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BGG랭킹
BGG전체 : 5279
WARGAMES : 823
STRATEGY : 1951 -
-
인원
2-8 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.41 / 5
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디자이너
Peter Morrison
-
아티스트
Peter Morrison
-
인원
게임 소개
빅토리 II는 빅토리 게임즈에 의해 이전 버전인 빅토리에 기반을 두고 있다.
http://www.viktorygame.com
1-4시간 동안 진행되는 가벼운 워게임인 빅토리 II는 간단한 규칙과 861개의 개별 게임 구성 요소, 그리고 무반응과 터틀링을 피하는 공격적인 플레이 스타일을 특징으로 한다.
빅토리 2는 19세기 전쟁에 느슨하게 기반을 두고 있으며, 직접 플레이어를 제거하거나 플레이어의 예속화를 통해 게임 지배권을 위해 싸우는 최대 8명의 플레이어를 지원한다.
각 플레이어는 산, 숲, 평원, 초원, 수육각으로 구성된 모듈식 육각 지도를 기반으로 보병, 기병, 포병, 호위함 부대를 주문 설계하여 전쟁을 벌인다. 모듈식 맵은 확장 가능하고 사용자 지정이 가능하므로 길거나 짧은 게임을 위해 크거나 작은 맵을 재생할 수 있습니다.
게임이 진행되는 동안 플레이어는 유닛을 이동시키고 마을과 도시를 건설함으로써 지도를 탐험한다. 그들이 다른 선수들과 마주쳤을 때, 싸움이 시작됩니다. 전투는 전투에 참여하는 다른 종류의 부대, 전투 대상 지형, 도시 또는 도시의 존재에 따라 주사위 굴리기를 통해 이루어진다.
전투 부대는 독특한 지원 체계를 통해 읍·면별로 유지되며, 지원 읍·시가 건설되거나 점령되면서 득실한다.
http://www.viktorygame.com
1-4시간 동안 진행되는 가벼운 워게임인 빅토리 II는 간단한 규칙과 861개의 개별 게임 구성 요소, 그리고 무반응과 터틀링을 피하는 공격적인 플레이 스타일을 특징으로 한다.
빅토리 2는 19세기 전쟁에 느슨하게 기반을 두고 있으며, 직접 플레이어를 제거하거나 플레이어의 예속화를 통해 게임 지배권을 위해 싸우는 최대 8명의 플레이어를 지원한다.
각 플레이어는 산, 숲, 평원, 초원, 수육각으로 구성된 모듈식 육각 지도를 기반으로 보병, 기병, 포병, 호위함 부대를 주문 설계하여 전쟁을 벌인다. 모듈식 맵은 확장 가능하고 사용자 지정이 가능하므로 길거나 짧은 게임을 위해 크거나 작은 맵을 재생할 수 있습니다.
게임이 진행되는 동안 플레이어는 유닛을 이동시키고 마을과 도시를 건설함으로써 지도를 탐험한다. 그들이 다른 선수들과 마주쳤을 때, 싸움이 시작됩니다. 전투는 전투에 참여하는 다른 종류의 부대, 전투 대상 지형, 도시 또는 도시의 존재에 따라 주사위 굴리기를 통해 이루어진다.
전투 부대는 독특한 지원 체계를 통해 읍·면별로 유지되며, 지원 읍·시가 건설되거나 점령되면서 득실한다.
VIKTORY II builds upon its predecessor, VIKTORY, also by Viktory Games.
http://www.viktorygame.com
A light wargame that lasts 1-4 hours, VIKTORY II features simple rules, 861 individual game components, and an aggressive style of play that avoids inaction and turtling.
VIKTORY II is loosely based on 19th century warfare and supports up to eight players fighting for game domination, either through direct player elimination or alternately through player subjugation.
Each player has custom designed infantry, cavalry, artillery and frigate units waging war upon a modular hex map comprised of mountain, forest, plains, grassland, and water hexes. The modular map is scalable and customizable, allowing larger or smaller maps to be played for either longer or shorter games.
During the game, players explore the map by moving units and building towns and cities. When they encounter other players, fighting begins. Combat is fought through dice rolling based upon the number of different types of units engaged in battle, the terrain being fought upon, and the presence of a town or city.
The fighting units are maintained by towns and cities through a unique support system, and gained or lost as their supporting towns and cities are built or captured.
http://www.viktorygame.com
A light wargame that lasts 1-4 hours, VIKTORY II features simple rules, 861 individual game components, and an aggressive style of play that avoids inaction and turtling.
VIKTORY II is loosely based on 19th century warfare and supports up to eight players fighting for game domination, either through direct player elimination or alternately through player subjugation.
Each player has custom designed infantry, cavalry, artillery and frigate units waging war upon a modular hex map comprised of mountain, forest, plains, grassland, and water hexes. The modular map is scalable and customizable, allowing larger or smaller maps to be played for either longer or shorter games.
During the game, players explore the map by moving units and building towns and cities. When they encounter other players, fighting begins. Combat is fought through dice rolling based upon the number of different types of units engaged in battle, the terrain being fought upon, and the presence of a town or city.
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