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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Alex Bardy
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아티스트
-
인원
게임 소개
에이전트 인 타임(Agents in Time)은 플레이어가 두 명의 에이전트로 구성된 팀으로 시작한 시간 여행 게임으로, 시작과 게임 중에 그려진 카드에 의해 지시된 목표를 달성하기 위해 평행한 시간 선 안과 바깥으로 플리칭하는 동시에 모든 시간을 사나두 시간 순찰을 피하고 이상적으로 자신의 잘못된 시간을 통제하도록 보장하는 역할을 한다.시간이 흘러도...
부분 노동자 배치, 부분 추상 전략, 부분 '그것 가져가기' (그리고 역사에 대한 일시적인 관심을 가진 사람들을 위한 부분 교육) 에이전트 인 타임은 많은 다른 게임들과 달리 여전히 친숙하고 선택하기 쉽도록 만드는 많은 독특한 역학을 가지고 있다.
메인 타임라인을 중심으로 36개의 16진(타임스팟)으로 구성된 모듈식 보드를 사용하여 게임은 일련의 턴아웃 방식으로 진행되며, 플레이어들은 시간 경과에 따른 에이전트 할당 및 리콜, 패러독스 및 주요 이벤트 해결, 목표 및 다른 시간 여행자보다 더 많은 트립을 요구한다.
고유한 점수 추적기는 블랙 스팟(Blot)과 패러독스 포인트(Paradox Point)의 합계를 모두 기록하며, 게임의 목적은 목표를 완료하고 패러독스 점수를 0으로 낮추는 것입니다. 그러나 스코어카드에 있는 여러 블랙 스팟(Blot)으로 시작하고, 블랙 스팟(Black Spot)도 0으로 서서히 잠식해야 합니다.로트)도 패러독스 점수를 유지합니다(후자는 전자보다 낮게 내려갈 수 없지만 블롯은 패러독스 점수를 반대로 밀어낼 수 있습니다). 왜? 목표를 완료하려면 다양한 타임스팟(16진수)을 '플립’n’ripple'해야 하기 때문에 더 많은 패러독스를 생성하고 블랏 카운트가 같은 공간 또는 옆에 있는 경우 상승하기 시작합니다. 블랏 카운트는 어떻게 내리죠? ‘ 타임라인 수정’를 다시 돌려놓으면(리졸브 액션이라고 함) 상대편도 이익을 얻을 수 있습니다. 상대편도 마찬가지로 당신의 선행으로 블롯을 잃게 될 것입니다!
—디자이너의 설명
부분 노동자 배치, 부분 추상 전략, 부분 '그것 가져가기' (그리고 역사에 대한 일시적인 관심을 가진 사람들을 위한 부분 교육) 에이전트 인 타임은 많은 다른 게임들과 달리 여전히 친숙하고 선택하기 쉽도록 만드는 많은 독특한 역학을 가지고 있다.
메인 타임라인을 중심으로 36개의 16진(타임스팟)으로 구성된 모듈식 보드를 사용하여 게임은 일련의 턴아웃 방식으로 진행되며, 플레이어들은 시간 경과에 따른 에이전트 할당 및 리콜, 패러독스 및 주요 이벤트 해결, 목표 및 다른 시간 여행자보다 더 많은 트립을 요구한다.
고유한 점수 추적기는 블랙 스팟(Blot)과 패러독스 포인트(Paradox Point)의 합계를 모두 기록하며, 게임의 목적은 목표를 완료하고 패러독스 점수를 0으로 낮추는 것입니다. 그러나 스코어카드에 있는 여러 블랙 스팟(Blot)으로 시작하고, 블랙 스팟(Black Spot)도 0으로 서서히 잠식해야 합니다.로트)도 패러독스 점수를 유지합니다(후자는 전자보다 낮게 내려갈 수 없지만 블롯은 패러독스 점수를 반대로 밀어낼 수 있습니다). 왜? 목표를 완료하려면 다양한 타임스팟(16진수)을 '플립’n’ripple'해야 하기 때문에 더 많은 패러독스를 생성하고 블랏 카운트가 같은 공간 또는 옆에 있는 경우 상승하기 시작합니다. 블랏 카운트는 어떻게 내리죠? ‘ 타임라인 수정’를 다시 돌려놓으면(리졸브 액션이라고 함) 상대편도 이익을 얻을 수 있습니다. 상대편도 마찬가지로 당신의 선행으로 블롯을 잃게 될 것입니다!
—디자이너의 설명
Agents in Time is a time travelling game in which players begin with a team of two Agents, and are charged with flitting in and out of parallel time lines trying to achieve Objectives dictated by cards drawn at the start and during the game, all the while avoiding the Xanadu Time Patrol and ideally ensuring they keep overall control of their misdemeanours through time...
Part worker-placement, part abstract strategy, and part 'take that' (and part educational for those with a passing interest in history!), Agents in Time has a number of unique mechanics which make it unlike many other games, whilst still being familiar and easy to pick up.
Using a modular board of 36 hexes (Timespots), centered around a Main Timeline, the game plays out in a series of turns in which players Assign and Recall Agents, Paradox and Resolve minor and major events across time, claim Objectives, and more than likely trip over other time travellers...
A unique scoring tracker keeps a tally of both your Black Spot count (Blot) and Paradox Point totals, and the aim of the game is to complete Objectives and reduce your Paradox Score down to zero, but you start with a number of Black Spots (Blots) on your scorecard, and need to gradually erode those down to zero as well, because those Black Spots (Blots) will also hold up your Paradox Score (the latter can’t go below the former, but the Blots can push your Paradox score back the other way). How come? Because in order to complete your objectives you have to 'flip’n’ripple' various Timespots (hexes) which in turn creates further paradoxes and causes your Blot count to start rising (and those of your opponents if they’re on the same space, or adjacent to you!) – And how do you get your Blot count down? By ‘fixing the timeline’ and putting things back again (called a Resolve action), but this could also benefit your opponents, who will similarly lose Blots for your good deed!
—description from the designer
Part worker-placement, part abstract strategy, and part 'take that' (and part educational for those with a passing interest in history!), Agents in Time has a number of unique mechanics which make it unlike many other games, whilst still being familiar and easy to pick up.
Using a modular board of 36 hexes (Timespots), centered around a Main Timeline, the game plays out in a series of turns in which players Assign and Recall Agents, Paradox and Resolve minor and major events across time, claim Objectives, and more than likely trip over other time travellers...
A unique scoring tracker keeps a tally of both your Black Spot count (Blot) and Paradox Point totals, and the aim of the game is to complete Objectives and reduce your Paradox Score down to zero, but you start with a number of Black Spots (Blots) on your scorecard, and need to gradually erode those down to zero as well, because those Black Spots (Blots) will also hold up your Paradox Score (the latter can’t go below the former, but the Blots can push your Paradox score back the other way). How come? Because in order to complete your objectives you have to 'flip’n’ripple' various Timespots (hexes) which in turn creates further paradoxes and causes your Blot count to start rising (and those of your opponents if they’re on the same space, or adjacent to you!) – And how do you get your Blot count down? By ‘fixing the timeline’ and putting things back again (called a Resolve action), but this could also benefit your opponents, who will similarly lose Blots for your good deed!
—description from the designer
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