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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nathan James
-
아티스트
-
인원
게임 소개
하이젠베르크는 정사각형 격자에서 하는 연결 게임이다. 블랙과 화이트라는 두 명의 플레이어가 번갈아 가며 보드의 양쪽을 연결하여 게임에서 승리할 때까지 격자의 교차점에 스톤을 놓는다.
게임의 대상
보드의 두 모서리를 연결하는 스톤 체인을 형성할 때 플레이어가 이깁니다. 체인은 직교 및 대각선으로 연결될 수 있습니다.
정상적인 턴에서, 선수는 자신의 색깔의 돌 하나를 보드의 빈 교차로에 놓는다. 스톤은 플레이어의 보드 가장자리 모두에 직교할 수 있어야 합니다. 즉, 대각선으로 이동하거나 반대되는 색의 돌을 통과하지 않고 교차로에서 플레이어 자신의 보드 가장자리까지 경로를 추적할 수 있어야 한다.
만약 선수가 턴을 시작할 때 자신의 스톤 중 어느 하나라도 그 선수의 보드 가장자리에 접근할 수 없다면, 그는 모든 스톤을 주워 다시 배치해야 한다. 스톤은 접근 가능한 보드의 빈 교차로에 배치할 수 있다. 그는 평상시 위치 대신 이렇게 해요.
—디자이너의 설명
게임의 대상
보드의 두 모서리를 연결하는 스톤 체인을 형성할 때 플레이어가 이깁니다. 체인은 직교 및 대각선으로 연결될 수 있습니다.
정상적인 턴에서, 선수는 자신의 색깔의 돌 하나를 보드의 빈 교차로에 놓는다. 스톤은 플레이어의 보드 가장자리 모두에 직교할 수 있어야 합니다. 즉, 대각선으로 이동하거나 반대되는 색의 돌을 통과하지 않고 교차로에서 플레이어 자신의 보드 가장자리까지 경로를 추적할 수 있어야 한다.
만약 선수가 턴을 시작할 때 자신의 스톤 중 어느 하나라도 그 선수의 보드 가장자리에 접근할 수 없다면, 그는 모든 스톤을 주워 다시 배치해야 한다. 스톤은 접근 가능한 보드의 빈 교차로에 배치할 수 있다. 그는 평상시 위치 대신 이렇게 해요.
—디자이너의 설명
Heisenberg is connection game played on a square grid. Two players, Black and White, alternate placing stones on the intersections of the grid until one player connects his two sides of the board and wins the game.
Object of the game
A player wins when he forms a chain of his own stones which connect his two edges of the board. The chain can be connected orthogonally and diagonally.
On a normal turn, a player places one stone of his own color on an empty intersection of the board. The stone must have orthogonal access to both of that player's board edges. That is, it must be possible to trace a route from that intersection to each of the player's own board edges without moving diagonally or passing through an opposite-colored stone.
If at the beginning of a player's turn any of his stones do not have access to both of that player's board edges, he must pick up all such stones and redeploy them. The stone(s) may be placed on any empty intersection(s) of the board where they have access. He does this instead of his normal placement.
—description from the designer
Object of the game
A player wins when he forms a chain of his own stones which connect his two edges of the board. The chain can be connected orthogonally and diagonally.
On a normal turn, a player places one stone of his own color on an empty intersection of the board. The stone must have orthogonal access to both of that player's board edges. That is, it must be possible to trace a route from that intersection to each of the player's own board edges without moving diagonally or passing through an opposite-colored stone.
If at the beginning of a player's turn any of his stones do not have access to both of that player's board edges, he must pick up all such stones and redeploy them. The stone(s) may be placed on any empty intersection(s) of the board where they have access. He does this instead of his normal placement.
—description from the designer
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