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BGG랭킹
BGG전체 : 22260
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
Rebecca Horovitz
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아티스트
Rebecca Horovitz
-
인원
게임 소개
세상에서 가장 위험한 마시프를 오르세요! 안나푸르나에서는 이 위험하고 변화무쌍한 산에서 균형을 맞추기 위해 동료 등반가들과 협력하거나 경쟁합니다. 카드로 만든 산 중턱을 탐험하다 보면 매 순간 바위 미끄럼틀, 예티, 그리고 위험에 직면하게 될 것입니다!
당신은 18장의 산악 카드 한 벌로 시작합니다. 그 중 15장은 피라미드형 산에 엎드려 있고 나머지는 당신의 배낭으로 간직하고 있습니다. 각각의 카드는 음이나 양의 값이 1-4인 것은 물론 특수 효과도 있습니다. 게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 자신의 맨 아래 줄에 있는 카드를 보여주고, 효과를 수행한 다음, 카드 위에 자신의 비플을 놓는다.
차례대로 인접 카드를 뒤집고, 그 효과를 수행하고, 그 카드 위에 올려놓거나, 배낭에서 카드를 자신의 산에 있는 카드와 교환하거나, 교체된 카드를 캐시에 넣고 다니거나, 트레이드와 동일하지만 다른 플레이어의 산에 숨깁니다. 얼굴을 위로 올린 산악카드가 음양의 균형을 이루면 놀이에서 제거할 수 있다.
산 정상에 도달하면 캐시를 손에 추가하고 아무 것도 하지 않고 차례를 보낼 수 있습니다. 캐시의 카드를 산에 떨어뜨려 음과 양의 균형을 더 잘 맞추게 한 다음 다른 플레이어의 산에 캐쉬 카드를 던집니다. 그리고 남은 카드 중 하나를 뒤집습니다.
모든 사람이 정점에 있을 때, 선수들은 누가 가장 균형을 잘 잡느냐에 따라 3, 2, 1개의 깃발을 채점하고, 누가 먼저 산에 올라갔는지 우열을 가리고, 9개의 깃발을 모아서 승리할 때까지 여러 라운드를 치른다. 협동게임은 모두가 자신의 산에 오른 뒤 게임을 종료하고, 모두가 음양균형을 맞춰야 모두 승리한다.
당신은 18장의 산악 카드 한 벌로 시작합니다. 그 중 15장은 피라미드형 산에 엎드려 있고 나머지는 당신의 배낭으로 간직하고 있습니다. 각각의 카드는 음이나 양의 값이 1-4인 것은 물론 특수 효과도 있습니다. 게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 자신의 맨 아래 줄에 있는 카드를 보여주고, 효과를 수행한 다음, 카드 위에 자신의 비플을 놓는다.
차례대로 인접 카드를 뒤집고, 그 효과를 수행하고, 그 카드 위에 올려놓거나, 배낭에서 카드를 자신의 산에 있는 카드와 교환하거나, 교체된 카드를 캐시에 넣고 다니거나, 트레이드와 동일하지만 다른 플레이어의 산에 숨깁니다. 얼굴을 위로 올린 산악카드가 음양의 균형을 이루면 놀이에서 제거할 수 있다.
산 정상에 도달하면 캐시를 손에 추가하고 아무 것도 하지 않고 차례를 보낼 수 있습니다. 캐시의 카드를 산에 떨어뜨려 음과 양의 균형을 더 잘 맞추게 한 다음 다른 플레이어의 산에 캐쉬 카드를 던집니다. 그리고 남은 카드 중 하나를 뒤집습니다.
모든 사람이 정점에 있을 때, 선수들은 누가 가장 균형을 잘 잡느냐에 따라 3, 2, 1개의 깃발을 채점하고, 누가 먼저 산에 올라갔는지 우열을 가리고, 9개의 깃발을 모아서 승리할 때까지 여러 라운드를 치른다. 협동게임은 모두가 자신의 산에 오른 뒤 게임을 종료하고, 모두가 음양균형을 맞춰야 모두 승리한다.
Climb the most dangerous massif in the world! In Annapurna you co-operate — or compete — with your fellow climbers to achieve balance on this treacherous, ever-changing mountain. As you explore your mountainside made of cards you will encounter rockslides, yetis, and danger at every turn!
You start with a deck of 18 mountain cards, laying out 15 of them face down in a pyramidal mountain and keeping the rest as your backpack. Each card has a yin or yang value of 1-4 on it as well as a special effect. To start the game, each player reveals a card in their bottom row, carries out the effect, then places their meeple on the card.
On a turn, you explore an adjacent card on a non-lower level by flipping it over, carrying out its effects, and placing your meeple on it; trade a card from your backpack with a card in your mountain, pacing the replaced card in a cache; or hide a card, which is the same as trade, but on another player's mountain. If your face-up mountain cards have a balance of yin and yang, you can remove them from play.
Once you reach the mountain's peak, you add your cache to your hand, then you can spend your turns doing nothing, dropping cards from your cache face up on the mountain to better balance your yin and yang, and throwing cache cards onto another player's mountain, who then flips up one of your remaining face-down cards.
In the competitive game, when everyone is at the peak, players score 3, 2, and 1 flags based on who is most balanced, with ties being broken in favor of whoever ascended their mountain first; play multiple rounds until someone collects nine flags and wins. In the co-operative game, you end the game after everyone has scaled their mountain, and you all win only if everyone has an even yin-yang balance.
You start with a deck of 18 mountain cards, laying out 15 of them face down in a pyramidal mountain and keeping the rest as your backpack. Each card has a yin or yang value of 1-4 on it as well as a special effect. To start the game, each player reveals a card in their bottom row, carries out the effect, then places their meeple on the card.
On a turn, you explore an adjacent card on a non-lower level by flipping it over, carrying out its effects, and placing your meeple on it; trade a card from your backpack with a card in your mountain, pacing the replaced card in a cache; or hide a card, which is the same as trade, but on another player's mountain. If your face-up mountain cards have a balance of yin and yang, you can remove them from play.
Once you reach the mountain's peak, you add your cache to your hand, then you can spend your turns doing nothing, dropping cards from your cache face up on the mountain to better balance your yin and yang, and throwing cache cards onto another player's mountain, who then flips up one of your remaining face-down cards.
In the competitive game, when everyone is at the peak, players score 3, 2, and 1 flags based on who is most balanced, with ties being broken in favor of whoever ascended their mountain first; play multiple rounds until someone collects nine flags and wins. In the co-operative game, you end the game after everyone has scaled their mountain, and you all win only if everyone has an even yin-yang balance.
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