-
BGG랭킹
BGG전체 : 9398
WARGAMES : 1169
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-3000 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.86 / 5
-
디자이너
Adam Starkweather
-
아티스트
Antonio Pinar
-
인원
게임 소개
Montélimar: 운명의 앤빌, 1944년 8월 15일 연합군은 드라군 작전을 통해 프랑스 남부를 침공했다. 트러스콧 소장의 미국 제6군단은 프랑스 서부 지역을 방어하는 주요 독일군을 고립시키고 그들의 해안에서 돌파한 노르망디군과 연합하기 위한 목적으로 프랑스 해안 45마일을 따라 상륙했다. 남쪽 해안지대는 이틀 만에 확보될 수 있었고, 미국군은 내륙에 잘 자리를 잡았다. 흩어져서 가끔씩 강력한 저항만 보였던 미군과 프랑스군은 고속도로 N-7 &mdash를 따라 론 계곡을 따라 북쪽으로 진군하여 엑상 프로방스의 주요 철도와 도로 분기점을 향해 빠르게 진격했다. 이것은 8월 19일에 포착되었습니다. 이 시점에서 트러스콧 장군은 버틀러 특수임무부대를 가동했다. 대략 연대 규모의 이 부대는 독일군의 주요 탈출로를 점령하기 위해 본대를 앞섰다. 특수임무부대는 몽é리마르 북쪽의 고지대에 방어 진지를 구축했다. 그들은 구제될 때까지 버텨야 했다. 독일군은 버틀러 특수임무부대에 가능한 모든 것을 쏟아 부었고, 남쪽과 동쪽에서 다가오는 대규모 연합군이 버틀러 특수임무부대에 합류하기 전에 독일로 돌아가기 위해 경쟁했다.
연합군은 적군을 격파했고, 독일군은 2100명의 사상자를 냈으며, 수천 명의 병사와 대량의 중장비가 탈출할 수 없었다. 연합군은 1200명의 사상자를 냈지만, 독일군의 대부분은 도망쳤고, 좋은 기회를 놓쳤다.
Montélimar: 운명의 앤빌은 컴퍼니 스케일 시스템의 세 번째 게임이자 1944년과 1945년 서유럽에서의 전투를 다룬 해방 시리즈의 첫 번째 게임이다. 이 게임은 두 사이판과 비슷한 시스템을 공유한다. 블러디 록 앤 괌: '글로리'로 돌아가면 게임 방식이 완전히 다른 느낌을 줄 것이다.
게임 규모:
게임 턴 : 2시간(주중)/ 4~6시간(야간)
16진수: 500미터/547야드(1마일의 3/10마일)
단위: 회사
게임 인벤토리:
5개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 6개(1,056 5/8" 카운터)
40페이지 분량의 Montélimar 규칙집 1권
56페이지 분량의 Montélimar 시나리오북 1권
하나의 재생 순서 차트
단일 시간/날짜/날씨/VP 관리도
두 개의 CRT/TEC 관리도
네 개의 분할 표시 관리도
10면 주사위 두 개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-높음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4~50시간
연합군은 적군을 격파했고, 독일군은 2100명의 사상자를 냈으며, 수천 명의 병사와 대량의 중장비가 탈출할 수 없었다. 연합군은 1200명의 사상자를 냈지만, 독일군의 대부분은 도망쳤고, 좋은 기회를 놓쳤다.
Montélimar: 운명의 앤빌은 컴퍼니 스케일 시스템의 세 번째 게임이자 1944년과 1945년 서유럽에서의 전투를 다룬 해방 시리즈의 첫 번째 게임이다. 이 게임은 두 사이판과 비슷한 시스템을 공유한다. 블러디 록 앤 괌: '글로리'로 돌아가면 게임 방식이 완전히 다른 느낌을 줄 것이다.
게임 규모:
게임 턴 : 2시간(주중)/ 4~6시간(야간)
16진수: 500미터/547야드(1마일의 3/10마일)
단위: 회사
게임 인벤토리:
5개의 22 x 34" 전체 색상 맵시트
이중 면 인쇄 카운터 시트 6개(1,056 5/8" 카운터)
40페이지 분량의 Montélimar 규칙집 1권
56페이지 분량의 Montélimar 시나리오북 1권
하나의 재생 순서 차트
단일 시간/날짜/날씨/VP 관리도
두 개의 CRT/TEC 관리도
네 개의 분할 표시 관리도
10면 주사위 두 개
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-높음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4~50시간
Montélimar: Anvil of Fate, On August 15, 1944, the Allies invaded the South of France in Operation Dragoon. Major General Truscott's U.S. VI Corps landed along a 45 mile stretch of French Coast with the objective of isolating the major German forces defending the western part of France and linking up with the Normandy forces breaking out of their beachhead. The southern beachhead would be secured in only 2 days and the Americans were well established inland. With scattered and only occasionally strong resistance, the Americans and now landed French advanced north up the Rhone valley along highway N-7 — heading quickly toward the key rail and road junction at Aix-en-Provence. This was captured on August 19th. At this point, General Truscott activated a provisional force called Task Force Butler. This roughly regimentally sized unit raced ahead of the main force with the objective of capturing the main route of escape for the German Army. The Task Force set up a defensive position in the high ground to the north of Montélimar. They were to hold until relieved. The Germans would throw everything they could at Task Force Butler in a race to return to Germany before the larger Allied Formations coming up from the south and east would join Task Force Butler.
In the end, both sides could claim victory — the Allies mauled the enemy forces with the Germans suffering 2100 casualties with several thousand soldiers and large amounts of heavy equipment unable to escape. The Allies suffered only 1200 casualties but much of the German Army did get away and a great opportunity was lost.
Montélimar: Anvil of Fate is the third game in the Company Scale System and the first game in the Liberation series covering battles in Western Europe in 1944 and 1945. This game, while sharing a similar system to both Saipan: The Bloody Rock and Guam: Return to Glory , will offer a completely different feel to how it plays.
Game Scale:
Game Turn: 2 hours (daytime)/ 4-6 hours (nighttime)
Hex: 500 meters / 547 yards (3/10 of a mile)
Units: Company
Game Inventory:
Five 22 x 34" full color mapsheets
Six dual-side printed countersheet (1,056 5/8" counters)
One 40-page Montélimar rulebook
One 56-page Montélimar scenario book
One Sequence of Play chart
One Time/Date/Weather/VP chart
Two CRT/TEC charts
Four Divisional Display charts
Two 10-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium-High
Players: 2 or more
Playing Time: 4-50 hours
In the end, both sides could claim victory — the Allies mauled the enemy forces with the Germans suffering 2100 casualties with several thousand soldiers and large amounts of heavy equipment unable to escape. The Allies suffered only 1200 casualties but much of the German Army did get away and a great opportunity was lost.
Montélimar: Anvil of Fate is the third game in the Company Scale System and the first game in the Liberation series covering battles in Western Europe in 1944 and 1945. This game, while sharing a similar system to both Saipan: The Bloody Rock and Guam: Return to Glory , will offer a completely different feel to how it plays.
Game Scale:
Game Turn: 2 hours (daytime)/ 4-6 hours (nighttime)
Hex: 500 meters / 547 yards (3/10 of a mile)
Units: Company
Game Inventory:
Five 22 x 34" full color mapsheets
Six dual-side printed countersheet (1,056 5/8" counters)
One 40-page Montélimar rulebook
One 56-page Montélimar scenario book
One Sequence of Play chart
One Time/Date/Weather/VP chart
Two CRT/TEC charts
Four Divisional Display charts
Two 10-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium-High
Players: 2 or more
Playing Time: 4-50 hours
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18