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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
Ka-Nexus는 두 명에서 네 명의 플레이어가 배우는 빠르고 쉬운 카드 게임입니다. 그것은 기술, 전략, 그리고 기회가 혼합되어 있습니다. 이 게임의 목표는 두 손 이상의 코스에서 21점을 획득하는 것이며, 각 손은 경기하는 데 약 15분이 걸린다.
갑판은 61장, 15장 (1-12번, 퀸, 파로아, 카멜)로 구성되어 있으며, 각각 4벌의 양복(스카라브, 행운, 시장, 도둑)과 로열 카멜(조커)로 구성되어 있다. 게임 보드에는 각 플레이어가 카드를 저장할 수 있는 위치, 게임 플레이의 중심에 카드 피라미드를 구축할 수 있는 영역, 추첨 파일 영역(오아시스), 폐기 파일 영역(스핑크스)이 있다.
게임은 25장의 카드를 가지고 게임 보드 중앙에 두 개의 겹치는 피라미드를 만드는 것으로 시작합니다. 나머지 36장의 카드는 오아시스에 배치된다. 각 플레이어의 차례는 오아시스에서 카드를 뽑은 다음 가능한 한 많은 "트릭"을 만드는 것으로 이루어지며, 여기서 "트릭"은 15까지 더하는 두 카드 또는 (클래식 피라미드 솔리테어 게임과 유사한) 외로운 카멜의 조합으로 정의된다. "tricks"를 위한 카드는 플레이어의 개인 저장 공간(최대 3장의 카드를 저장할 수 있음), 스핑크스 더미의 맨 위 또는 피라미드 구조의 덮개 없는 카드로부터 얻을 수 있다. 플레이어의 차례는 그려진 카드를 가지고 트릭을 만들어 보관함에 넣거나, 스핑크스에 폐기하거나, 이미 보관 중인 카드와 교환하여 스핑크스에 폐기하면 종료된다.
오아시스의 모든 카드를 뽑고 플레이하면, 손끝에서 점수를 획득합니다: 마지막 로열 트릭(퀸, 파라오, 카멜이 포함된 마지막 트릭)은 1점, 피라미드(피라미드에서 마지막 카드를 지우는 것)는 i점, 다수(대부분 캡처한 트릭), 스카랍(대부분 스카랍)은 2점입니다.낙타는 포획된 낙타당 1점씩을 획득한다. 플레이어는 손끝에 수납장에 남은 카드가 있으면 벌칙을 받는다. 한 손당 최대 점수는 11점입니다.
갑판은 61장, 15장 (1-12번, 퀸, 파로아, 카멜)로 구성되어 있으며, 각각 4벌의 양복(스카라브, 행운, 시장, 도둑)과 로열 카멜(조커)로 구성되어 있다. 게임 보드에는 각 플레이어가 카드를 저장할 수 있는 위치, 게임 플레이의 중심에 카드 피라미드를 구축할 수 있는 영역, 추첨 파일 영역(오아시스), 폐기 파일 영역(스핑크스)이 있다.
게임은 25장의 카드를 가지고 게임 보드 중앙에 두 개의 겹치는 피라미드를 만드는 것으로 시작합니다. 나머지 36장의 카드는 오아시스에 배치된다. 각 플레이어의 차례는 오아시스에서 카드를 뽑은 다음 가능한 한 많은 "트릭"을 만드는 것으로 이루어지며, 여기서 "트릭"은 15까지 더하는 두 카드 또는 (클래식 피라미드 솔리테어 게임과 유사한) 외로운 카멜의 조합으로 정의된다. "tricks"를 위한 카드는 플레이어의 개인 저장 공간(최대 3장의 카드를 저장할 수 있음), 스핑크스 더미의 맨 위 또는 피라미드 구조의 덮개 없는 카드로부터 얻을 수 있다. 플레이어의 차례는 그려진 카드를 가지고 트릭을 만들어 보관함에 넣거나, 스핑크스에 폐기하거나, 이미 보관 중인 카드와 교환하여 스핑크스에 폐기하면 종료된다.
오아시스의 모든 카드를 뽑고 플레이하면, 손끝에서 점수를 획득합니다: 마지막 로열 트릭(퀸, 파라오, 카멜이 포함된 마지막 트릭)은 1점, 피라미드(피라미드에서 마지막 카드를 지우는 것)는 i점, 다수(대부분 캡처한 트릭), 스카랍(대부분 스카랍)은 2점입니다.낙타는 포획된 낙타당 1점씩을 획득한다. 플레이어는 손끝에 수납장에 남은 카드가 있으면 벌칙을 받는다. 한 손당 최대 점수는 11점입니다.
Ka-Nexus is a fast-paced, easy to learn card game for two to four players. It contains a mix of skill, strategy, and chance. The goal of the game is to score 21 points over the course of two or more hands, each hand taking about 15 minutes to play.
The deck consists of 61 cards, fifteen cards (numbered 1-12, Queen, Pharoah, Camel) each in four suits (Scarabs, Fortune, Markets, Thieves) plus the Royal Camel (a Joker of sorts). The game board has locations for each player to store cards, an area to build the card pyramids central to game play, a draw pile area (the Oasis) and a discard pile area (the Sphinx).
The game begins by taking 25 cards and using them to build two overlapping pyramids in the center of the game board. The remaining 36 cards are placed in the Oasis. Each player's turn consists of drawing a card from the Oasis and then making as many "tricks" as possible, where a "trick" is defined as a combination of two cards that add up to 15 or a lone Camel (similar to the classic Pyramid Solitaire game). Cards for "tricks" may come from the player's personal storage area (which may hold up to 3 cards), the top of the Sphinx pile, or uncovered cards in the pyramid structure. A player's turn ends when he takes the drawn card and either makes a trick with it, places it in storage, discards it to the Sphinx, or exchanges it with a card already in storage and discards that card to the Sphinx.
When all of the cards from the Oasis have been drawn and played, the hand ends and players score points for: the Last Royal Trick (last trick played that contains a Queen, Pharaoh, or Camel) for 1 point, Pyramids (clearing the last card from the pyramids) for i point, Majority (most tricks captured) for 2 points, Scarabs (most Scarab suit cards captured) for 2 points, and Camels at 1 point per captured Camel. Players are penalized for cards remaining in their storage area at the end of a hand. Maximum score per hand is 11 points.
The deck consists of 61 cards, fifteen cards (numbered 1-12, Queen, Pharoah, Camel) each in four suits (Scarabs, Fortune, Markets, Thieves) plus the Royal Camel (a Joker of sorts). The game board has locations for each player to store cards, an area to build the card pyramids central to game play, a draw pile area (the Oasis) and a discard pile area (the Sphinx).
The game begins by taking 25 cards and using them to build two overlapping pyramids in the center of the game board. The remaining 36 cards are placed in the Oasis. Each player's turn consists of drawing a card from the Oasis and then making as many "tricks" as possible, where a "trick" is defined as a combination of two cards that add up to 15 or a lone Camel (similar to the classic Pyramid Solitaire game). Cards for "tricks" may come from the player's personal storage area (which may hold up to 3 cards), the top of the Sphinx pile, or uncovered cards in the pyramid structure. A player's turn ends when he takes the drawn card and either makes a trick with it, places it in storage, discards it to the Sphinx, or exchanges it with a card already in storage and discards that card to the Sphinx.
When all of the cards from the Oasis have been drawn and played, the hand ends and players score points for: the Last Royal Trick (last trick played that contains a Queen, Pharaoh, or Camel) for 1 point, Pyramids (clearing the last card from the pyramids) for i point, Majority (most tricks captured) for 2 points, Scarabs (most Scarab suit cards captured) for 2 points, and Camels at 1 point per captured Camel. Players are penalized for cards remaining in their storage area at the end of a hand. Maximum score per hand is 11 points.
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