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BGG랭킹
BGG전체 : 5674
STRATEGY : 1993
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
40-90 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Lincoln Petersen, Sandy Petersen
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아티스트
-
인원
게임 소개
Evil High Priest는 플레이어가 러브크래프트의 성직자 역할을 맡는 노동자-배치 게임이다. 모든 선수들이 같은 옛 사람을 숭배하지만, 단호하게 동맹은 아니다. 그들이 옛 사람을 깨우면, 그는 그들 가운데서 누가 가장 좋은 사람(VP)인지를 결정하여, 그 제사장만을 대제사장으로 임명하고, 그 제사장만이 승리한다.
이 게임에는 카드, 판지 토큰, 여러 개의 다른 보드들이 포함되어 있으며, - 각 플레이어들은 자신의 종파를 관리하기 위한 내부 생텀과 사제 보드를 가지고 있다. 또한 러브크래프트 국가를 나타내는 마을 게시판, 마법 주문을 나타내는 의식용 게시판, 그리고 방출하려는 위대한 옛 사람을 나타내는 컬트 보드가 있다.
게임은 액션 단계에서 수행됩니다. 플레이어는 교대로 컬트리스트를 이동시켜 서로 다른 보드에 있는 다양한 사이트를 활성화하고, 자원을 모으고, 몬스터를 소환하고, 엘더 사인(Elder Sign)을 부수고, 조사관을 급습한다. 모든 플레이어가 컬티스트를 소진하면 액션 단계가 종료되고 플레이어가 컬티스트를 복구하여 다음 액션 단계를 위한 보드 사이트를 확보합니다. 위대한 노인을 가로막는 마지막 노인 사인이 산산조각 날 때 승패가 결정되며, 이 시점에서 모두가 점수를 획득합니다. 자원마다 가치는 다르지만 가장 가치 있는 것은 구자표이다.
게임을 주도하는 것은 플레이어가 더 많은 컬티스트들을 모집하고 더 많은 자원을 모아야 하며, 엘더 사인즈(Elder Signs)를 부수고 치명적인 수사관 습격으로부터 자신을 보호해야 한다는 것과 균형을 이루어야 한다는 것이다. 작업자 배치 게임 중에서 특이한 컬트 보드는 다른 경험을 위해 게임 간에 교환될 수 있습니다. 크툴후 컬트 보드는 흑염소 컬트 보드와 같은 역할을 하지 않으며, 다른 전술과 계획이 필요하다.
—출판사의 설명
이 게임에는 카드, 판지 토큰, 여러 개의 다른 보드들이 포함되어 있으며, - 각 플레이어들은 자신의 종파를 관리하기 위한 내부 생텀과 사제 보드를 가지고 있다. 또한 러브크래프트 국가를 나타내는 마을 게시판, 마법 주문을 나타내는 의식용 게시판, 그리고 방출하려는 위대한 옛 사람을 나타내는 컬트 보드가 있다.
게임은 액션 단계에서 수행됩니다. 플레이어는 교대로 컬트리스트를 이동시켜 서로 다른 보드에 있는 다양한 사이트를 활성화하고, 자원을 모으고, 몬스터를 소환하고, 엘더 사인(Elder Sign)을 부수고, 조사관을 급습한다. 모든 플레이어가 컬티스트를 소진하면 액션 단계가 종료되고 플레이어가 컬티스트를 복구하여 다음 액션 단계를 위한 보드 사이트를 확보합니다. 위대한 노인을 가로막는 마지막 노인 사인이 산산조각 날 때 승패가 결정되며, 이 시점에서 모두가 점수를 획득합니다. 자원마다 가치는 다르지만 가장 가치 있는 것은 구자표이다.
게임을 주도하는 것은 플레이어가 더 많은 컬티스트들을 모집하고 더 많은 자원을 모아야 하며, 엘더 사인즈(Elder Signs)를 부수고 치명적인 수사관 습격으로부터 자신을 보호해야 한다는 것과 균형을 이루어야 한다는 것이다. 작업자 배치 게임 중에서 특이한 컬트 보드는 다른 경험을 위해 게임 간에 교환될 수 있습니다. 크툴후 컬트 보드는 흑염소 컬트 보드와 같은 역할을 하지 않으며, 다른 전술과 계획이 필요하다.
—출판사의 설명
Evil High Priest is a worker-placement game in which the players take the part of priests of a Lovecraftian entity. All players worship the same Great Old One, but they are emphatically not allies. When they awaken their Great Old One, he will decide which among them is the best (based on VPs) and appoint that priest, and that priest only, to be the High Priest, who wins.
The game contains cards, cardboard tokens, and multiple different boards - each player has an inner sanctum, plus a priest board to manage his sect. In addition there is a town board, representing Lovecraft country; a ritual board, representing magic spells; and a cult board, representing the Great Old One you seek to release.
The game is performed in Action phases. the players take turns moving their cultists to activate various sites on the different boards, gathering resources, summoning monsters, shattering Elder Signs, and launching investigator raids (which attack all players). When all players run out of cultists, the Action phase ends, and players recover their cultists, freeing up the board sites for the next Action phase. Victory is determined when the last Elder Sign blocking your Great Old One is shattered, and at this point everyone totes up points. Different resources are worth different amounts, but the most valuable are the Elder Signs.
Driving the game are the player's need to recruit more cultists & gather more resources, balanced against his need to shatter Elder Signs and protect himself against the deadly investigator raids. Unusual among worker placement games, the cult board can be swapped out between games, for a different experience. The Cthulhu cult board does not play the same as the Black Goat cult board, and they require different tactics and planning.
—description from the publisher
The game contains cards, cardboard tokens, and multiple different boards - each player has an inner sanctum, plus a priest board to manage his sect. In addition there is a town board, representing Lovecraft country; a ritual board, representing magic spells; and a cult board, representing the Great Old One you seek to release.
The game is performed in Action phases. the players take turns moving their cultists to activate various sites on the different boards, gathering resources, summoning monsters, shattering Elder Signs, and launching investigator raids (which attack all players). When all players run out of cultists, the Action phase ends, and players recover their cultists, freeing up the board sites for the next Action phase. Victory is determined when the last Elder Sign blocking your Great Old One is shattered, and at this point everyone totes up points. Different resources are worth different amounts, but the most valuable are the Elder Signs.
Driving the game are the player's need to recruit more cultists & gather more resources, balanced against his need to shatter Elder Signs and protect himself against the deadly investigator raids. Unusual among worker placement games, the cult board can be swapped out between games, for a different experience. The Cthulhu cult board does not play the same as the Black Goat cult board, and they require different tactics and planning.
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