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BGG랭킹
BGG전체 : 1679
STRATEGY : 874
FAMILYGAMES : 476 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.85 / 5
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디자이너
Matthew Dunstan, Brett J. Gilbert
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아티스트
Denis Martynets, Paweł Niziołek, Andreas Resch
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인원
게임 소개
20세기 초 기업가들과 초콜릿 제조업자들이 초콜릿을 만들고 판매하는 새로운 방법을 실험한 것을 배경으로, 당신은 최고 초콜릿 제조자의 임무를 부여받았습니다! 초콜릿 팩토리는 리터럴 팩토리가 공장을 짓고 움직이는(누르는 컨베이어 벨트 구성품 사용) 초콜릿의 유로 게임으로, 최상의 가치를 위해 소매업체가 요구하는 초콜릿을 가장 많이 완성해야 한다. 이 게임은 또한 나무로 된 초콜릿 조각과 움직일 수 있는 컨베이어 벨트를 갖추고 있어 유로 역학과 혼합된 육체성을 독특한 경험으로 만든다.
게임플레이 개요:
플레이어에게는 각각 물리적 컨베이어 벨트에 적용되는 공장 부품 두 개가 있는 출발 플레이어 보드가 제공됩니다. 플레이어 보드의 컨베이어 벨트 부분에는 정사각형 타일을 밀어 넣을 수 있는 빈 영역이 있는 긴 슬롯이 있습니다. 타일은 게임 내내 플레이어가 조작할 초콜릿 조각을 담을 것입니다.
게임이 진행되는 동안 플레이어는 처음에 새로운 공장 부품(플레이어 보드에 추가)과 전문가(특별한 능력을 가진 카드 사용)를 초안한다.
그리고 나서 각각의 플레이어들은 그들의 기계에 코코아를 세 번 넣을 것입니다. 각 <push” 플레이어들은 초콜릿 조각을 조작하기 위해 연료와 공장 부품을 사용할 수 있습니다. 초콜릿 조각은 타일에 인접한 팩토리 부분이 밀어야 조작이 가능하기 때문에 게임의 공간적 요소에 대한 세심한 고려가 필요할 것이다.
플레이어들은 공공의 목적과 개인적인 목적을 위해 초콜릿을 만듦으로써 점수를 얻는다. 마지막에 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
게임플레이 개요:
플레이어에게는 각각 물리적 컨베이어 벨트에 적용되는 공장 부품 두 개가 있는 출발 플레이어 보드가 제공됩니다. 플레이어 보드의 컨베이어 벨트 부분에는 정사각형 타일을 밀어 넣을 수 있는 빈 영역이 있는 긴 슬롯이 있습니다. 타일은 게임 내내 플레이어가 조작할 초콜릿 조각을 담을 것입니다.
게임이 진행되는 동안 플레이어는 처음에 새로운 공장 부품(플레이어 보드에 추가)과 전문가(특별한 능력을 가진 카드 사용)를 초안한다.
그리고 나서 각각의 플레이어들은 그들의 기계에 코코아를 세 번 넣을 것입니다. 각 <push” 플레이어들은 초콜릿 조각을 조작하기 위해 연료와 공장 부품을 사용할 수 있습니다. 초콜릿 조각은 타일에 인접한 팩토리 부분이 밀어야 조작이 가능하기 때문에 게임의 공간적 요소에 대한 세심한 고려가 필요할 것이다.
플레이어들은 공공의 목적과 개인적인 목적을 위해 초콜릿을 만듦으로써 점수를 얻는다. 마지막에 가장 많은 점수를 얻은 선수가 승리합니다.
Set in the early 20th century of entrepreneurs and chocolatiers experimenting with new ways to create and market chocolates, YOU are assigned the task of chief chocolate maker! Chocolate Factory is a euro game of literal factory building and moving (using a pushable conveyer belt component) chocolates you must complete the largest number of chocolates required by retailers for the best value. The game also features wooden chocolate pieces and a movable conveyer belt making the physicality blended with euro mechanics a unique experience.
Gameplay overview:
Players are each given a starting player board which will have two Factory parts which apply to a physical conveyer belt. The conveyer belt part of the player board contains long slot with an empty region in which to push square tiles along. The tiles will house the chocolate pieces players will manipulate throughout the game.
During the game players will initially draft new factory parts (to add to their player board) and specialists (one time use cards with special powers).
Then each player will “push” three times cocoa into their machines. During each “push” players will be able to use fuel and their factory parts to manipulate their Chocolate pieces. Careful consideration will be required for the spatial element of the game as Chocolate pieces can only be manipulated during a push by the Factory part that is adjacent to their tile.
Players score points by creating chocolates for public and personal objectives. The player with the most points at the end wins.
Gameplay overview:
Players are each given a starting player board which will have two Factory parts which apply to a physical conveyer belt. The conveyer belt part of the player board contains long slot with an empty region in which to push square tiles along. The tiles will house the chocolate pieces players will manipulate throughout the game.
During the game players will initially draft new factory parts (to add to their player board) and specialists (one time use cards with special powers).
Then each player will “push” three times cocoa into their machines. During each “push” players will be able to use fuel and their factory parts to manipulate their Chocolate pieces. Careful consideration will be required for the spatial element of the game as Chocolate pieces can only be manipulated during a push by the Factory part that is adjacent to their tile.
Players score points by creating chocolates for public and personal objectives. The player with the most points at the end wins.
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