Search
Open menu
Search
BGG랭킹
BGG전체 : 8537

  • facebook
  • blog
  • twitter
  • link
  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 3-3 명
  • 게임시간

    180-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

18DO-Dortmund는 19세기 도르트문트에서 가장 중요한 산업의 발전을 반영하는 전략적인 경제 게임이다.
도르트문트는 중세 이래로 맥주 양조업자들의 마을이었다. 1840년경 최초의 지하 채굴이 시작되었고 최초의 제철소가 건설되었다. 독일 철도망과의 연결은 도르트문트의 산업 발전을 더욱 촉진시켰다. 탄광과 제철소의 확장으로 인구가 증가했다. 도르트문트 양조장은 맥주에 대한 수요가 증가함에 따라 이익을 얻었다. 19세기 말, 도르트문트 양조장들은 도르트문트 수출 맥주를 철도로 먼 지역으로 운송하기 위해 에어컨이 장착된 자동차를 사용했다.

18DO-Dortmund의 참여자들은 양조장과 철도 회사 모두에 투자하는 투자자들이다. 각 플레이어는 개인 양조장에서 시작합니다. 또한 모든 플레이어가 철도 회사를 설립할 수 있습니다. 탄광과 제철소는 수동적인 역할만 하고 있지만, 그들의 위치는 게임’s 개발에 영향을 미친다. 모든 양조장은 헥스 &ldquo에 위치해 있다.도르트문트 시티” 그들은 맥주를 생산하고 공급하며, 게임을 하는 동안 그들은 게임의 별도 요소인 맥주 시장의 증가하는 요구에 맞추기 위해 양조장 장비를 개선한다. 철도 회사들은 더 역동적이다. 그들은 지도 경계에 있는 그들의 출발지에서 탄광과 제철소까지의 선로를 만들었다. 이 선로에서 그들은 가상으로 열차를 운행하고 열차’ 노선의 일부인 육각형의 가치에 따라 수입을 달성한다. 탄광과 제철소의 위치를 철도망과 연결하면 맥주에 대한 수요가 증가할 것이다. 이는 철도 연결을 갖춘 탄광/스틸 공장이 용량을 늘릴 수 있고 결과적으로 더 많은 인력이 필요하게 되면 맥주 소비가 증가하게 된다는 것을 반영한다. 게임 후반부에서 양조장은 철도 회사의 운송 능력을 이용하여 맥주를 배송하기 시작한다. 그러기 위해서는 철도공사의 열차가 &ldquo에서 연결되는 노선을 운행해야 한다.도르트문트 시티” 16진에서 판독된 오프보드 목적지 16진 중 하나로 이동합니다.

철도회사들이 주식회사로 게임을 시작하는 동안 양조회사들은 게임 후반기에 설립될 것이다. 이러한 목적을 위해 개인 양조장은 양조장으로 전환될 수 있다. 양조장의 소유주/감독자에게 더 많은 의사 결정의 여지를 주기 위해 각 양조장에 특정한 이점을 주는 특수 기능 토큰이 있다.

기업이 배당금을 지급할 때 주식 소유자는 은행으로부터 정당한 대가를 받는다. 추가로 이들 주식의 주식 가치는 상승할 것이다. 게임이 끝날 때 모든 플레이어들은 개인 현금과 주식 포트폴리오의 가치로 구성된 소유물을 축적한다. 이 부자 선수가 이길 거예요!

저자 설명
18DO-Dortmund is a strategic economy game, which reflects the development of the most important industries in Dortmund during the 19th century.
Dortmund has been a town of beer brewers since the medieval age. About 1840 the first underground mining started and the first steel mill has been build. The connection with the German railway net pushed the industrial development of Dortmund furthermore. The expansion of coal mines and steel mills led to a population increase. From the latter the Dortmund breweries benefitted as the demand for beer boosted. At the end of the 19th century the Dortmund breweries used conditioned cars to transport the Dortmund Export beer by railway to distant regions.

In 18DO-Dortmund the players are investors who invest in both, breweries and railway corporations. Each player starts with a private brewery. In addition every player may found a railway corporation. Coal mines and steel mills have a passive role only, but their locations have an impact on the game’s development. All breweries are located in the hex “Dortmund City”. They produce and supply beer and during the course of the game they improve their brewery equipment in order to scope with the increasing requirements of the beer market which a separate element of the game. The railway corporations are more dynamic. From their starting field at the border of the map they lay tracks to the coal mines and steel mills. On this tracks they run their trains virtually and achieve income according to the value of the hexes which are part of their trains’ routes. When connecting the locations of coal mines and steel mills with the railway network the demand for beer will be increased. This reflects that the coal mines/steels mills with a railway link are able to increase their capacities and the consequently needed higher workforce will trigger an increase of beer consumption. Later in the game the breweries start shipping beer by using the transport capacity of the railway corporations. In order to do so the train of a railway corporation must run a route that leads from the “Dortmund City” hex to one of the read off-board destination hexes.

While the railway companies start the game as corporations the brewery corporations will be founded later during the game. For this purpose private breweries may be converted into brewery corporations. In order to give an owner/director of a brewery more room for decisions there are special function tokens which will give each brewery specific advantages.

When a corporation pays dividends the owner of its shares receive the due payment by the bank. In addition the stock value of these shares will be increased. At the end of games all players accumulated their possessions’ which consists of their private cash plus the value of their share portfolio. This richest player will win!

Desciprion by the author

자유게시판 관련 글

View All >

리뷰게시판 관련 글

View All >
0개의 댓글이 있습니다.
별점

평균점수 0.00

베스트게시물

  • [자유] A&A 한국어판이 나온다니 감회가 새롭네요
    • Lv.4

      Dr. KOSinus

    • 7

    • 226

    • 2024-09-01

  • [콘텐츠] [만화] 미국까지와서 보드게임샵부터 찾는 오이씨 1
    • Lv.7

      당근씨

    • 7

    • 366

    • 2024-09-04

  • [자유] 가볍게 써보는 파주 슈필 1박2일 3부자 나들이 후기
    • Lv.13

      라프라스

    • 8

    • 397

    • 2024-06-03

  • [키포지] 2024 키포지 전국대회 후기
    • Lv.21

      ekil123

    • 8

    • 344

    • 2024-09-07

  • [키포지] 2024 키포지 전국대회 후기 2일차
    • Lv.21

      ekil123

    • 8

    • 284

    • 2024-09-08

  • [자유] 마린월드 재판
    • Lv.9

      당찬공기밥

    • 11

    • 676

    • 2024-08-15

  • [콘텐츠] 산 지 10년만에 첫 게임 해보고 쓰는 카탄 리뷰
    • Lv.7

      뽀뽀뚜뚜

    • 7

    • 444

    • 2024-08-05

  • [콘텐츠] [만화] 아컴호러 카드게임으로 보드게임 입문하기
    • Lv.7

      당근씨

    • 10

    • 722

    • 2024-08-28

  • [벚꽃 결투] 소설「벚꽃 내리는 시대의 신화」번역 완료
    • Lv.34

      로보

    • 10

    • 519

    • 2024-08-17

  • [자유] 배송 포장 문제가 계속 무시 당하는 것 같아서 기분이 안좋네요
    • Lv.8

      HooEh

    • 8

    • 969

    • 2024-08-09

  • [콘텐츠] 🎲보드게임툰🎨 - 어콰이어
    • Lv.40

      올뺌씨

    • 8

    • 612

    • 2024-04-30

  • [콘텐츠] [만화] 파주슈필 기대중!
    • Lv.47

      채소밭

    • 8

    • 598

    • 2024-05-17

  • [자유] 1862 소소팁
    • Lv.13

      [GM]안타레스

    • 14

    • 551

    • 2024-08-16

  • [콘텐츠] 멸망을 맞은 인류의 생존 그리고 성장, <에이언즈 엔드 레거시>
    • 관리자

      신나요

    • 12

    • 2476

    • 2024-08-12

  • [자유] 코보게가 자꾸 악수만 두는 이유를 모르겠습니다
    • Lv.7

      분식순대

    • 15

    • 1431

    • 2024-08-09

게임명 검색
Mypage Close My News