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BGG랭킹
BGG전체 : 7293
WARGAMES : 925
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.84 / 5
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디자이너
Michael Rinella
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아티스트
Craig Grando
-
인원
게임 소개
6월 3일. 콜드하버. 나는 살해당했다.
죽은 북군 병사의 주머니에서 발견된 마지막 일기장을 읽어보십시오 그가 직접 입장을 했고, 그의 주변에는 다른 군인들이 종이쪽지에 이름과 집 주소를 적어 외투 뒷면에 핀으로 꽂고 있었다.
이 베테랑 병사들은 그들의 지휘관들이 모르는 것처럼 보였지만, 무슨 일이 일어날지 알고 있었다. 3개 전체 군단이 잘 포위된 남군에 대해 연합 공격을 개시했다. 불과 8분 만에 공격은 수그러들었다. 7,000명이 넘는 북군이 버지니아 땅을 점령했다. 몇 분 후, 공격을 재개하라는 명령이 내려왔지만, 군단장부터 대위까지 각급에서 명령은 맹목적으로 사격만 증가했을 뿐 그 자리에 남아 있었다.
그랜트가 말했다. "내가 명령했던 그 어떤 공격보다 이번 공격이 더 후회된다." 오늘날 그것은 남북전쟁을 끝내기 위한 그랜트의 성공적인 캠페인의 일부라기보다는 제1차 세계 대전의 광기로 들린다.
하지만 다른 면에서는 쉽지 않았다. 한 CSA 직원은 리의 관점에서 이 승리는 아마도 연방군 지휘관의 어리석음으로 인해 남부군 무기에 부여된 가장 쉬운 승리일 것이라고 말했지만, 리의 관점에서는 어떤 일이든 일어날 수 있었다. 그의 군대는 "무연대를 예비하고 있지 않았으며, "그것은 전투라기보다는 화산 폭발처럼 보였고, 리치몬드에서 내내 창문이 덜컹거렸다.
'전쟁이 아니라 살인'은 그랜트의 30일간의 마지막을 장식한 일주일간의 작전을 다루고 있다. 피비린내 나는 체스 시합처럼, 그랜트와 리는 이 시점에 도달하기 위해 움직이며 역행했고, 리는 잘못된 행동이 전쟁을 빨리 끝낼 수 있다는 것을 잘 알고 있었다.
디자이너 마이클 리넬라가 만든 '전쟁이 아니라 살인'은 그의 최신 지역 지도 게임이자 남북전쟁 전투에 대한 첫 시도이다. 이 게임은 하나의 22"인치의 지역 지도, 176개의 5/8"카운터, 그리고 광범위한 플레이의 예, 디자이너 노트, 변형 규칙을 포함하는 16페이지의 규칙과 차트를 포함한다. 그것은 또한 리넬라가 "dictess envantage"라고 부르는 것의 데뷔를 기념한다. 1990년대 초 몬티즈 갬블부터 아발론 힐 게임까지 이전의 영역 임펄스 게임에서는, 한 번의 다이롤(또는 전투일 경우 롤)을 들고 있는 사람이 다시 굴릴 수 있게 했다. NWBM에서는 이 내용이 변경됩니다. 플레이어는 자동으로 특정 게임 혜택을 얻기 위해 이점을 사용할 수 있습니다. 따라서, 각각의 플레이어들이 절박한 상황을 구하기 위해 애쓰면서, 이 "운명의 트위스트"는 앞뒤로 깡충깡충 뛸 것 같다.
NWBM의 가장 놀라운 점은, 유명한 리더십의 고전적인 대결에서 두 선수 모두에게 도전과 운명적인 결정을 내리게 하는 것이 실제로 얼마나 게임&인용인지입니다. 뭐 하실 건가요?
죽은 북군 병사의 주머니에서 발견된 마지막 일기장을 읽어보십시오 그가 직접 입장을 했고, 그의 주변에는 다른 군인들이 종이쪽지에 이름과 집 주소를 적어 외투 뒷면에 핀으로 꽂고 있었다.
이 베테랑 병사들은 그들의 지휘관들이 모르는 것처럼 보였지만, 무슨 일이 일어날지 알고 있었다. 3개 전체 군단이 잘 포위된 남군에 대해 연합 공격을 개시했다. 불과 8분 만에 공격은 수그러들었다. 7,000명이 넘는 북군이 버지니아 땅을 점령했다. 몇 분 후, 공격을 재개하라는 명령이 내려왔지만, 군단장부터 대위까지 각급에서 명령은 맹목적으로 사격만 증가했을 뿐 그 자리에 남아 있었다.
그랜트가 말했다. "내가 명령했던 그 어떤 공격보다 이번 공격이 더 후회된다." 오늘날 그것은 남북전쟁을 끝내기 위한 그랜트의 성공적인 캠페인의 일부라기보다는 제1차 세계 대전의 광기로 들린다.
하지만 다른 면에서는 쉽지 않았다. 한 CSA 직원은 리의 관점에서 이 승리는 아마도 연방군 지휘관의 어리석음으로 인해 남부군 무기에 부여된 가장 쉬운 승리일 것이라고 말했지만, 리의 관점에서는 어떤 일이든 일어날 수 있었다. 그의 군대는 "무연대를 예비하고 있지 않았으며, "그것은 전투라기보다는 화산 폭발처럼 보였고, 리치몬드에서 내내 창문이 덜컹거렸다.
'전쟁이 아니라 살인'은 그랜트의 30일간의 마지막을 장식한 일주일간의 작전을 다루고 있다. 피비린내 나는 체스 시합처럼, 그랜트와 리는 이 시점에 도달하기 위해 움직이며 역행했고, 리는 잘못된 행동이 전쟁을 빨리 끝낼 수 있다는 것을 잘 알고 있었다.
디자이너 마이클 리넬라가 만든 '전쟁이 아니라 살인'은 그의 최신 지역 지도 게임이자 남북전쟁 전투에 대한 첫 시도이다. 이 게임은 하나의 22"인치의 지역 지도, 176개의 5/8"카운터, 그리고 광범위한 플레이의 예, 디자이너 노트, 변형 규칙을 포함하는 16페이지의 규칙과 차트를 포함한다. 그것은 또한 리넬라가 "dictess envantage"라고 부르는 것의 데뷔를 기념한다. 1990년대 초 몬티즈 갬블부터 아발론 힐 게임까지 이전의 영역 임펄스 게임에서는, 한 번의 다이롤(또는 전투일 경우 롤)을 들고 있는 사람이 다시 굴릴 수 있게 했다. NWBM에서는 이 내용이 변경됩니다. 플레이어는 자동으로 특정 게임 혜택을 얻기 위해 이점을 사용할 수 있습니다. 따라서, 각각의 플레이어들이 절박한 상황을 구하기 위해 애쓰면서, 이 "운명의 트위스트"는 앞뒤로 깡충깡충 뛸 것 같다.
NWBM의 가장 놀라운 점은, 유명한 리더십의 고전적인 대결에서 두 선수 모두에게 도전과 운명적인 결정을 내리게 하는 것이 실제로 얼마나 게임&인용인지입니다. 뭐 하실 건가요?
"June 3. Cold Harbor. I was killed."
Thus read the last diary entry, found in the pocket of a dead Union soldier. He had made the entry himself, while all around him, other soldiers were writing names and home addresses on slips of paper and pinning them to the back of their coats.
These veteran soldiers knew what was coming, although it seems their commanders did not. Three full corps launched a disjointed attack against well-entrenched Confederates. In just eight minutes, the attack had petered out. Over 7000 Federals covered the Virginia soil. A few minutes later, the orders came down to renew the attacks, but at each level, from corps commander to captain, the orders were "followed" only by increased firing -- most of it blindly -- while remaining in position.
Grant said, "I regret this assault more than any one I ever ordered." Today it sounds more like WWI madness than part of Grant's successful campaign to end the Civil War.
But it was not so easy on the other side. While one CSA staffer called it "perhaps the easiest victory ever granted to Confederate arms by the folly of Federal commanders," from Lee's point of view, anything could happen. His army had "not a regiment" in reserve, and the volume of sound -- "It seemed more like a volcanic blast than a battle," -- rattled windows all the way back in Richmond.
Not War But Murder covers the week-long operation which marked the end of Grant's 30 day, "smash 'em up" campaign begun at Wilderness. Like a bloody chess match, Grant and Lee made move and counter move to get to this point, with Lee well aware that a false move could end the war quickly.
Not War But Murder, by designer Michael Rinella, is his newest area-map game, and his first take on an American Civil War battle. This game includes one 22" by 34" inch area map, 176 5/8" counters, and 16 pages of rules and charts that include extensive examples of play, designer notes, and variant rules. It also marks the debut of what Rinella calls the "diceless advantage". In previous area-impulse games, from Monty's Gamble all the way to the Avalon Hill games of the early 1990s, an "advantage chit" allowed the person holding it to re-roll an single die roll (or rolls if it was a combat). In NWBM this changes. The player may spend the advantage to gain specific game benefits, automatically. Thus, rather than being hoarded, this "twist of fate" is likely to hop back and forth, as each player strives to save a desperate situation.
What is most amazing about NWBM is how much of a "game" it actually is, offering both players challenges and fateful decisions to make, in this classic face-off of well-known leadership. What will you do?
Thus read the last diary entry, found in the pocket of a dead Union soldier. He had made the entry himself, while all around him, other soldiers were writing names and home addresses on slips of paper and pinning them to the back of their coats.
These veteran soldiers knew what was coming, although it seems their commanders did not. Three full corps launched a disjointed attack against well-entrenched Confederates. In just eight minutes, the attack had petered out. Over 7000 Federals covered the Virginia soil. A few minutes later, the orders came down to renew the attacks, but at each level, from corps commander to captain, the orders were "followed" only by increased firing -- most of it blindly -- while remaining in position.
Grant said, "I regret this assault more than any one I ever ordered." Today it sounds more like WWI madness than part of Grant's successful campaign to end the Civil War.
But it was not so easy on the other side. While one CSA staffer called it "perhaps the easiest victory ever granted to Confederate arms by the folly of Federal commanders," from Lee's point of view, anything could happen. His army had "not a regiment" in reserve, and the volume of sound -- "It seemed more like a volcanic blast than a battle," -- rattled windows all the way back in Richmond.
Not War But Murder covers the week-long operation which marked the end of Grant's 30 day, "smash 'em up" campaign begun at Wilderness. Like a bloody chess match, Grant and Lee made move and counter move to get to this point, with Lee well aware that a false move could end the war quickly.
Not War But Murder, by designer Michael Rinella, is his newest area-map game, and his first take on an American Civil War battle. This game includes one 22" by 34" inch area map, 176 5/8" counters, and 16 pages of rules and charts that include extensive examples of play, designer notes, and variant rules. It also marks the debut of what Rinella calls the "diceless advantage". In previous area-impulse games, from Monty's Gamble all the way to the Avalon Hill games of the early 1990s, an "advantage chit" allowed the person holding it to re-roll an single die roll (or rolls if it was a combat). In NWBM this changes. The player may spend the advantage to gain specific game benefits, automatically. Thus, rather than being hoarded, this "twist of fate" is likely to hop back and forth, as each player strives to save a desperate situation.
What is most amazing about NWBM is how much of a "game" it actually is, offering both players challenges and fateful decisions to make, in this classic face-off of well-known leadership. What will you do?
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