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BGG랭킹
BGG전체 : 977
THEMATIC : 251
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.01 / 5
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디자이너
Johnny O'Neal, Christopher O'Neal
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아티스트
Max Bedulenko, Paul Canavan, Chris Cold, Jordan Jardine, Adam J. Marin, Sean Thurlow
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인원
게임 소개
운명을 만들어라! 캐릭터 중심의 판타지 스토리텔링에서 영감을 받은 콜투어드벤처(Call to Adventure)는 1~4명의 플레이어가 특성을 습득하고, 도전에 직면하며, 적들을 극복함으로써 가장 큰 운명을 지닌 영웅을 만들기 위해 도전한다.
Call to Adventure는 도전 과제를 해결하기 위한 고유한 "rune roll" 시스템, 스토리텔링을 장려하는 포인트 기반 시스템, 150개 이상의 고유한 카드를 갖추고 있습니다. 플레이어는 두 개의 "스타터"기능뿐만 아니라 배경 스토리를 제공하는 오리진 카드로 게임을 시작한다. 매 라운드마다 그들은 보드로부터 특성 카드를 얻거나 도전에 직면할 수 있다. 도전에는 플레이어가 선택할 수 있는 두 가지 경로가 있습니다. 예를 들어, 도둑 길드와 마주친 플레이어는 스파이로 훈련하거나 킬러로 훈련할 수 있습니다. 각각의 도전은 조각된 룬에 성공을 굴려 극복해야 하는 어려움이 있다. 선수가 도전을 극복하는 데 필요한 능력을 많이 가질수록 더 많은 실점을 할 수 있다.
실패한 도전은 플레이어가 더 어려운 도전을 통해 "push"에 사용될 수 있는 경험치를 획득하도록 이끈다. 그러나 몇몇 부정적인 경험들이 당신의 영웅이 성장하도록 도울 것이지만, 너무 많은 비극들이 그들을 어두운 길로 놓이게 한다.
플레이어들의 영웅들이 능력과 경험이 성장함에 따라, 그들은 더 어려운 도전으로 넘어가게 되고, 결국 치명적인 적들과 직면하게 되고, 더 많은 운명 포인트를 획득하게 된다. 영웅의 운명 점수가 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
Call to Adventure는 도전 과제를 해결하기 위한 고유한 "rune roll" 시스템, 스토리텔링을 장려하는 포인트 기반 시스템, 150개 이상의 고유한 카드를 갖추고 있습니다. 플레이어는 두 개의 "스타터"기능뿐만 아니라 배경 스토리를 제공하는 오리진 카드로 게임을 시작한다. 매 라운드마다 그들은 보드로부터 특성 카드를 얻거나 도전에 직면할 수 있다. 도전에는 플레이어가 선택할 수 있는 두 가지 경로가 있습니다. 예를 들어, 도둑 길드와 마주친 플레이어는 스파이로 훈련하거나 킬러로 훈련할 수 있습니다. 각각의 도전은 조각된 룬에 성공을 굴려 극복해야 하는 어려움이 있다. 선수가 도전을 극복하는 데 필요한 능력을 많이 가질수록 더 많은 실점을 할 수 있다.
실패한 도전은 플레이어가 더 어려운 도전을 통해 "push"에 사용될 수 있는 경험치를 획득하도록 이끈다. 그러나 몇몇 부정적인 경험들이 당신의 영웅이 성장하도록 도울 것이지만, 너무 많은 비극들이 그들을 어두운 길로 놓이게 한다.
플레이어들의 영웅들이 능력과 경험이 성장함에 따라, 그들은 더 어려운 도전으로 넘어가게 되고, 결국 치명적인 적들과 직면하게 되고, 더 많은 운명 포인트를 획득하게 된다. 영웅의 운명 점수가 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다.
Make your fate! Inspired by character-driven fantasy storytelling, Call to Adventure challenges 1-4 players to create the hero with the greatest destiny by acquiring traits, facing challenges, and overcoming adversaries.
Call to Adventure features a unique "rune rolling" system for resolving challenges, a point-based system that encourages storytelling, and over 150 unique cards. Players begin each game with an origin card that provides their backstory as well as two "starter" abilities. Each round they may either acquire trait cards from the board or face a challenge. Challenges each have two possible paths a player can choose from. For example, players who encounter the Thieves' Guild may choose to train as a spy, or train as a killer. Each challenge has a difficulty that must be overcome by rolling successes on carved runes. The more a player has of the abilities required to overcome the challenge, the more runes they will be able to cast.
Failed challenges lead players to acquire experience points that may be spent to "push" through tougher challenges. But beware, while some negative experiences will help your hero grow, too many tragedies set them on a dark path.
As players' heroes grow in ability and experience, they move on to harder challenges, eventually facing deadly adversaries and acquiring more and more destiny points. The player whose hero has the highest destiny score wins the game.
Call to Adventure features a unique "rune rolling" system for resolving challenges, a point-based system that encourages storytelling, and over 150 unique cards. Players begin each game with an origin card that provides their backstory as well as two "starter" abilities. Each round they may either acquire trait cards from the board or face a challenge. Challenges each have two possible paths a player can choose from. For example, players who encounter the Thieves' Guild may choose to train as a spy, or train as a killer. Each challenge has a difficulty that must be overcome by rolling successes on carved runes. The more a player has of the abilities required to overcome the challenge, the more runes they will be able to cast.
Failed challenges lead players to acquire experience points that may be spent to "push" through tougher challenges. But beware, while some negative experiences will help your hero grow, too many tragedies set them on a dark path.
As players' heroes grow in ability and experience, they move on to harder challenges, eventually facing deadly adversaries and acquiring more and more destiny points. The player whose hero has the highest destiny score wins the game.
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