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BGG랭킹
BGG전체 : 3400
WARGAMES : 267
7.6All Bridges Burning: Red Revolt and White Guard in Finland, 1917-1918 (2020) -
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인원
1-3 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-360 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.63 / 5
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디자이너
VPJ Arponen
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아티스트
Chechu Nieto
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인원
게임 소개
그 해는 1917년이다. 러시아의 니콜라이 2세 황제가 퇴위하면서 러시아는 점점 깊어지는 내부 위기에 빠져들고 있다. 광대한 러시아 제국의 서쪽 가장자리에는 러시아의 불확실성이 반자치적인 핀란드 대공국에 권력 공백을 야기하고 있다. 핀란드 정치권의 많은 사람들에게 러시아의 혼란은 핀란드 민족 독립의 꿈을 이룰 수 있는 기회처럼 보인다. 그러나 경쟁하는 당파들은 국가를 위한 공동의 정치적 비전에 동의하지 못하고 있다. 1918년 1월까지 핀란드에 유혈 내전이 발발할 것이다.
올브릿지 버닝은 핀란드 내전의 정치, 군사 문제를 3명의 플레이어가 사용할 수 있는 새로운 코인 시스템 볼륨으로 재현했다. 적군은 노동자 계급의 반란을 일으킨 뒤 자신들의 이익을 고수하려 하고, 반면 백의원군은 통제를 재개하려고 한다. 셋째, 비폭력 사민당은 중도좌파와 정치개혁의 생존을 위해 싸운다. 세 당파 모두 갈등 후 해결과 독립이 가능할 만큼 민족정서를 유화적으로 유지해야 한다. 게다가, 독일과 러시아의 비플레이어 세력들은 각각 상원과 적군에게 군사적 지원을 제공한다. 그러나 지나친 외세의 개입은 핀란드 독립의 꿈을 무산시키고 세 당파의 집단적 손실을 초래할 수 있다. 역사적 사건, 비대칭 행동 메뉴, 광범위한 역사적 디자인 노트는 플레이어들에게 역사적 시대를 친숙하게 한다.
세 파벌의 독특한 플레이 시퀀스는 플레이어들에게 코인 시리즈의 베테랑이든 신참이든 비대칭 명령과 특수 활동 중에서 선택하는 데 있어 새로운 도전을 제기한다. 적군은 한편으로는 민간 행정의 업무 기관을 만들어 적군의 반란을 공고히 하는 경쟁 과제와 다른 한편으로는 훨씬 더 강력한 적과 점점 더 절박한 전쟁을 벌여야 하는 경쟁 과제 사이에 시간과 자원을 나눌 필요가 있다. 반면 백악관 상원파는 전통적인 전쟁을 치르고 있다. 상원은 장갑열차, 대포, 핀란드 제27예거대대와 같은 능력으로 그들의 군사력을 향상시키기를 원할 것이다. 한편 사회민주당은 지하 정보망을 구축하고 유지하며, 전선에 뉴스를 배포하고, 침체된 정치 과정을 진전시키는 데 초점을 맞출 것이며, 두 교전 중인 두 파벌의 보복은 막을 것이다.
간단하지만 효과적인 카드 구동 논플레이어 시스템은 2인용 모드에서뿐만 아니라 카드 게임을 할 수 있게 한다. 플레이 순서 구조, 게임 내 명령어와 특수활동의 캐릭터, 적은 플레이어 수, 컴팩트한 크기가 어우러져 올브릿지 버닝이 빠르게 플레이할 수 있다. 카드놀이 시스템은 그러한 속도와 유동성을 보존하기 위해 고안되었다.
—출판사의 설명
올브릿지 버닝은 핀란드 내전의 정치, 군사 문제를 3명의 플레이어가 사용할 수 있는 새로운 코인 시스템 볼륨으로 재현했다. 적군은 노동자 계급의 반란을 일으킨 뒤 자신들의 이익을 고수하려 하고, 반면 백의원군은 통제를 재개하려고 한다. 셋째, 비폭력 사민당은 중도좌파와 정치개혁의 생존을 위해 싸운다. 세 당파 모두 갈등 후 해결과 독립이 가능할 만큼 민족정서를 유화적으로 유지해야 한다. 게다가, 독일과 러시아의 비플레이어 세력들은 각각 상원과 적군에게 군사적 지원을 제공한다. 그러나 지나친 외세의 개입은 핀란드 독립의 꿈을 무산시키고 세 당파의 집단적 손실을 초래할 수 있다. 역사적 사건, 비대칭 행동 메뉴, 광범위한 역사적 디자인 노트는 플레이어들에게 역사적 시대를 친숙하게 한다.
세 파벌의 독특한 플레이 시퀀스는 플레이어들에게 코인 시리즈의 베테랑이든 신참이든 비대칭 명령과 특수 활동 중에서 선택하는 데 있어 새로운 도전을 제기한다. 적군은 한편으로는 민간 행정의 업무 기관을 만들어 적군의 반란을 공고히 하는 경쟁 과제와 다른 한편으로는 훨씬 더 강력한 적과 점점 더 절박한 전쟁을 벌여야 하는 경쟁 과제 사이에 시간과 자원을 나눌 필요가 있다. 반면 백악관 상원파는 전통적인 전쟁을 치르고 있다. 상원은 장갑열차, 대포, 핀란드 제27예거대대와 같은 능력으로 그들의 군사력을 향상시키기를 원할 것이다. 한편 사회민주당은 지하 정보망을 구축하고 유지하며, 전선에 뉴스를 배포하고, 침체된 정치 과정을 진전시키는 데 초점을 맞출 것이며, 두 교전 중인 두 파벌의 보복은 막을 것이다.
간단하지만 효과적인 카드 구동 논플레이어 시스템은 2인용 모드에서뿐만 아니라 카드 게임을 할 수 있게 한다. 플레이 순서 구조, 게임 내 명령어와 특수활동의 캐릭터, 적은 플레이어 수, 컴팩트한 크기가 어우러져 올브릿지 버닝이 빠르게 플레이할 수 있다. 카드놀이 시스템은 그러한 속도와 유동성을 보존하기 위해 고안되었다.
—출판사의 설명
The year is 1917. Russia’s Tsar Nicholas II has abdicated and Russia slides toward an ever deepening internal crisis. On the western edge of the vast Russian Empire, the uncertainty in Russia is giving rise to a power vacuum in the semi-autonomous Grand Duchy of Finland. For many across the Finnish political spectrum, the turmoil in Russia looks like an opportunity to fulfill the dream of Finnish national independence. Yet the competing factions are unable to agree on a common political vision for the country. By January 1918, a bloody civil war will have broken out in Finland.
All Bridges Burning recreates the political and military affairs of the Finnish civil war in a new COIN System volume for three players. The Reds seek to stage a working class revolt and then hold onto their gains, while the White Senate forces seek to reassert control. A third, non-violent Social Democratic faction fights for the survival of moderate leftism and political reform. All three factions must keep the national sentiment conciliatory enough for a post-conflict settlement and national independence. In addition, the non-player powers of Germany and Russia offer military assistance to the Senate and the Reds, respectively. Excessive foreign involvement, however, could quash the dream of Finnish independence and prompt a collective loss of all three player factions. Historical events, asymmetrical action menus, as well as extensive historical design notes familiarize the players with the historical period.
A unique sequence of play for three factions poses players – whether veteran or new to the COIN Series – fresh challenges in selecting from the asymmetric commands and special activities. The Reds will find themselves needing to split time and resources between competing tasks of solidifying the Red revolt by creating working organs of civilian administration on the one hand, and fighting an increasingly desperate war against a far more powerful enemy on the other. The White Senate faction, in contrast, has a more traditional war to fight. The Senate will want to enhance their military performance by capabilities such as armored trains, cannons, as well as the Finnish, German-trained 27th Jaeger Battalion. Meanwhile the Social Democrats will be focused on building and maintaining underground networks of information, distributing news across the fronts, and advancing a stagnating political process while fending off retributions from the two warring factions.
A simple but effective card-driven non-player system enables the game to be played solitaire as well as in a two-player mode. The structure of the sequence of play, the character of the commands and special activities in the game, the smaller number of players, and compact size combine to enable All Bridges Burning to play fast. The solitaire system has been designed to preserve that speed and fluidity of play.
—description from the publisher
All Bridges Burning recreates the political and military affairs of the Finnish civil war in a new COIN System volume for three players. The Reds seek to stage a working class revolt and then hold onto their gains, while the White Senate forces seek to reassert control. A third, non-violent Social Democratic faction fights for the survival of moderate leftism and political reform. All three factions must keep the national sentiment conciliatory enough for a post-conflict settlement and national independence. In addition, the non-player powers of Germany and Russia offer military assistance to the Senate and the Reds, respectively. Excessive foreign involvement, however, could quash the dream of Finnish independence and prompt a collective loss of all three player factions. Historical events, asymmetrical action menus, as well as extensive historical design notes familiarize the players with the historical period.
A unique sequence of play for three factions poses players – whether veteran or new to the COIN Series – fresh challenges in selecting from the asymmetric commands and special activities. The Reds will find themselves needing to split time and resources between competing tasks of solidifying the Red revolt by creating working organs of civilian administration on the one hand, and fighting an increasingly desperate war against a far more powerful enemy on the other. The White Senate faction, in contrast, has a more traditional war to fight. The Senate will want to enhance their military performance by capabilities such as armored trains, cannons, as well as the Finnish, German-trained 27th Jaeger Battalion. Meanwhile the Social Democrats will be focused on building and maintaining underground networks of information, distributing news across the fronts, and advancing a stagnating political process while fending off retributions from the two warring factions.
A simple but effective card-driven non-player system enables the game to be played solitaire as well as in a two-player mode. The structure of the sequence of play, the character of the commands and special activities in the game, the smaller number of players, and compact size combine to enable All Bridges Burning to play fast. The solitaire system has been designed to preserve that speed and fluidity of play.
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