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BGG랭킹
BGG전체 : 10059
WARGAMES : 1440
7.6A Time for Trumpets: The Battle of the Bulge, December 1944 (2020) -
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5+ 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.29 / 5
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디자이너
Bruno Sinigaglio
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아티스트
Steven C. Bradford, Rodger B. MacGowan
-
인원
게임 소개
《트럼프의 시간》 (ATFT)은 벌지 전투의 대대급 전쟁 게임이다. 게임 시스템은 아발론 힐 게임 컴퍼니의 비터 우즈와 1977년 SPI의 상징적인 대대급 와흐트 암라인의 두 가지 게임으로부터 많은 개념을 통합하고 있다. 또한, 예루살렘 공성전의 TAHGC 버전을 위해 고안된 명령과 통제 개념이 사용되었다.
사단 구성에는 본부, 최전방 대대, 전투 지원 대대가 포함된다: 정찰, 공병, 대전차, 대공, 포병. 개별 야전 대대는 실제 모델의 전장 동작을 시뮬레이션하는 게임 기능을 수행한다. 1944년 12월 전장에서 가장 많은 수가 투입된 비행대대는 P47, B26, ME109, JU88, ME262이다.
게임맵은 1마일에 해당하는 1헥스의 축척으로 1~5만 1943-1944 GSGS 4040과 GSGS 4507 지형도를 이용해 개발됐다. 지형이 쉽게 인식되고 차별화되면서 플레이어들은 비터 우즈 게임 맵의 영향력을 쉽게 인지하게 될 것이다.
게임 컨셉은 다음을 포함한다: HQ 활성화 상태(활성 또는 휴식), 피로 및 소모, 지휘 및 제어, 형성 공급, 공중 공급, 독일 연료 부족, 미군 보급고, 지상 상태, 대기 조건, 공중 스트래핑 및 차단, 방어 진지 및 교량 건설, 파괴, 신성 형성 경계, 제한된 겨울 강과 하천을 가로지르는 이동, 전략적인 이동, 제한된 시야로 인한 침투, 취약한 부대들의 오버런, 독일 야간 전투의 이점, 독일 네벨베르퍼 작전, 독일 FA 작전, 연합군 FA 작전, 지상 전투에 대한 지형 효과, 지상 전투에 대한 무기 효과.전투 후 약탈 등
—출판사의 설명
사단 구성에는 본부, 최전방 대대, 전투 지원 대대가 포함된다: 정찰, 공병, 대전차, 대공, 포병. 개별 야전 대대는 실제 모델의 전장 동작을 시뮬레이션하는 게임 기능을 수행한다. 1944년 12월 전장에서 가장 많은 수가 투입된 비행대대는 P47, B26, ME109, JU88, ME262이다.
게임맵은 1마일에 해당하는 1헥스의 축척으로 1~5만 1943-1944 GSGS 4040과 GSGS 4507 지형도를 이용해 개발됐다. 지형이 쉽게 인식되고 차별화되면서 플레이어들은 비터 우즈 게임 맵의 영향력을 쉽게 인지하게 될 것이다.
게임 컨셉은 다음을 포함한다: HQ 활성화 상태(활성 또는 휴식), 피로 및 소모, 지휘 및 제어, 형성 공급, 공중 공급, 독일 연료 부족, 미군 보급고, 지상 상태, 대기 조건, 공중 스트래핑 및 차단, 방어 진지 및 교량 건설, 파괴, 신성 형성 경계, 제한된 겨울 강과 하천을 가로지르는 이동, 전략적인 이동, 제한된 시야로 인한 침투, 취약한 부대들의 오버런, 독일 야간 전투의 이점, 독일 네벨베르퍼 작전, 독일 FA 작전, 연합군 FA 작전, 지상 전투에 대한 지형 효과, 지상 전투에 대한 무기 효과.전투 후 약탈 등
—출판사의 설명
"A Time for Trumpets" (ATFT) is a battalion level wargame of the Battle of the Bulge. The game system incorporates a number of concepts from two of the highly playable games on the same subject: Bitter Woods by The Avalon Hill Game Company and the iconic battalion level Wacht am Rhein from SPI in 1977. In addition, the command and control concepts devised for the TAHGC version of The Siege of Jerusalem were utilized.
The Divisional compositions include HQ, the front line battalions and the combat support battalions: recon, engineers, anti-tank, anti-aircraft and artillery. The individual field battalions perform game functions that attempt to simulate the battlefield actions of their real-life models. The aircraft squadrons include those that were most numerous over the battlefield in December 1944: P47, B26, ME109, JU88 and ME262.
The game map is at the scale of one hex equals a mile and was developed using the 1-50,000 1943-1944 GSGS 4040 and GSGS 4507 topographical maps. Players will easily recognize the influence of the Bitter Woods game map as terrain is easily recognized and differentiated.
Game concepts include: HQ activation status (active or resting), fatigue and exhaustion, command and control, formation supply, supply by air, German fuel shortages, American supply dumps, ground conditions, atmospheric conditions, air strafing and interdiction, construction of defensive positions and bridges, demolition, sacrosanct formation boundaries, limited winter movement across rivers and streams, strategic movement, infiltration due to limited visibility, over-run of vulnerable units, German night combat advantage, Kampfgruppe Peiper Breakout, German Nebelwerfer Operations, German FA Operations, Allied FA Operations, Time on Target, terrain effects for ground combat, weapons effects on ground combat, exploitation after combat, etc.
—description from the publisher
The Divisional compositions include HQ, the front line battalions and the combat support battalions: recon, engineers, anti-tank, anti-aircraft and artillery. The individual field battalions perform game functions that attempt to simulate the battlefield actions of their real-life models. The aircraft squadrons include those that were most numerous over the battlefield in December 1944: P47, B26, ME109, JU88 and ME262.
The game map is at the scale of one hex equals a mile and was developed using the 1-50,000 1943-1944 GSGS 4040 and GSGS 4507 topographical maps. Players will easily recognize the influence of the Bitter Woods game map as terrain is easily recognized and differentiated.
Game concepts include: HQ activation status (active or resting), fatigue and exhaustion, command and control, formation supply, supply by air, German fuel shortages, American supply dumps, ground conditions, atmospheric conditions, air strafing and interdiction, construction of defensive positions and bridges, demolition, sacrosanct formation boundaries, limited winter movement across rivers and streams, strategic movement, infiltration due to limited visibility, over-run of vulnerable units, German night combat advantage, Kampfgruppe Peiper Breakout, German Nebelwerfer Operations, German FA Operations, Allied FA Operations, Time on Target, terrain effects for ground combat, weapons effects on ground combat, exploitation after combat, etc.
—description from the publisher
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