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BGG랭킹
BGG전체 : 171
STRATEGY : 119
PARTYGAMES : 1 -
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인원
6-21 명
BGG추천: 7-16 명 -
게임시간
30-120 분
-
연령
15+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.03 / 5
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디자이너
Steven Medway
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아티스트
Micaela Dawn, Aidan Roberts, John Van Fleet, Grace VanFleet
-
인원
게임 소개
레이븐스우드 블러프라는 조용한 마을에 악마가 당신들 사이를 걸어다니고 있어요.
지옥 같은 뇌우가 몰아치는 동안, 자정을 알리면, 뼈에 오싹한 비명이 울린다. 마을 사람들은 서둘러 조사하여 마을 이야기꾼이 살해되고, 시체가 시계탑의 손에 찔리고, 아래 자갈에 피가 떨어지는 것을 발견한다.
악마가 도망치고, 밤에는 살인을 하고, 낮에는 인간의 모습으로 변장합니다. 어떤 것들은 약간의 정보를 가지고 있다. 다른 사람들은 악과 싸우거나 무고한 사람들을 보호하는 능력을 가지고 있습니다. 하지만 악마와 그 사악한 부하들은 거짓을 퍼뜨려 의심을 낳고 혼란스럽게 하고 있어요
마을 사람들이 제때 퍼즐을 맞춰 진정한 악마를 처형하고 스스로를 구할 수 있을까? 아니면 한때 평화로웠던 이 마을을 악마가 덮칠까?
블러드 온 더 클락타워는 선과 악이 대립하는 팀을 상대로 5~20명의 플레이어가 즐기는 허풍 게임으로 액션을 수행하고 중요한 결정을 내리는 스토리텔러 플레이어가 감독한다.
'낮' 단계에서 플레이어는 공개적으로 교제하고 지식을 교환하거나 거짓말을 퍼뜨리기 위해 사적으로 속삭이며, 다수가 자신들을 악마라고 의심하면 처형된다. '밤' 시간에 플레이어는 눈을 감고 스토리텔러에 의해 한 번에 하나씩 깨워 정보를 모으고, 장난을 퍼뜨리거나, 죽인다.
스토리텔러는 게임의 복잡한 플레이 피스를 사용하여 각 게임을 안내하며 다른 사람들은 테이블이나 보드 없이 자유롭게 플레이할 수 있습니다. 플레이어는 무덤 너머에서 승리를 노리는 유령으로 레이븐스우드 블러프를 괴롭히며 캐릭터가 죽어도 액션의 진창에 끝까지 머문다.
게임에 늦게 도착할 경우, 강력한 트래블러 캐릭터로 시작하여 특별한 재능과 얼리전스를 가진 후 입장할 수 있습니다. 각각의 캐릭터는 그들만의 특별한 능력을 가지고 있고 어떤 두 명의 플레이어도 결코 같은 캐릭터가 아니다.
지옥 같은 뇌우가 몰아치는 동안, 자정을 알리면, 뼈에 오싹한 비명이 울린다. 마을 사람들은 서둘러 조사하여 마을 이야기꾼이 살해되고, 시체가 시계탑의 손에 찔리고, 아래 자갈에 피가 떨어지는 것을 발견한다.
악마가 도망치고, 밤에는 살인을 하고, 낮에는 인간의 모습으로 변장합니다. 어떤 것들은 약간의 정보를 가지고 있다. 다른 사람들은 악과 싸우거나 무고한 사람들을 보호하는 능력을 가지고 있습니다. 하지만 악마와 그 사악한 부하들은 거짓을 퍼뜨려 의심을 낳고 혼란스럽게 하고 있어요
마을 사람들이 제때 퍼즐을 맞춰 진정한 악마를 처형하고 스스로를 구할 수 있을까? 아니면 한때 평화로웠던 이 마을을 악마가 덮칠까?
블러드 온 더 클락타워는 선과 악이 대립하는 팀을 상대로 5~20명의 플레이어가 즐기는 허풍 게임으로 액션을 수행하고 중요한 결정을 내리는 스토리텔러 플레이어가 감독한다.
'낮' 단계에서 플레이어는 공개적으로 교제하고 지식을 교환하거나 거짓말을 퍼뜨리기 위해 사적으로 속삭이며, 다수가 자신들을 악마라고 의심하면 처형된다. '밤' 시간에 플레이어는 눈을 감고 스토리텔러에 의해 한 번에 하나씩 깨워 정보를 모으고, 장난을 퍼뜨리거나, 죽인다.
스토리텔러는 게임의 복잡한 플레이 피스를 사용하여 각 게임을 안내하며 다른 사람들은 테이블이나 보드 없이 자유롭게 플레이할 수 있습니다. 플레이어는 무덤 너머에서 승리를 노리는 유령으로 레이븐스우드 블러프를 괴롭히며 캐릭터가 죽어도 액션의 진창에 끝까지 머문다.
게임에 늦게 도착할 경우, 강력한 트래블러 캐릭터로 시작하여 특별한 재능과 얼리전스를 가진 후 입장할 수 있습니다. 각각의 캐릭터는 그들만의 특별한 능력을 가지고 있고 어떤 두 명의 플레이어도 결코 같은 캐릭터가 아니다.
In the quiet village of Ravenswood Bluff, a demon walks amongst you...
During a hellish thunderstorm, on the stroke of midnight, there echoes a bone-chilling scream. The townsfolk rush to investigate and find the town storyteller murdered, their body impaled on the hands of the clocktower, blood dripping onto the cobblestones below.
A Demon is on the loose, murdering by night and disguised in human form by day. Some have scraps of information. Others have abilities that fight the evil or protect the innocent. But the Demon and its evil minions are spreading lies to confuse and breed suspicion.
Will the good townsfolk put the puzzle together in time to execute the true demon and save themselves? Or will evil overrun this once peaceful village?
Blood on the Clocktower is a bluffing game enjoyed by 5 to 20 players on opposing teams of Good and Evil, overseen by a Storyteller player who conducts the action and makes crucial decisions.
During a 'day' phase players socialize openly and whisper privately to trade knowledge or spread lies, culminating in a player's execution if a majority suspects them of being Evil. Of a 'night' time, players close their eyes and are woken one at a time by the Storyteller to gather information, spread mischief, or kill.
The Storyteller uses the game's intricate playing pieces to guide each game, leaving others free to play without a table or board. Players stay in the thick of the action to the very end even if their characters are killed, haunting Ravenswood Bluff as ghosts trying to win from beyond the grave.
If you arrive late to a game, you can enter after it's started as a powerful Traveller character with unusual talents and questionable allegiances. Each character comes with their own special ability and no two players in a game are ever the same character.
During a hellish thunderstorm, on the stroke of midnight, there echoes a bone-chilling scream. The townsfolk rush to investigate and find the town storyteller murdered, their body impaled on the hands of the clocktower, blood dripping onto the cobblestones below.
A Demon is on the loose, murdering by night and disguised in human form by day. Some have scraps of information. Others have abilities that fight the evil or protect the innocent. But the Demon and its evil minions are spreading lies to confuse and breed suspicion.
Will the good townsfolk put the puzzle together in time to execute the true demon and save themselves? Or will evil overrun this once peaceful village?
Blood on the Clocktower is a bluffing game enjoyed by 5 to 20 players on opposing teams of Good and Evil, overseen by a Storyteller player who conducts the action and makes crucial decisions.
During a 'day' phase players socialize openly and whisper privately to trade knowledge or spread lies, culminating in a player's execution if a majority suspects them of being Evil. Of a 'night' time, players close their eyes and are woken one at a time by the Storyteller to gather information, spread mischief, or kill.
The Storyteller uses the game's intricate playing pieces to guide each game, leaving others free to play without a table or board. Players stay in the thick of the action to the very end even if their characters are killed, haunting Ravenswood Bluff as ghosts trying to win from beyond the grave.
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