
4. Monster
5. Cultist
If no other Units are in its Area, or if there is a tie between ranked Units in the Area, no player Controls the Astral Acolyte. If the Astral Acolyte is not Controlled, that Gate is NOT considered Abandoned, and therefore gives no Power to any player during Gather Power. When not Controlled, it stays on top of a Gate if one is there, and cannot be removed. It is ignored in Battle, and unaffected by any Spellbooks or abilities as normal.
When an Astral Acolyte Moves, its Controller can change at once. If the Astral Acolyte or other Units in the Area Move, it may switch Control or become Uncontrolled at the end of that Action.
This promo figure was released in Game Trade Magazine issue 213 (November 2017).
An additional transparent Acolyte was included in Game Trade Magazine issue 215 (January 2018).
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