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Ariete: The Battle of Bir el Gubi, Libya November 1941 (2020)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    90-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    4.20 / 5

게임 소개

아리에테: 리비아 비르엘구비 전투(Battle of Vir El Gubi, 1941년 11월)는 1941년 11월 19일 리비아의 비르엘구비를 방어한 이탈리아의 아리에테 사단의 전투이다.

1941년 11월 19일 아침: 북아프리카의 유일한 이탈리아 기갑사단인 제132기갑사단 아리에테의 사령관 마리오 발로타 장군은 토브룩으로 향하는 남쪽 접근을 엄호하기 위한 방어 배치를 완료하고 있다. 그는 사단 차량화 보병 연대인 제8 베르사글리에리에게 구비의 우물(비르) 근처의 주요 교차로 주변의 3개 대대 거점을 점령하라고 명령했다. 강화된 사단 포병의 지원을 받는 제8 베르사글리에리는 비르 엘 구비 주변으로 이동하여 파고들기 시작한다. 아리에테 제132전차연대의 M13/40 전차는 대부분 후방에 배치되어 있다.

동시에 영국 제7기갑디비시온의 지휘관인 윌리엄 헨리 에워트 고트 장군은 제22기갑여단에게 비르 엘 구비에서 아리에테를 공격하라고 명령했다. 아마도 고트는 잘 갖추어져 있지만 경험이 부족한 이 여단이 약한 적수가 될 것으로 예상되는 이탈리아 대형을 상대할 수 있는 기회를 주기를 바라고 있을 것이다. 이유가 무엇이든 간에 162대의 신형 크루세이더 전차를 갖춘 이 여단은 지난 겨울 이탈리아 제10군이 전사한 영연방의 손쉬운 승리를 본받기를 열망하고 있다.

대등한 상대들 사이에 소용돌이치는 사막전이 펼쳐질 무대가 마련됐다.

아리에테는 이 전체 이동 동작을 각각 30분, 육각당 150m의 지도 축척으로 번갈아 다룬다. 단위는 구간부터 소대까지 다양합니다. 최소한의 특수 규칙이 북아프리카로 전술 전투 시리즈를 가져와 사막 환경 특유의 전술적 도전을 강조한다.

이탈리아 선수는 132 전차 연대의 형태로 증원군이 도착할 때까지 강력한 영국 기갑 부대에 대한 기동 방어를 관리해야 한다. 그는 포와 AT 자산(특히 트럭에 장착된 102mm 포)을 잘 활용하여 영국군을 유혈시키고 장갑 반격을 가해야 한다.

커먼웰스 플레이어는 잘 이끄는 연합군 병력이 보유한 방어 진지를 뚫기 위해 갑옷 전용 병력을 사용하는 문제를 해결해야 한다. 소용돌이치는 먼지 구름과 상대적으로 긴 시야가 있는 사막 환경은 이런 점에서 그에게 도움이 되지 않을 것이다!


12가지 시나리오:
제III/8 베르사글리에리 파괴, 2회전
기병 돌격에 가장 가까운 것, 6회전
8번 베르사글리에리 공격, 6회전
비르 엘 구비에 대한 공격 (준비된 방어), 6회전
비르 엘 구비에 대한 공격 (초기 CW 도착), 6회전
제2왕립 글로스터셔 후사르의 공격, 10회전
런던 요먼리 4군 공격 11회전
램 스트라이크, 6회전
비르 엘 구비 전투(역사적), 11턴
비르 엘 구비 전투 (준비된 방어), 11턴
비르 엘 구비 전투(일찍 CW 도착), 12턴
비르 엘 구비 전투 (자유 배치), 11턴



게임 규모:
게임 턴: 30분
16진수: 164야드/150m
유닛: 대부분의 차량 플래툰/쿼드론, 보병 소대, 일반적으로 개별 및 섹션 무기를 지원합니다.

게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(240 1/2" 카운터)
32페이지 분량의 전술 전투 시리즈 버전 4.02 규칙집
16페이지 분량의 Ariete 게임별 규칙집
두 개의 4페이지 전술 전투 시리즈 버전 4.02 차트 및 표
전면 커버시트 1개
후면 커버시트 1개
플라스틱 지퍼백 1개

카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간-높음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간

참고: 플레이어는 게임을 위해 빨간색과 흰색 6면 주사위 하나를 제공해야 합니다.

참고: 제작비를 낮추기 위해, 아리에테는 오직 봉지 게임으로만 제작됩니다; 박스 에디션은 없을 것입니다.
Ariete: The Battle of Bir el Gubi, Libya November 1941 is the 17th game in the Tactical Combat Series by Multi-Man Publishing and covers the Italian Ariete Division's defense of Bir el Gubi, Libya, on November 19, 1941.

Moming of 19 November 1941: General Mario Balotta, commander of 132nd Armored Division Ariete, the only Italian armored division in North Africa, is completing his defensive dispositions to cover the southern approaches to Tobruk. He orders his division's motorized infantry regiment, the crack 8th Bersaglieri, to occupy three battalion strongpoints around a key cross-roads near the well (bir) of Gubi. The 8th Bersaglieri, supported by the reinforced divisional artillery, begins moving into position around Bir el Gubi and digging in. Most of the M13/40 tanks of Ariete 's understrength 132nd Tank Regiment are kept to the rear.

At the same time, General William Henry Ewart Gott, commander of the British 7th Armoured Divi-sion, orders the 22nd Armoured Brigade (Brigadier John Scott-Cockburn) to attack the Ariete at Bir el Gubi, a complete change from his original orders for the brigade to secure Sidi Rezegh, 25 miles to the north. The reason for the change is still not clear: perhaps Gott hopes to give this well-equipped but inexperienced brigade an opportunity to season itself against an Italian formation that he assumes will be a weak opponent; possibly he just wants to clear his division's left flank before advancing. Whatever the reason, the full-strength brigade, equipped with 162 brand new Crusader tanks, is eager to emulate the Commonwealth's easy victories against the Italian Tenth Army die previous winter.

The stage is set for a swirling desert battle between evenly matched opponents.

Ariete covers this entire mobile action in turns representing 30 minutes each and a map scale of 150 meters per hex. Units range from sections to platoons. A minimal amount of special rules bring the Tactical Combat Series to North Africa, highlighting the unique tactical challenge of the desert environment.

The Italian player must manage a mobile defense against stronger British armored units until reinforcements arrive in the form of the 132nd Tank Regiment. He must make good use of artillery and AT assets (especially truck-mounted 102mm guns) to bloody the Brits and set them up for an armored counterattack.

The Commonwealth player must solve the problem of using an armor-only force to crack defensive positions held by a well-led combined-arms force. The desert environment, with swirling dust clouds and relatively long lines of sight, will not help him in this regard!


12 Scenarios:
Destruction of the III/8 Bersaglieri, 2 turns
The Nearest Thing to a Cavalry Charge, 6 turns
The Attack on the 8th Bersaglieri, 6 turns
The Attack on Bir el Gubi (Prepared Defense), 6 turns
The Attack on Bir el Gubi (Early CW Arrival), 6 turns
Attack of the 2nd Royal Gloucestershire Hussars, 10 turns
Attack of the 4th County of London Yeomanry, 11 turns
The Ram Strikes, 6 turns
The Battle of Bir el Gubi (historical), 11 turns
The Battle of Bir el Gubi (Prepared Defense), 11 turns
The Battle of Bir el Gubi (Early CW Arrival), 12 turns
The Battle of Bir el Gubi (Free Deployment), 11 turns



Game Scale:
Game Turn: 30 minutes
Hex: 164 yards / 150 meters
Units: most vehicles Platoon/Squadron, infantry platoons, support weapons generally individual & sections

Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (240 1/2" counters)
One 32-page Tactical Combat Series version 4.02 rulebook
One 16-page Ariete game-specific rulebook
Two 4-page Tactical Combat Series version 4.02 Charts & Tables
One front coversheet
One rear coversheet
One plastic zip lock bag

Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium-High
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours

Note: Players will need to provide one red, and one white 6-sided die for game play.

Note: In order to keep production costs down, Ariete is produced as a bagged game only; there will not be a boxed edition.

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