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BGG랭킹
BGG전체 : 4463
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
90-150 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.30 / 5
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디자이너
Michal Vitkovsky
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아티스트
Andy Monks, Unique Litani Soparie
-
인원
게임 소개
쉬버 미 팀버스는 해적 황금기를 배경으로 한 매우 주제의 전략적인 샌드박스 게임이다. 이 게임은 유로에 크게 영향을 받았다. 전술 카드 기반의 전투 시스템을 사용하며, 최적의 효과를 발휘하여 당대 가장 악명 높은 해적이 되기 위해서는 많은 전략적 계획이 필요합니다.
10가지 크게 다른 승리 조건 중 5가지를 무작위로 드러내면 각 플레이가 달라집니다. 한 게임에선 잃어버린 가족을 구하고 다음 게임에선 적의 배와 요새를 정복하거나 흉측한 크라켄을 상대해야 할 거야
경기 초반, 각 선수들은 공개된 조건 중 두 가지를 개인적인 목표로 비밀리에 선택한다. 모든 플레이어가 선택한 후, 그들은 완전히 모듈화된 보드를 설정하며, 그들 각각은 자신의 숨겨진 어젠다를 최적으로 지원하는 별자리를 찾으려고 노력한다. 그런 다음, 그들은 배의 미니어처를 착용하고, 출발 능력과 장비를 선택하고, 돛을 올리고, 싸우고, 정복하고, 거래하고, 약탈하고, 보물을 찾고, 그리고 더 많은 것들을 찾는다.
경기 중에, 모든 성취는 승점으로 보상된다. 다섯 가지 승리 조건이 모두 충족될 때까지 경기는 계속된다. 선수들이 선택한 목표를 달성했을 경우 가산점을 모으는 최종 득점과 최고점 총승이 있다.
—디자이너의 설명
10가지 크게 다른 승리 조건 중 5가지를 무작위로 드러내면 각 플레이가 달라집니다. 한 게임에선 잃어버린 가족을 구하고 다음 게임에선 적의 배와 요새를 정복하거나 흉측한 크라켄을 상대해야 할 거야
경기 초반, 각 선수들은 공개된 조건 중 두 가지를 개인적인 목표로 비밀리에 선택한다. 모든 플레이어가 선택한 후, 그들은 완전히 모듈화된 보드를 설정하며, 그들 각각은 자신의 숨겨진 어젠다를 최적으로 지원하는 별자리를 찾으려고 노력한다. 그런 다음, 그들은 배의 미니어처를 착용하고, 출발 능력과 장비를 선택하고, 돛을 올리고, 싸우고, 정복하고, 거래하고, 약탈하고, 보물을 찾고, 그리고 더 많은 것들을 찾는다.
경기 중에, 모든 성취는 승점으로 보상된다. 다섯 가지 승리 조건이 모두 충족될 때까지 경기는 계속된다. 선수들이 선택한 목표를 달성했을 경우 가산점을 모으는 최종 득점과 최고점 총승이 있다.
—디자이너의 설명
Shiver Me Timbers is a highly thematic, strategic sandbox game set in the Golden Age of Piracy. The game is heavily Euro-inspired: It uses a tactical card-based combat system and takes lots of strategic planning to use your available actions to optimal effect and become the most notorious pirate of your era.
Each playing will vary as you randomly reveal five of ten vastly different victory conditions: One game, you'll be rescuing your lost family, the next you might have to conquer enemy ships and fortresses or face the hideous Kraken.
At the beginning of the game, each player secretly chooses two of the revealed conditions as their personal goals. After all players have chosen, they set-up the fully modular board, each of them trying to find a constellation that optimally supports their hidden agenda. Then they outfit their modable ship miniatures, select their starting abilities and equipment and set sails to fight, conquer, trade, loot, hunt for treasure and much more.
During play, every achievement is rewarded with victory points. The game continues until all five victory conditions have been met. There's a final scoring in which players collect extra points if they managed to achieve the goals they chose, and highest point total wins.
—description from the designer
Each playing will vary as you randomly reveal five of ten vastly different victory conditions: One game, you'll be rescuing your lost family, the next you might have to conquer enemy ships and fortresses or face the hideous Kraken.
At the beginning of the game, each player secretly chooses two of the revealed conditions as their personal goals. After all players have chosen, they set-up the fully modular board, each of them trying to find a constellation that optimally supports their hidden agenda. Then they outfit their modable ship miniatures, select their starting abilities and equipment and set sails to fight, conquer, trade, loot, hunt for treasure and much more.
During play, every achievement is rewarded with victory points. The game continues until all five victory conditions have been met. There's a final scoring in which players collect extra points if they managed to achieve the goals they chose, and highest point total wins.
—description from the designer
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