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8.3Commands & Colors: Ancients Expansion Pack #2 – Rome vs the Barbarians (2007) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
Richard Borg
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아티스트
Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
로마 제국과 야만인들은 명령과 색에 대한 두 번째 확장이다. 옛사람들. 이 두 번째 확장판에서는 로마와 초기 갈리아 침공, 북인 침공, 서빌레 전쟁, 카이사르의 갈리아 정복, 로마 내전 등에 초점을 맞춘 역사적 전투를 볼 수 있다.
두 번째 확장에서는 기원전 390년(알리아 강)에서 서기 9년(토이토부르거 왈드)에 이르는 20개 이상의 시나리오와 로마군과 야만군의 전투를 위해 필요한 모든 블록과 라벨이 제시된다. 지금쯤이면 할 수 있을 거야 명령과 색상은 고대인들은 한 시간 안에 결말을 맺는 고대 전투를 효과적으로 묘사할 수 있도록 디자인된 독특한 역사 게임 시스템이다.
제국 로마와 야만인들은 적어도 하나의 새로운 단위 유형뿐만 아니라 몇몇 "speciality" 단위와 지도자들 (예를 들어, 영국 전차, 필라움을 사용하는 군단원, 그리고 시저)을 특징으로 할 것이다. 이들 각각은 원래 시스템 규칙의 범위 내에서 작동하며, 역사적 능력과 중요성을 반영하기 위해 약간의 수정만 할 뿐이다. 명령 & 색상을 재생해 본 경우 규칙에 따라 다음을 수행합니다. 고대인들, 이런 새로운 종류의 유닛을 위한 몇 가지 특별한 규칙을 배우는 것은 전혀 어렵지 않을 것이다.
전투 주사위는 빠르게 전투를 해결하고 명령 카드는 전쟁의 안개를 만들고 플레이어에게 도전과 승리의 기회를 주는 행운의 요소를 제공한다. 하지만 당신이 수행해야 할 전술은 다양한 고대 부대, 무기, 지형, 역사에 내재된 장점과 제한에 매우 잘 부합합니다.
확장:
명령 & 색상: 고대인들
두 번째 확장에서는 기원전 390년(알리아 강)에서 서기 9년(토이토부르거 왈드)에 이르는 20개 이상의 시나리오와 로마군과 야만군의 전투를 위해 필요한 모든 블록과 라벨이 제시된다. 지금쯤이면 할 수 있을 거야 명령과 색상은 고대인들은 한 시간 안에 결말을 맺는 고대 전투를 효과적으로 묘사할 수 있도록 디자인된 독특한 역사 게임 시스템이다.
제국 로마와 야만인들은 적어도 하나의 새로운 단위 유형뿐만 아니라 몇몇 "speciality" 단위와 지도자들 (예를 들어, 영국 전차, 필라움을 사용하는 군단원, 그리고 시저)을 특징으로 할 것이다. 이들 각각은 원래 시스템 규칙의 범위 내에서 작동하며, 역사적 능력과 중요성을 반영하기 위해 약간의 수정만 할 뿐이다. 명령 & 색상을 재생해 본 경우 규칙에 따라 다음을 수행합니다. 고대인들, 이런 새로운 종류의 유닛을 위한 몇 가지 특별한 규칙을 배우는 것은 전혀 어렵지 않을 것이다.
전투 주사위는 빠르게 전투를 해결하고 명령 카드는 전쟁의 안개를 만들고 플레이어에게 도전과 승리의 기회를 주는 행운의 요소를 제공한다. 하지만 당신이 수행해야 할 전술은 다양한 고대 부대, 무기, 지형, 역사에 내재된 장점과 제한에 매우 잘 부합합니다.
확장:
명령 & 색상: 고대인들
Imperial Rome and The Barbarians is the second expansion to Commands & Colors: Ancients. In this second expansion you will find historical battles that focus on Rome and the early Gallic invasion, invasion of the Northmen, the Servile War (Spartacus), Caesar's conquest of Gaul, the Roman Civil Wars and much more.
Showcased in the second expansion, are over 20 scenarios that range from 390 BC (Allia River) to 9 AD (Teutoburger Wald), and all the blocks and labels you need to field the Roman and Barbarian forces to fight out these battles. By now, you know we can do this, because Commands & Colors: Ancients by design is a unique historical game system that allows players to effectively portray stylized Ancient battles that play to a conclusion in less than an hour.
Imperial Rome and The Barbarians will feature at least one new unit type as well as several "specialty" units and leaders (Briton Chariots, Legionaries using the pilum, and Caesar, for example). Each of these operates within the confines of the original system rules, with only slight modifications to reflect their historical abilities and importance. So, rules-wise, if you've played Commands & Colors: Ancients, you'll have no trouble at all learning the few special rules for these new types of units.
The battle dice resolve combat quickly and the Command cards provide an element of luck that creates a fog of war and presents players with both challenges and opportunities for victory. Yet the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various Ancient units, their weapons, terrain and the history.
Expands:
Commands & Colors: Ancients
Showcased in the second expansion, are over 20 scenarios that range from 390 BC (Allia River) to 9 AD (Teutoburger Wald), and all the blocks and labels you need to field the Roman and Barbarian forces to fight out these battles. By now, you know we can do this, because Commands & Colors: Ancients by design is a unique historical game system that allows players to effectively portray stylized Ancient battles that play to a conclusion in less than an hour.
Imperial Rome and The Barbarians will feature at least one new unit type as well as several "specialty" units and leaders (Briton Chariots, Legionaries using the pilum, and Caesar, for example). Each of these operates within the confines of the original system rules, with only slight modifications to reflect their historical abilities and importance. So, rules-wise, if you've played Commands & Colors: Ancients, you'll have no trouble at all learning the few special rules for these new types of units.
The battle dice resolve combat quickly and the Command cards provide an element of luck that creates a fog of war and presents players with both challenges and opportunities for victory. Yet the tactics you need to execute conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various Ancient units, their weapons, terrain and the history.
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